„Mám třeba obavy, aby se v některých školách neděla nějaká šílená zvěrstva jen kvůli tomu, aby učitelé získali relevantní podklady k pololetnímu vysvědčení,“ formuloval to jednoduše ředitel Masarykovy základní školy v pražských Klánovicích a předseda Asociace ředitelů základních škol Michal Černý. Reportáž přináší Seznam Zprávy.
|
Michal Černý (repro ČT) |
Nelze tvrdit, že by podobný scénář byl na školách pravidlem, nicméně i potenciální riziko podobných „snah“ pedagogů dohnat co nejrychleji distanční manko z podzimu vedlo ministerstvo školství k úvaze, jestli pololetní vysvědčení úplně nezrušit nebo alespoň neodložit.
„V rámci naší asociace bylo proti zrušení 70 procent ředitelů,“ dodává Černý. Asociace ředitelů základních škol sdružuje zhruba 200 ředitelů. Celkem je v Česku 4 200 základních škol. Jedním z argumentů byla i realita posledních ročníků, tedy devátých tříd základních škol a nejstarších žáků na středních školách. Pro ně je pololetní vysvědčení velmi často jedním z hledisek, ke kterým přihlíží střední, respektive vysoké školy.
„Nevidím důvod, proč by se pololetní vysvědčení mělo rušit. V rámci distanční výuky se dá online zkoušet, psát testy, zadávat úkoly, a tak získat podklady pro hodnocení,“ uvedla ještě před zveřejněním podkladů od ministerstva školství pro Seznam Zprávy předsedkyně Asociace ředitelů gymnázií Renata Schejbalová.
4 komentářů:
„Mám třeba obavy, aby se v některých školách neděla nějaká šílená zvěrstva jen kvůli tomu, aby učitelé získali relevantní podklady k pololetnímu vysvědčení,“
A čo také si, pán Černý, predtavujetě pod pojmom šílené zvěrstvo? Jako např., že bych po návratu do škol třeba 18.1. napsala s osmáky a deváťáky dvě desetiminutovky z učiva, které jsem s nimi za čtrnáct dnů online výuky řádně prošla a procvičila?
"V rámci naší asociace bylo proti zrušení 70 procent ředitelů,“
Takže sečteno podtrženo, máte v rámci asociace 70 % rozumných ředitelů, kteří jsou si vědomi toho, že zrušením pololetního hodnocení by spláchli do záchodu veškerou poctivou práci svých kantorů, kterou tito vynaložili při získávání podkladů pro hodnocení, a hlavně poctivou práci cca 95 % žáků.
Nedává žádný smysl měnit žákům na poslední chvíli způsob hodnocení na vysvědčení, jak doporučuje ministerstvo školství. Žáci, učitelé i rodiče jsou zvyklí na stávající způsob hodnocení a náhlá změna může být spíše kontraproduktivní, protože je bude zbytečně stresovat.
Žádná šílená zvěrstva se fakticky dělat nedají, protože když se žáku nechce být zkoušen, tak řekne, že mu nešel internet.
Kdyby se nakrásně 18. 1. vrátily 2. stupně do škol, tak se stihne pár písemek. Víc jak jednu denně jim stejně nikdo nedá, pokud to jsou větší testy.
Možná ale ta "šílené zvěrstvo" má být i sebemenší kontrola, jestli se na to dítě dva měsíce totálně nevyfláklo. Samozřejmě s odůvodněním, že děti jsou covidem "stresované".
Takže sečteno podtrženo, máte v rámci asociace 70 % rozumných ředitelů, kteří jsou si vědomi toho, že zrušením pololetního hodnocení by spláchli do záchodu veškerou poctivou práci svých kantorů, kterou tito vynaložili při získávání podkladů pro hodnocení, a hlavně poctivou práci cca 95 % žáků.
Jo.
Mmochodem by to bylo hrubě nevýchovné.
Žáci, učitelé i rodiče jsou zvyklí na stávající způsob hodnocení a náhlá změna může být spíše kontraproduktivní, protože je bude zbytečně stresovat.
Když Vy to, pane Sárközi, berete podle reálných dětí a rodičů. Kdybyste to bral podle ideovýcjh proklamací a příruček, měl byste jiný názor.
Okomentovat