Nedostatek čitelů chce ministr školství Robert Plaga (za ANO) řešit novelou zákona, která usnadní ředitelům škol přijímání učitelů bez pedagogického vzdělání, v úterý ji budou řešit poslanci. Pro všeobecné předměty by byl kvalifikovaný každý absolvent vysoké školy, k výuce praxe by stačila maturita. Všichni učitelé by si museli vzdělání doplnit do tří let, první dva roky by na ně měli ve školách dohlížet zkušenější kolegové. Podle kritiků ale není jasné, co se bude dít, pokud učitel za tři roky vzdělání nedoloží. Tématu se věnují Hospodářské noviny.
|
Robert Plaga (msmt.cz) |
"Situace je vážná. Samozřejmě každý z nás by chtěl být v té situaci, kdy bychom jako ve Finsku měli všechny učitele absolventy magisterského studia, ale tak to není," zdůvodňuje svůj návrh Plaga.
Pedagogické fakulty, odbory i zástupci učitelů však ministrův návrh berou jako degradaci profese. Stanislav Štech z Pedagogické fakulty Karlovy univerzity připomíná, že v minulých patnácti letech hrozilo učitelům, že bez kvalifikace budou muset ze škol odejít. I přes toto riziko jich velká část lhůtu k zahájení studia nevyužila. "Proč by to dělali nyní při zvýšené benevolenci a možnosti domluvit se s ředitelem školy? Co na to ti, kteří celé učitelské studium absolvovali? Jaký vzkaz to je studentům učitelství?" ptá se Štech.
71 komentářů:
Bohužel studium jednoho učitele přesahuje délku volebního období naší vlády, a to v našich podmínkách vyvolává neutěšený stav. Jedna nebetyčná blbost střídá další, bohužel v tempu kterému profesionální příprava nových učitelů nemůže stačit.
Ano. Proto je lepší profesi nedegradovat až do doby, kdy už nebude co nebo koho degradovat, neboť profese se skrzevá absenci členů ji vytvářejících octne na pokraji extinkce.
Učitel bez pedagogického vzdělání není učitel (pedagog), lékař bez vzdělání (lékařského) není lékař.
T. Barták. To řekněte Ježíškovi, když už jsou ty vánoce.
Tomáš Barták
Dle aktivistů bude vbrzku obvodní lékař zastávat práci chirurga. A nějakou tu operaci srdce "zvládne" levou rukou. A potom ho příbuzní zemřelého umlátí čepicemi. Mám obavy, že nepedagog může na dětech spáchat podobný zločin. V mnoha nyní z praxe odejitých odborníků z nepedagogických oborů se najednou po 30 letech projevila láska k pedagogickému povolání? To jsou mi tedy věci.
Dovoluji si sem vložit citace z tiskové zprávy Pedagogické komory k této novele:
„Amatér bez pedagogického vzdělání může při výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, jako jsou například žáci s autismem, lehkým mentálním postižením nebo dyslexií napáchat nenapravitelné škody,“ kritizuje novelu Jana Karvaiová, která vede v Pedagogické komoře sekci speciálních pedagogů.
„Prezentace novely ve stylu „odborníci z praxe do škol“ je zavádějící,“ upozorňuje Radek Sárközi, prezident Pedagogické komory, „pokud navržená změna projde, bude moci učit kdokoliv cokoliv, v návrhu totiž chybí pojistky, které by zabránily tomu, aby například vystudovaný architekt učil češtinu nebo politolog matematiku.“
„Jako aprobované učitelce češtiny a výchovy k občanství se mi samozřejmě nelíbí, že mě bude moci nahradit absolvent technické školy,“ říká učitelka ZŠ Markéta Illová, „ráda budu uvádějící učitelkou čerstvého absolventa pedagogické fakulty, ale proč bych měla ve svém volném čase a bez nároku na příplatek vysvětlovat inženýrovi bez pedagogického vzdělání vše, co jsem se naučila během pěti let vysokoškolského studia? Zastávám zároveň funkci metodika prevence, musela jsem kvůli tomu absolvovat specializační studium v rozsahu 250 hodin, proto si myslím, že by každý zájemce o práci učitele měl vystudovat alespoň pedagogické minimum, vždyť i asistent pedagoga musí mít podle novely kvalifikační kurz ve stejném rozsahu.“
„Představte si situaci, kdy se o volné místo učitele uchází kvalifikovaný učitel a zároveň čerstvý absolvent bez pedagogického vzdělání, podle novely bude moci ředitel školy zaměstnat nekvalifikovaného a kvalifikaci mu uznat,“ upozorňuje Janek Wagner, viceprezident Pedagogické komory, „tohle nyní zákon naštěstí neumožňuje, ředitel školy si musí vždy vybrat kvalifikovaného učitele.
