Zástupci školských asociací uvítali, že ministerstvo školství nechalo školám možnost volby, zda budou na pololetním vysvědčení hodnotit žáky známkami, či slovně. Předsedu Asociace ředitelů základních škol Michala Černého ale zklamalo, že školy nebudou mít možnost rozhodnout o vysvědčení později než obvykle. Většina škol zřejmě zůstane u klasického známkování, některé však podle Černého zatím nemají dost podkladů ani ke slovnímu hodnocení. Nejvíc se to podle něj týká tělocviku, který se od října kvůli epidemii nekonal. Informuje ČTK.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
Je to logické, protože ke změně klasifikace by bylo nutné změnit školní řád (a mimochodem také ŠVP, na který se trochu zapomíná), k čemuž je nutné mimo jiné schválení školskou radou. A zkuste stanovit pravidla slovního hodnocení, svolat školskou radu a projednat to pedagogickou radou tak, aby nejpozději za tři týdny byla klasifikace uzavřená.
A navíc to stejně znamená vedle ústního hodnocení hodnotit také známkami. Pro všechny deváťáky (i páťáky a sedmáky účastnící se přijímaček) povinně, u ostatních pro případ přestupu na jinou školu.
Přestože hodnocení známkami budou do jisté míry hausnumera (s primárním cílem nenaštvat rodiče a zabránit stížnostem), s narychlo spíchnutým slovním hodnocením by to bylo ještě horší. Časově náročnější a často mnohem formálnější. Kdo si ještě pamatuje výstupní hodnocení deváťáků, dobře ví, o čem mluvím.
"Předsedu Asociace ředitelů základních škol Michala Černého ale zklamalo, že školy nebudou mít možnost rozhodnout o vysvědčení později než obvykle."
Pane Černý, legislativa, legislativa a ještě jednou legislativa.
A změnami by se navíc nadělalo ještě více zmatků, než už nám jich ministerstvo vyrobilo, úplně nám stačí ten galymatyáš, který bude kolem přijímaček.
Místo 1 napíšu výborný a je to.
Paní Adamová, dáváte mi nicméně právo na to, aby mě to zklamalo? M. Černý
Pane Černý, zklamán jistě být můžete. Jenže Vy vystupujete jako předseda asociace ředitelů a tak byste měl spíše, namísto prezentování svých pocitů, ostatním ředitelů a učitelům pomoci vysvětlováním, proč jsou některé věci tak a tak a proč je nereálné, aby byly jinak.
A když už jste se ozval, zajímalo by mne, jaký je Váš názor na největší zrůdnost, která se udála, a to na ten zmatek, který připustil velmi krátkozrace pro tento rok ministr v přijímacím řízení. A také by mne zajímalo, jestli to ministr s asociací ředitelů konzultoval a co jste mu doporučili.
Eva Adamová
3/4 žáků devátých tříd bude dělat jen lehounké přijímačky nebo žádné. Ta zbylá čtvrtina je schopna se na centrální přijímačky připravit sama, moc nás nepotřebují. Jde o gymnázia, obchodní akademie, pedagogické školy. Zas tak moc se nestane, nemám z toho pocit nějakých hrůz. Že je to nekoncepční? O tom žádná. Aktivisté všeho druhu a barev už opět slaví, zase pobořili jednu překážku. Do důchodu stihnete ještě povinné formativní hodnocení, reformu RVP (i s patřičnou redukcí učiva a výstupů), úplné zrušení přijímacích zkoušek na SŠ a přeměnu matematiky na počty na běžných školách hlavního vzdělávacího proudu, možná stihnete i přeměnu učitele pouze na průvodce školní docházkou. Změn bude povícero. Jak je vidět tak vládní ANO jede na stejné notě s opozicí a to nejen ve školství.
"Ta zbylá čtvrtina je schopna se na centrální přijímačky připravit sama,..."
V celé řadě věcí máte pravdu, ale v tomto ne. Na centrální JPZ by se opravdu šikovné děti byly schopné připravit samy, na stránkách Cermatu je k tomu materiálů dost a dost. Ale děcka bohužel ještě pěkně dlouho nebudou vědět, zda budou dělat JPZ nebo jiný typ přijímaček. Někteří se rozhodují pro konkrétní školu až těsně před odevzdáním přihlášek. Paní Schejbalová sice avizovala, že gymnázia budou volit JPZ, ale kdoví. Jak vypadá SCIO test děcka vůbec netuší, natož aby tušila, jak vypadají klasické přijímačkové písemky sestavené v matematice ze šesti obtížných komplexních příkladů. Pomoci jim budeme muset, o tom žádná.
V tom máte pravdu. Cermat a SCIO mají typově jiné příklady. Je taky pravdou, že sami ředitelé SŠ čekají na "zájem" žáků devátých tříd. A teprve potom se rozhodnou. No, být žákem deváté třídy a potažmo rodičem takového žáka, tak z toho mám opravdu zamotanou hlavu. Slušně řečeno.
Okomentovat