První pololetí letošního školního roku probíhalo úplně jinak, než jsme zvyklí. Před školami je nelehký úkol hodnocení činnosti žáků, při kterém mají podle pokynů MŠMT zásadně přihlédnout k průběhu školního roku a k vysokému podílu online výuky. Jak to však konkrétně udělat? Jak hodnotit, pokud nemáte dostatek podkladů? Co vše zahrnout do hodnocení žáků? Jak zapojit do hodnocení žáky a rodiče? Kterým způsobem vlastně hodnotit – klasifikací, slovně nebo kombinací obou metod? Na co si dát pozor a co by mohlo fungovat?
Webinář SYPO: Jak na hodnocení za první pololetí 20/21
Inspirujte se v našem webináři, v němž vám tři ředitelé škol ukážou, jak hodnocení ve svých školách řeší oni. Mimo jiné se shodují na tom, že neexistuje jeden zaručený návod a že současná situace představuje velkou příležitost pro jakousi inventuru v hodnocení. Ředitelům, učitelům, ale i žákům a rodičům dává možnost přemýšlet o významu hodnocení a jeho smyslu pro všechny zúčastněné.
Své zkušenosti ve webináři sdílí:
- Karel Derfl, ředitel menší vesnické školy ZŠ a MŠ Chraštice, předseda sdružení Trvalá obnova školy, které pomáhá zapojeným ředitelům, aby se necítili ve svém snažení osamoceni, dále je průvodcem programu Ředitel naživo.
- Pavel Škramlík, ředitel Sportovní soukromé základní školy v Litvínově, zároveň mentor a kouč a spolupracovník Akademie Libchavy.
- Petr Jíša, ředitel větší základní školy Vorlina ve Vlašimi a spolupracovník NPI v projektu SYPO, kde se podílí na tvorbě modelu podpory ředitelů.
Zdroj: NPI
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
2 komentářů:
Jiné školy než základní neexistují?
Jaké mají páni ředitelé konkrétní zkušenosti? To bych čekal od webináře a ne jen návrhy. To si každý vymyslí sám. Ale je třeba zjistit, co funguje a co je slepá cesta. To mělo zpracovávat ČŠI a ministerstbo už na jaře. A pokračovat ve výzkumu. Ne aby se po skoro roce začalo navrhovat, co by mohlo fungovat. To totiž dělají tisíce učitelů každý den. A hledají sami, bez pomoci a podpory. Pokud někdo něco našel, nikdo jiný kromě nejbližších spolupracovníků se to nedoví nebo možná se štěstím za několik let.
Navíc je to s křížkem po funuse. Rady, jak získávat informace o pokroku žáků v krizové situaci, se měly k učitelům dostat nejpozději v září.
Okomentovat