Tak konečně tady čtu,že mají učitelé ped.komoru.Ale,že to trvalo.Tak ta se snad postaví za své členy,ne?!?Lékaři ji také mají a jak to funguje.
Nemají. Je to spolek, který si na Pedagogickou komoru hraje, Což neznamená, že nemůže mít podstatný hlas... Ale Pedagogická komora to prostě není.
No jo, když o žluťáckých odborech ani nevíme zda existují. Tak mezeru vyplnila Pedagogická komora. Poptávka-nabídka. Normální to jev v kapitalismu. Zvláště si cením toho, jak s podporou PK byl smeten zpackaný karierní řád v podání K.V.
Vlaďka - Zpět k tématu novela, která pokud by prošla, umožní vstup do profese laikům, diletantům z hlediska nutných profesních znalostí a dovedností. Umět obor, např. matematiku, ještě vůbec neznamená, že ji umím učit žáky různých schopností, že je umím motivovat, vést ke spolupráci, vytvářet podnětné a bezpečné prostředí pro učení, rozvíjet vztahy ve třídě založené na vzájemném respektu, kultivovat jejich hodnoty atd. Pokud by se to stalo, je to totální prohra učitelské profese, která se vymstí na kvalitě vzdělanosti českých žáků. Pevně věřím, že zvítězí u poslanců rozum a novelu zákona o pedagogických pracovnících odmítnou.
"Pevně věřím, že zvítězí u poslanců rozum a novelu zákona o pedagogických pracovnících odmítnou."
To mohli udělat poslanci hned na začátku, ale je tu silná lobby z Eduinu, aby se novela prosadila... :-(
Ale také by se měli zamyslet na pedagogických fakultách o způsobu vzdělávání budoucích učitelů. Mnohé odradí přístup ke studentům a způsob výuky. Rozdělovat studium na bakaláře a magistra je nesmysl.
Umět matematiku neznamená jí rozumět a už vůbec ne ji naučit někoho jiného.
Zde najdete videozáznam 2. čtení novely v Poslanecké sněmovně:
Projednávání novely zákona o pedagogických pracovnících
(Sněmovna, 1.12.2020 od 4 h 7 min. videozáznamu)
https://m.youtube.com/watch?v=opemi3wDpg4
Není nic hloupějšího, než srovnávat učitele s chirurgem nebo lékařem. Když chirurg neumí operovat, nemocnice ho vyžene. Když učitel neumí učit, neděje se nic. Budoucí lékaře učí špičkoví lékaři, kteří praktikují i v praxi. Budoucí učitele učí lidé, co školu viděli jen z vlaku a často ani učitelé nejsou. Když chce být někdo lékařem, musí na lékařskou faukultu. Budoucí učitele připravují nejen peďáky, ale i fakulty různých oborů, které nemají s pedagogikou nic společného. A absolvování pedagogickývh vysokých škol neznamená žádnou profesní výhodu, ale často spíše naopak. Učitelé - na rozdíl od lékařů - nemají odbornou terminologii, neznají příbuzné obory, nemají kvalitní profesní organizaci a u nás se velmi často ani nechovají jako profesionálové. A těch rozdílů je víc.
Lékaři ji také mají a jak to funguje.
Oblíbená lež pana Sárköziho. Není vyloučeno, že pro komorníky je to článek jejich víry. Avšak ve skutečnosti MUDr.Svobodou šéfovaná Lékařská komora lékaře jenom podrážela, dokud nedošlo k jejímu "nepřátelskému převzetí" ze strany LOK. LOK je ta instituce, která hájila a hájí zájmy lékařů.
Chce-li pan Sárközi skutečně bránit zájmy učitelů, doporučuji mu, aby to činil na institucionálním formátu LOK a od pokusů o ustavení Komory aby upustil.
Kdyby si komorníci zjistili něco o historii LOK, a kdyby přestali šířit svoje lži, možná by získali více příznivců a hlavně MÉNĚ nepřátel.
"Nemají. Je to spolek, který si na Pedagogickou komoru hraje, Což neznamená, že nemůže mít podstatný hlas... Ale Pedagogická komora to prostě není."
Tak asi využívá stejného marketingu, jako ČOSIV. Ta si také na odbornou společnost jen hraje. Holt, máme už tu svobodu, takže si můžete svůj okrasný květinový spolek, nebo spolek na ochranu švestkového pudinku nazvat jak je ctěná libost. Ale pak se pane Komárku nevztekejte. Co jste si v levicově liberálních kruzích uvařili, to si holt budete muset sníst.
Amatér bez pedagogického vzdělání může při výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, jako jsou například žáci s autismem, lehkým mentálním postižením nebo dyslexií napáchat nenapravitelné škody
V tomto ohledu zcela důvěřuji paní Janě. Ačkoli všechny formálně požadované doklady ohledně učitelské kvalifikace vlastním, ve věci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se rozhodně cítím jako AMATÉR. A proto radím českému školství, od ministra až po ředitele mojí školy, ať mi je nelifrují do mých tříd. Prospěje to VŠEM zúčastněným.
"Když chirurg neumí operovat, nemocnice ho vyžene. Budoucí lékaře učí špičkoví lékaři, kteří praktikují i v praxi."
No, nevím, jak byste chtěl praktikovat jinde, než v praxi, ale budiž. Jen nevím, z jakých informací a od koho čerpáte. Můj bratr, který je zástupcem přednosty chirurgické kliniky pro vědu a výzkum a vojenským chirurgem s praxí ze zahraničních misí, říká úplně, ale úplně něco jiného. Oni lékaři mezi sebou dobře vědí, kdo je jak schopný a kdo je jak neschopný a funguje to tam velice podobně, jako ve školství. Tak přestaňte fabulovat a věnujte se raději tomu umění, které ovládáte - je-li takové.
"A absolvování pedagogickývh vysokých škol neznamená žádnou profesní výhodu, ale často spíše naopak."
No však vy jste toho zářným příkladem.
"Učitelé - na rozdíl od lékařů - nemají odbornou terminologii, neznají příbuzné obory, nemají kvalitní profesní organizaci a u nás se velmi často ani nechovají jako profesionálové. A těch rozdílů je víc."
No a lektoři jsou na tom ještě hůře. Kdo neumí, ten učí. A kdo neumí učit, ten učí učitele. Moje paní profesorka matematiky si z podobných existencí vždy dělala legraci. Kdo neumí matematiku, ten jde učit učitele.
Zeptejte se tedy bratra, jestli by mohl na lékařské fakultě učit budoucí lékaře léčit ten, kdo není lékař. Na pedagogické fakultě jsou takových neučitelů stovky. A to nejen těch, kteří nikdy neučili, ale také těch, kteří ani nejsou pedagogové. Například na katedře učitelství dějepisu jsou to archiváři, historici, filozofové apod. Na nepedagogických fakultách pak učí budoucí učitele doslova kdekdo. Učí budoucí lékaře léčit historik farmacie nebo filozof zdravovědy? Takže to vy se držte raději... je mi jedno čeho.
A ještě: prý lékaři dobře vědí, kdo je schopný či neschopný. Nepochybně. Já také vím, kdo je neschopný učitel. A tím se tedy ty profese podobají? Svatá prostoto. Také vím, kdo je schopný či neschopný řidič nebo malíř pokojů. To znamená, že učitel je jako řidič nebo malíř pokojů? Všímáte si, že nemusím napsat jediný osobní útok, protože ty vaše nesmysly mluví samy za sebe? A mimochodem, jak vy víte, co je "podobné, jako ve školství"? Se školstvím nemáte nic společného, kromě vaší "vševědomosti".
Opět příklad zářné nevědomosti páně Doležela: "Kdo neumí, ten učí. A kdo neumí učit, ten učí učitele." Doufám, že si to učitelé přečtou, jak jimi pohrdáte. Nic neumějí. Není pak jedno, jestli mají diplom z peďáku nebo ne? Ani jste si nevšiml, že se mnou vlastně souhlasíte.
Ale ve skutečnosti je to jinak. Protože mnozí učitelé vědí o vzdělávání leccos (jsou totiž profesionání vzdělávatelé), stoupnout si před ně a vzdělávat je mnohem těžší než cokoliv jiného. A určitě mnohem těžší než hejtovat na České škole, machrovat s matematickým myšlením a nějakou "profesorkou matematiky" a přitom každým argumentem projevovat svou nevědomost a ignorantství. Vás by rozebral na kousky i středoškolák. Argumentačně, ne nadávkami. Tam byste vyhrál vy.
Pane Doležele, pane Čapku, nezačínejte další výměnu osobních útoků, prosím. Zkuste diskutovat věcně a slušně.
No a lektoři jsou na tom ještě hůře. Kdo neumí, ten učí. A kdo neumí učit, ten učí učitele. Moje paní profesorka matematiky si z podobných existencí vždy dělala legraci. Kdo neumí matematiku, ten jde učit učitele.
...TO, CO SE DĚJE V ČESKU JE EVROPSKÁ RARITA No.1 K těmto slovům není co namítat, to má jako být "elita" v ČR???
"Zeptejte se tedy bratra, jestli by mohl na lékařské fakultě učit budoucí lékaře léčit ten, kdo není lékař."
To myslíte vážně? Samozřejmě, že lékaře učí celá řada odborníků, kteří nejsou lékaři. Co jste si myslel? Stačí se podívat na lékařské kurikulum. A nejde jen o obory, jako je třeba lékařská etika, ale i odbornosti jako je třeba biochemie, farmakologie, lékařská fyzika, genetika, mikrobiologie, lékařská technika, statistika, apod. To není jako u vás, že vy učíte všechno, všechno jste studoval, všechno znáte a víte a umíte naučit žáka i to, co umí lépe, než vy.
"Na pedagogické fakultě jsou takových neučitelů stovky. A to nejen těch, kteří nikdy neučili, ale také těch, kteří ani nejsou pedagogové."
Já vím, Místře, tam učí dlouhá léta ti, kteří nikdy neučili. Viďte? Příště to zkuste pro změnu hlavou.
"Například na katedře učitelství dějepisu jsou to archiváři, historici, filozofové apod. Na nepedagogických fakultách pak učí budoucí učitele doslova kdekdo.
No ano. Protože učitelství není o sněhulácích a pěti prstech, ale hlavně o tom, že to co učíte, musíte především sám umět.
Učí budoucí lékaře léčit historik farmacie nebo filozof zdravovědy? Takže to vy se držte raději... je mi jedno čeho."
Historik farmacie je odbornost, o níž nevím. Ale farmaceut, který sám nikdy nikoho neléčil pochopitelně lékaře farmacii klidně učit může a dokonce by i měl. Vy to máte v tom vašem světě takové trošku moc zjednodušené. Musíte ještě hodně studovat, abyste se dostal na tu úroveň, na které se mylně domníváte, že jste již nyní.
Pedagogická komora s Českou lékařskou komorou úzce spolupracuje. Rovněž spolupracujeme se Slovenskou učitelskou komorou.
Jako v té hlášce: Původní povolání řezník, současné zaměstnání chirurg.
Pedagogická komora s Českou lékařskou komorou úzce spolupracuje
A někdo v ČLK o tom ví?
"Ani jste si nevšiml, že se mnou vlastně souhlasíte."
Ale všiml. Ale vy jste si nevšiml, že se ty vaše nářky týkají především vás.
"Kdo neumí, ten učí. A kdo neumí učit, ten učí učitele." Doufám, že si to učitelé přečtou, jak jimi pohrdáte. Nic neumějí."
Ale to je jen takové zlidovělé rčení, které jsem slyšel používat i celou řadu učitelů. Já učiteli, narozdíl od vás, neopovrhuji. Ale protože jsem také kdysi učil na VŠ, tak tomu rčení musím dát do určité míry zapravdu. Té druhé části zcela určitě. O té první mohou kvalifikovaně spekulovat jen ti, kteří mají zkušenost jak učitelskou tak i z komerční sféry. Třeba pan PR. Já pouze ve vztahu k VŠ. A to ještě jen v oborech, kterým jsem se věnoval. A mezi jednotlivými obory jsou v tomto směru obrovské rozdíly.
"Protože mnozí učitelé vědí o vzdělávání leccos (jsou totiž profesionání vzdělávatelé), stoupnout si před ně a vzdělávat je mnohem těžší než cokoliv jiného."
Já jsem učitele také školil a přišlo mi to úplně v pohodě. Dlouhá léta na IPPP, blahé paměti. Přesněji mezi léty 2004 a 2012. Společně s doktorkou Slavíkovou. S učiteli problém nebyl. Trochu horší už to bylo s psychology, protože ti se z nějakého důvodu domnívali, že mají nějak nad těmi učiteli navrch, ale reálně tomu tak nebylo. Takže to určitě není těžší, než cokoliv jiného. To si zase jen sám pro sebe vytváříte nějaké vzdušné zámky - asi abyste si nahnal sebevědomí. Ale z mého pohledu je podstatně těžší například řídit dopravní letoun, operovat mozek, a nakonec i vytvářet kapitálové modely v bankách, nebo řídit letový provoz. Proto také tyto činnosti zvládá podstatně méně lidí a proto pak mají také tomu odpovídající mzdy.
Parlament projednává kontroverzní novelu
Od 2. hodiny a 24. minuty videozáznamu čte pan poslanec Antonín Staněk negativní stanovisko Pedagogické komory k novele.
https://www.pedagogicka-komora.cz/2020/12/parlament-projednava-kontroverzni.html
Tak to, pane Sárközi k takovému spojenci gratuluju!
Že by útok ad hominem? Máte pane Komárku nějaké argumenty, nebo je to jen takový výkřik?
Působení pana Staňka v roli ministra kultury je, myslím argumentem. Jeho iniciativa ocenit Sýse, Skálu a Švorcovou může být paralelou k vizi skutečně moderního školství.
"Například na katedře učitelství dějepisu jsou to archiváři, historici, filozofové apod."
Fakt? No to je tedy překvapení, já bych tam čekala matematiky, jaderné fyziky a ekonomy!!!
"Na nepedagogických fakultách pak učí budoucí učitele doslova kdekdo."
No to už tak bývá, že budoucí matikáře vzdělávají v odborných předmětech odborníci zabývající se matematickou analýzou, algebrou či geometrií. Vy byste tam zřejmě raději viděl rodinkáře, že?
"Protože mnozí učitelé vědí o vzdělávání leccos (jsou totiž profesionání vzdělávatelé), stoupnout si před ně a vzdělávat je mnohem těžší než cokoliv jiného."
Jasné, je to tak těžké, že by to mělo být zařazeno do kategorie náročných zaměstnání, z nichž prý budou moci lidé odcházet dříve do důchodu. V případě Vašeho odchodu do důchodu ale rozhodně stoupne úroveň DVPP minimálně o polovinu.
"A určitě mnohem těžší než hejtovat na České škole"
Vy nejste schopen ani toho hejtování, natož abys byl schopen solidní diskuze. Vždycky z ní utečete vyplakat se na vlastní blog.
"Působení pana Staňka v roli ministra kultury je, myslím argumentem. Jeho iniciativa ocenit Sýse, Skálu a Švorcovou může být paralelou k vizi skutečně moderního školství."
Nerozumím. Stále jen vršení dalších a dalších ad hominem argumentací. Co je špatného na Švorcové? To, že se jmenuje Švorcová, nebo že byla příslušnicí nějaké skupiny obyvatel s nějakým politickým přesvědčením? Jen bych se zeptal, jedná se tedy z vaší strany o aplikaci kolektivní viny, nebo potlačování práv daných lidem Ústavou a Listinou základních práv a svobod?
"A ještě: prý lékaři dobře vědí, kdo je schopný či neschopný. Nepochybně. Já také vím, kdo je neschopný učitel. A tím se tedy ty profese podobají? Svatá prostoto."
Ale to vám zase jen malinko uteklo. Ty profese se nepodobají tím, že vy něco víte, nebo nevíte. To vskutku ne. Jen tak nějak není pravda, že když chirurg neumí operovat, nemocnice ho vyžene. Jenže to byste musel něco vědět o našem regionálním zdravotnictví a o fungování nemocnic.
"Také vím, kdo je schopný či neschopný řidič nebo malíř pokojů. To znamená, že učitel je jako řidič nebo malíř pokojů? Všímáte si, že nemusím napsat jediný osobní útok, protože ty vaše nesmysly mluví samy za sebe? A mimochodem, jak vy víte, co je "podobné, jako ve školství"? Se školstvím nemáte nic společného, kromě vaší "vševědomosti"."
No, všímám si především toho, že vám zase trošku skřípe logické uvažování. To, jestli vy něco víte, nebo nevíte, opravdu s podobností různých oborů nemá nic společného. Problém je jaksi v tom, že to ani nikdo netvrdil.
Pane Doležele,
Antonín Staněk bezdůvodně odvolal dva ředitele a podal na ně trestní oznámení. Obě oznámení byla odložena a stát se oběma ředitelům omluvil. V případě odvolání Jiřího Fajta to znamenalo i mezinárodní ostudu pro ČR.
Tentýž Antonín Staněk politickému kamarádovi sejmul památkovou ochranu z jedné budovy. Byl z toho průšvih a budova opět památkovou ochranu má.
Že propagoval příslušníka Lidových milicí a redaktora pornografického časopisu Karla Sýse, případně aktivní normalizátora Ivana Skály, to mě už ani nepřekvapuje.
Je celkem roztomilé, jak tady bušíte do tzv. neomarxistů, ale obratem se zastáváte marxistky, která se aktivně a konkrétními činy podílela na potlačování lidských práv a svobod.
Zdeněk Brom
Zavádíte tady dva pojmy, které nejsou totožné. Jde o neomarxismus a neokomunismus. Vy pojednáváte o ideologii neokomunismu (dejme tomu některé postupy pana Staňka) ve smyslu protikladných tříd, vedoucí úlohy KS, totalitní společnosti. V současnosti se však světem šíří tzv. neomarxismus ve smyslu reforem politického a společenského systému. Nehledají se důvody, ale důsledky. Jde o levičácký přístup ve všech oblastech společenského života a pomyslné rovnosti všech. Němečtí Zelení a Levice nejen že bourají sochy, ale "ruší" i rasy a přitom propagují boj proti rasismu. Taková "zelená domácí čísla" v Německu začínají být srovnatelná s čínskými kredity. Je toho spousta, ale je třeba rozlišovat i nadále konzervativní a liberální hodnoty demokratické společnosti a levičácké neomarxistické proudy. Úmyslně zde v rámci ČR nemluvím o levici. Skutečnou levici (snad je tak možno označit ČSSD a současnou KSČM) vymazalo hnutí na jedno použití -hnutí ANO.
Mnohé by osvětlilo kdyby současný "špičkový školitel" osvětlil, kdy naposledy učil žáky školou povinné. To je nesmírně důležité v tom, že vývoj v oblasti školství je nesmírně rychlý. Říkám to proto, že mnozí tzv. "špičkoví školitelé" zamrzli v minulosti. Mám obavy, že společnost se posunula někam jinam.
"Antonín Staněk bezdůvodně odvolal dva ředitele a podal na ně trestní oznámení. Obě oznámení byla odložena a stát se oběma ředitelům omluvil. V případě odvolání Jiřího Fajta to znamenalo i mezinárodní ostudu pro ČR."
Pan Staněk neodvolal oba pány bezdůvodně. Pan Fajt si sám sobě schvaloval milionové odměny za práci, která souvisela přímo s výkonem jeho funkce. V komerční sféře se toto velmi hlídá. Jde o střet zájmů. Andrej Babiš také nesmí rozhodovat o dotacích pro své firmy a při hlasování na vládě musí opustit místnost. I když uznávám, že i tam je to s tím střetem zájmů problematické, ale u něj to vnímám jako systémový problém, protože se nedomnívám, že lidé, kteří jsou bohatí a jejichž firmy získávají dotace od státu a EU, by automaticky měli ztratit pasivní volební právo. Podle mého mínění je tedy otázka zákona, jak je toto řešeno a pokud to sledujete, tak přesně z tohoto důvodu byl přijat zákon o střetu zájmů, který vymezuje povinnosti (tzv. lex Babiš). V případě pana Fajta je odpovědností ministra a případně nějakých dalších úřadů, aby zasáhli, pokud mají podezření na neplnění povinností řádného hospodaření. Rozhodně se ale nejednalo, jak vy naznačujete, o bezdůvodné odvolání. Buď jste špatně informován, nebo záměrně manipulujete. Čímž se nezastávám Staňka, pouze vám vysvětluji, že tento váš argument opět není ničím jiným. než argumentem ad hominem. Jinými slovy - pan poslanec Staněk se k novele vyjadřuje negativně a se zamítavým postojem a nemá pravdu, protože bezdůvodně odvolal dva ředitele, údajně způsobil mezinárodní ostudu a protože chtěl ocenit jakéhosi Sýse. To je argumentace ad hominem jak vyšitá z učebnice.
"Tentýž Antonín Staněk politickému kamarádovi sejmul památkovou ochranu z jedné budovy. Byl z toho průšvih a budova opět památkovou ochranu má."
O tom nic nevím. Ale z pohledu novely, o níž byla řeč, mi to připadá zcela irelevantní.
"Že propagoval příslušníka Lidových milicí a redaktora pornografického časopisu Karla Sýse, případně aktivní normalizátora Ivana Skály, to mě už ani nepřekvapuje."
Opět irelevantní argumentace ad hominem. Jen se zeptám, jak a čím ho propagoval a kde? A za jaké činy? Prosazovat někoho pro výkon nějaké funkce může někdy dávat smysl i v případě, že "vy zase bijete černochy". Jestli tedy chápete, co tím chce básník říci.
"Je celkem roztomilé, jak tady bušíte do tzv. neomarxistů, ale obratem se zastáváte marxistky, která se aktivně a konkrétními činy podílela na potlačování lidských práv a svobod."
Já se nikoho nezastávám. Jen nechápu, jaký vliv mají údajné činy zesnulé Jiřiny Švorcové na kvalitu novely školského, či jakého zákona. nebo jestli jako myslíte, že když Staněk měl rád Švorcovou, tak musí i "bít Černochy" a vůbec mít na všechno špatný názor, tak se, drahý pane Brome, opět jen dopouštíte čisté argumentace ad hominem.
Ačkoli všechny formálně požadované doklady ohledně učitelské kvalifikace vlastním, ve věci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se rozhodně cítím jako AMATÉR.
Já bych si netroufl učit češtinu na obyčejné základce.
Učitelé - na rozdíl od lékařů - nemají odbornou terminologii,
Ale samozřejmě že mají.
Například pan Robert Čapek přednáší učitelům o "formativním hodnocení" a o "kompetencích k učení". To jsou odborné termíny jak vyšité.
...neznají příbuzné obory
???
nemají kvalitní profesní organizaci
Nemyslím, že by kvalita profesní organizace v tomto směru
byla nějak měřitelná.
a u nás se velmi často ani nechovají jako profesionálové.
Nevím, kde je to "u nás". Na planetě Zemi?
Neprofesionální chování se pochopitelně vyskytuje ve všech profesích. Frekvenci poklesků by musel posuzovat někdo nezaujatý, což v tomto případě jaksi není.
Ani náhodou netvrdím, že učitel je totéž, co lékař, ale chtít zakazovat přirovnání je daleko větší nesmysl.
Pane Unknown,
termíny tady šermuje absolvent fakulty sociálních věd pan Doležel. Obraťte se tedy na něj.
Pane Doležele,
podobné slohové cvičení jsem od Vás čekal.
Cituji: "Pan Fajt si sám sobě schvaloval milionové odměny za práci, která souvisela přímo s výkonem jeho funkce." - Tato lež byla již mnohokrát vyvrácena. Navíc jako netvůrčí člověk, který za sebou nemá žádné dílo, vůbec netušíte, jak to s honoráři je. I šéfredaktor nakladatelství, které vydá jeho knihu, dostane honorář.
Celá podstata komentáře pana Komárka je v tom, že je smutné, že je to práce zdiskreditovaný poslanec Staněk, který se zviditelňuje čtením textu Pedagogické komory.
Vaše oblíbené šermování pojmem ad hominem je od Vás dost komické, když zrovinka vy jste jeho mistrný uživatel, tedy pokud přímo nelžete, jako jste tu kdysi lhal o tom, kdo jsem a co dělám. Kéž by Vám tedy karatelství z huby do činů ráčilo přejíti.
"Termíny tady šermuje absolvent fakulty sociálních věd pan Doležel. Obraťte se tedy na něj."
Tak já jsem absolventem i Matematicko-fyzikální fakulty UK a Ekonomicko-správní fakulty MU. nevím, proč si vybíráte zrovna Fakultu sociálních věd. Možná abyste připomněl panu Čapkovi, že jsem vystudoval vedle matematiky i sociální vědu? Nerozumím. Ani té argumentaci v citovaném textu nerozumím. Jaké termíny máte na mysli?
"Celá podstata komentáře pana Komárka je v tom, že je smutné, že je to práce zdiskreditovaný poslanec Staněk, který se zviditelňuje čtením textu Pedagogické komory."
No ano. A to je přesně argumentace ad hominem. On se zviditelňuje, protože obhajuje něco, s čím nesouhlasím. Ti, co obhajují stejný názor, jaký mám já, ti se samozřejmě nezviditelňují. Ti jsou čestní a dobří. Je jedno, co je v tom textu, viďte? Jde o ty nálepky - Pedagogická komora a Staněk. Takto uvažují ideologové. To i já se snažím ty výplody EDUINu číst a když s něčím náhodou souhlasím, tak to klidně napíšu. Je ale pravda, že někdy je těžké se přimět k tomu číst produkty někoho, o kom vím, že z něj s velkou pravděpodobností nic koudného nevypadne.
"Vaše oblíbené šermování pojmem ad hominem je od Vás dost komické, když zrovinka vy jste jeho mistrný uživatel, tedy pokud přímo nelžete, jako jste tu kdysi lhal o tom, kdo jsem a co dělám. Kéž by Vám tedy karatelství z huby do činů ráčilo přejíti."
No, komické je mi psát, že jsem lhal, když jsem platnost svých tvrzení podmínil tím, že jste stejný Zdeněk Brom, na jehož medailonek v jakémsi sdružení školitelů jsem narazil a ještě jsem se vás pak ptal, zda jste to vy, či nikoliv - pokud vím, bez jakékoliv odezvy. Tak tady pak nevykládejte, že jsem o vás lhal. Ptám se tedy znovu, jste tímto Zdeňkem Bromem: Zdeněk Brom? Nenapsal jsem nic, co bych nevyčetl z toho, co o sobě sám šíříte, pokud tedy jde opravdu o vás.
Pane Doležele,
lhal jste. Na nějaký medailonek, který byl zastaralý a navíc jste ho ani nepochopil, jste odkazoval a ptal se až posléze, když jsem se vaší lži vysmál.
Jako netvůrčí člověk opět nechápete, že někteří autoři si prostě zakládají na tom, že zcela jasně definují, kde a za jakých podmínek chtějí svá díla zveřejňovat a prezentovat. Poslanec Staněk je osoba, které bych nedal k prezentaci nic.
Protože jste v oblasti školství diletant, tak ani nevíte, že se stanoviskem Pedagogické komory a jejím prezidentem Radkem nemám žádný problém. Naopak. takže mi spíš líto, že na jeho práci sáhla ruka poslance Staňka.
To ale nemůžete pochopit.
Pane Brome, napsal jsem toto:
"On bude trochu problém v tom, že pan Brom je učitel na prvním stupni, navíc někde v malotřídce."
"Ale čemu, pánové, ani jeden, ani za mák nerozumíte, a z celé diskuse s vámi je to na první pohled patrné, je matematika."
Vy jste na to reagoval takto:
"Ale v definování mé osoby, co učí a kde, jste se velmi, ale velmi mýlil. Prostě jste dosadil naprosto mylné hodnoty."
A ve vašem "medailonku" jest toto: Vzdělání: Pedagogická fakulta v Českých Budějovicích - učitelství 1. stupně, Pedagogická fakulta UK v Praze - Speciální pedagogika, Seminář waldorfské pedagogiky
Praxe: Učitel málotřídní ZŠ Veselíčko, ZŠ Bernartice, Pomocná škola při ÚSP v Písku
Ředitel waldorfské školy ZŠ Svobodná Písek, Učitel ZŠ Bavorovská Vodňany, ZŠ Alešova Vodňany, Vychovatel SOU při ZVVZ Milevsko, Asistent Archeologického ústavu ČSAV v Praze-expozitura Most, Redaktor českého rozhlasu v Českých Budějovicích
Zaměření: Čtenářská a informační gramotnost, Český jazyk, RVP a ŠVP, Měkké dovednosti a mnoho dalších
Takže v čem že jsem přesně lhal? A co že jsem jako měl nepochopit. Vždyť z toho medailonku jasně vyplývá vaše vzdělání, vaše zaměření i vaše praxe. Nechci to nějak karikovat, ale je z toho zřejmé, že my dva si těžko můžeme nějak více porozumět. Způsob, jakým nahlížíme na svět, jak ho vnímáme, jak mu rozumíme, co považujeme za důležité, se výrazně liší. