"Určitě většinově jsou ředitelé pro to, aby se ty dva dny výuky nerušily," řekl ČTK předseda Asociace ředitelů základních škol Michal Černý. Vyplynulo to podle něj z ankety, kterou udělal mezi členy rady asociace. "Z pedagogického hlediska my si myslíme, že už jsme přišli o spoustu dní," řekl. Dodal, že pokud by vláda o prodloužení prázdnin rozhodla, mělo by to být v dostatečném předstihu. Podobně se vyjádřila i předsedkyně Asociace ředitelů gymnázií Renata Schejbalová. "Já si myslím, že by se to vše mělo říkat víc dopředu," uvedla. Současnou situaci označila za zmatek. Úvaha vládních představitelů o prodloužení prázdnin ji rozčilila.
Zástupci škol jsou spíš proti prodloužení vánočních prázdnin
pátek 11. prosince 2020
·
Štítky:
hygienická opatření,
MŠMT,
otevření škol,
pandemie,
prázdniny,
vláda,
Zprávy
Celý text naleznete zde
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
31 komentářů:
Ředitelé učí minimálně, tak je jim zdraví kantorů ukradené?
Už dávno tu mělo být distanční vzdělávání. Žáci se neměli do škol takhle davově vůbec pouštět. Už vím o další rodině, kteří prodělali virus(ztráta čichu, chuti a ostatní příznaky) a vzali si dovolenou(jsou to ředitelé, tak můžou) a přežili a nikde na testech nebyli. Takže situace je trochu složitější než ukazuje vládní chaos v měření.
Mluvit o prázdninách je další potvrzení nesoudnosti ministrů. Když by stačilo home office a domácí vzdělávání.
Myslím si, že bez ohledu na současnou situaci by se mohly stanovovat prázdniny tak, aby byl vždy jasně dán rozsah. Nechat týden podzimních a zrušit pololetní, Vánoce vždy řešit tak, aby bylo 16 dní (3 víkendy a 10 dní), jarní a týden velikonoce. Školní rok končit v pátek a začínat v pondělí.
Problém je v tom, že se to vůbec diskutuje, že to nějaký úředníček propálí tisku dřív, než si to vyřeší ministerstvo školství.
Takže spolek Asociace ředitelů ZŠ udělá anketu ve své radě mezi 10 řediteli škol a ČTK z toho něco vyvozuje?
V anketě na FB Pedagogické komory to dopadlo opačně:
Měly by vánoční prázdniny začít už v pondělí 21.12.2020?
ANO - 82 % respondentů
NE - 18 % respondentů
Počet respondentů: 937 pedagogů
Ty dva dny stejně nemají na základkách v podstatě smysl... děti budou úplně mimo, jako vždycky.
Spíš by měla skutečně jet důsledná distanční výuka. Včetně ověřování výsledků (a bez házení klacků pod nohy učitelům panem Plagou). Mezi ZŠ i učiteli uvnitř ZŠ jsou obrovské rozdíly, někdo to dělá fakt zodpovědně a vysoko nad rámec povinností, naopak někdo na to dlabe jak na placatý šutr.
To má mnohem větší efekt než dva dny koukání na pohádky.
Členů Rady AŘZŠ je deset, podobné ankety mají tedy nulovou vypovídací hodnotu. AŘZŠ se neobtěžuje projednávat stanoviska ani se zbývajícími necelými dvěma stovkami členů.
Paní Schejbalová, mě tedy rozčiluje Váš názor. Ty dva dny jsou naprosto k ničemu. Někteří žáci z daleka kvůli těm dvěma dnům do školy zbytečně nepojedou. Navíc poslední dny před Vánocemi mají žáci tendenci "ukecávat" učitele, aby se už neučili. Ostatně to někteří zkoušeli již dnes, na konci prvního týdne po dlouhé době prezenčně ve škole.
Že "anketa" je jen názor několika lidí to snad ví každý, ale tady se počítá s tím, že spousta lidí opravdu neví, co to ta vlatsně anketa je. A bojím se toho, že tak uvažují i různí vládní poradci a radí svým zvoleným, co mají kázat národu.
Hlavně, že máme ty internety a můžeme si dohledat kdejaké informace, ne?
Pan Lexxa
Ano. Když chcete někomu něco zatajit nebo někoho uvést v omyl, máte dvě možnosti. Buď podstatné informace utajit nebo utopit v šumu... To druhé je efektivnější.
Navíc zatajovat se musí úmyslně a v Čechách se stejně všechno rozkecá. Šum vzniká i neúmyslně, z blbosti.
Lexxa, Petr Portwyn
Vy si opravdu myslíte, že učitelé nevědí, co je anketa? Pak jim snad ani není třeba nic zatajovat, ne?
A pane Portwyne, je pozoruhodné, jak se tady navážíte do kolegů. Nedávno jste v jiné diskusi napsal, že někteří na to - (distanční výuku) -"dlabou jak na placatý šutr".
Kdyby napsal nějaký novinář, což by si nedovolil, tak byste psal o neschopných a nenávistných novinářích, kampani...
Máme tu několik názorů:
1) názor ředitelů (několika) - mají pocit, že když jsou děti/učitelé ve škole, tak je to "lepší"
2) názor kantorů (skoro tisíc) - poslední 2 dny se stejně nic neděje a jsou besídky
3) názor rodičů (nikdo se jich neptal) - kdo jim pohlídá děti 2 dny navíc
Pane Komárku,
jde o to slovo "někteří". Napsat tohle slovo je vysoce nad možnosti typického českého "školského" žurnalisty, protože ten nerozlišuje. Čeští učitelé tohleto, čeští učitelé támhleto. Flák ho, odsudek en bloc.
Nemluvě o aktivistech. "Školství" páchá tamto, "škola" ono. Už chápete?
Že někteří učitelé učí špatně, tu nikdo nikdy nepopřel. A mimochodem já jsem už mnohokrát psal např. o zbytečných akcích typu "cvičené kozy". Račte si dohledat.
Na povrchní paušální odsudky jsou tu jiní, Vám milejší.
Já o anketě nepsal, psal jsem o digitálním šumu. Nemusím psát jen to, co si Vy umanete. Anketa šesti lidí mi je celkem jedno a na těch dvou dnech nezáleží - možno si přečíst o kousek výše.
Digitální balast je obecnější problém.
Jinak k tomu digitálnímu šumu...
Nějak moc se s panem Sárközim vrtáme v těch penězích, že? A to přepinkávání peněz mezi "neziskovkami" navzájem... kdyby to udělal někdo z nekámošů, tak se spřátelení journálisti zvencnou... jenže tyhle jsou peníze pro ty hodný, o tom nebudeme mluvit.
Takže osobní útok k odvrácení pozornosti? ;o)
P. S. A ne, nenechám se zatáhnout do hádky ;o)
Pan Keršláger
To hlídání chápu.
Já bych to nechal na ředitelích, znají místní situaci nejlépe, tak buď ředitelské dva dny dají, nebo ne.
Dělá se kolem toho zbytečný humbuk.
Pane Portwyne jako velmi často manipulujete a vymýšlíte si.
1) Paušální odsudek jste předvedl pouze Vy, a to na adresu novinářů
2) Urážky a špatného zobecnění jste se dopustil i ve své druhé tezi o "přepinkávání peněz"a "spřatelených novinářích".
A mimochodem: Opravdu si myslíte, že pan Sárközi a vy jako jeho sekundant tady předvádíte nějakou investigaci, která stojí za větší pozornost?
Pane Komárek. Troufnu si tvrdit, že v mém okolí 90 % učitelů nerozliší na první přečtení co je anketa co je průzkum. Za prvé si ČŠ ani nečtou a za druhé jsou přesvědčeni o své neomylnosti. Holt je to setrvačnost venkova. Ale opravdu mi vadí, že medializace prezidenta AŘZŠ pana dr. Černého je tak masivní. Proč se třeba někdo nezeptá předsedy APSPC jaký na to má názor.
No, to je smutné. Jestli 90% učitelů neví, co je anketa, pak nejenom, že mají pravdu zarytí kritici školství, ale ani s tím vším asi nejde nic dělat...
Nemyslím si to. I když předpokládám, že jste zkušený učitel a Vaše zkušenost má důležitou výpovědní hodnotu...
Pokud jde o pana Černého: Během krize prokázal, že je mediálně velice zdatný, i v TV - reaguje pohotově, mluví souvisle a k věci a přitom smířlivě, není nenávistný, kritický za každou cenu, neztěžuje si za každou cenu, snaží se hledat nějaké racionální řešení... Je pochopitelné, že novináři takového člověka vyhledávají, zvlášť pokud jim ochotně zvedá mobilní telefon a je ochoten a schopen odpovídat bez velkých příprav a autorizací...
Neboli: Z pohledu novináře mi masová medializace pana Černého připadá pochopitelná. A zároveň souhlasím s tím, že novinář by se měl snažit o komunikaci i se "složitějšími" respondenty a znát a předkládat širší spektrum osobností a názorů...
Ostatně dobří novináři to dělají. Bez ohledu na to, co si myslí například pan Portwyn...
Co se týká prázdnin, někde v tichomoří na ostrovech to mají tak, že vždy šest týdnů učí a dva týdny mají volno.Dle mě by mohlo být dset dnů. Velmi smysluplný rytmus...ale u nás přece máme letní práce dětí na poli...pardon trochu jsem se posunula v čase...
Deset dnů.
Kolegové poplatní současné politické situaci řeknou "Ne my chceme školu!!!!" Realita dva dny mají pro epidemii menší význam (jsou to totiž 4 dny) než učení prezenční 2 dny.
Vážení, přiznejme si, že ty dva dny před svátky vůbec nebudou o učení. Nejspíš půjde pouze a jen o pohlídání dětí ve škole. Víme přece, jak to chodí každý rok v posledním předvánočním týdnu s různými projektovými dny, návštěvami kina nebo divadla (což letos nelze), či třídnickými hodinami, zpíváním koled, pečením perníků, výrobou vánočních ozdob nebo školními akademiemi.
Takže trvat na nějaké výuce ve škole je absurdní. To už mi u středoškoláků přijde vhodnější distanční výuka, protože při ní si žáci nebudou vyškemrávat koukání na filmy ani jiné mrhání časem.
Vždy jsme se v naší třídě i poslední den před vánočními prázdninami naplno učili první dvě hodiny, včetně známkovaných aktivit. Teprve poslední dvě hodiny byly věnovány vánočním záležitostem.
Pane Brome, prozraďte mi prosím, na jaké škole učíte. Nic takového jsem nezažila ani na gymnáziu, natož na průmyslovkách nebo soukromé škole, či u učňů.
Paní BP,
učím na 1. stupni ZŠ.
vhodnější distanční výuka, protože při ní si žáci nebudou vyškemrávat
Ve všech předchozích letech se v poslední hodině před vánocema pouštěly vánoční písničky. Avšak odhaduji, že letos maturanty ANI NENAPADNE požadovat cokoli jiného nežli ostrou intenzivní výuku.
Paní Silvie, Vy jste opravdu tak naivní? Vždyť jsem tu psala, že mi v pátek říkala jedna třída, že máme už před Vánocemi, proč si nepustíme místo výuky film. Já jsem na ně zůstala zírat v němém úžasu. Chtěla bych učit ty Vaše žáky.
Pane Brome, tím se vše vysvětluje. Zkuste zkoušet na 2. stupni ZŠ nebo na SŠ poslední týden před Vánocemi.
A mimochodem o maturantech se tu nebavíme. Jsou tací, co ode mě očekávají práci na Vánoce, ale i tací, co zatím neplní vůbec žádné úkoly ani ve škole ani v distančním vzdělávání. Jak kdo to bere vážně.
Paní BP,
plně Vám rozumím, ale jsem přesvědčen, že škola je vzdělávací instituce, nikoli zábavní.
Když od kohokoli slyším, že škola má žáky hlavně bavit, pak mu doporučuji, aby vzdělávání svého dítka svěřil cirkusu, kabaretu nebo nejbližšímu lunaparku. Tam to dítě bude určitě bavit. Vzdělávání je ale nejen zábava, ale i dřina, neúspěch, zklamání, překonávání nechuti atd.
Co mi ale vadí nejvíc jsou kolegové z minulých škol, kde týden před vánočními prázdninami pouštějí dětem filmy a pohádky, nebo se měsíc v podstatě neučí, protože připravují a nacvičují besídku.
Tohle se Vám pak promítne na 2. stupeň a SŠ a s tím už skutečně nenaděláte nic.
A mimochodem o maturantech se tu nebavíme.
Sorry jako, můj vstup se týkal maturantů. Opravdu jsem tak naivní. Určitě tu zveřejním, jak to dopadne v reálu.
A připadá mi, paní BP, že postoje maturantů jste popsala výstižně. Půjde tedy o to, zda se mí "nevážní" odváží vznést svoje nevážné požadavky proti "vážným".
Němci to udělali nejlíp, lock down, přes vánoce je hromada firem na dovolené, obchody mají inventury a otevřou 10. 1. 2021. Dost dlouhá doba na ovlivnění vývoje přírůstku nakažených.
Okomentovat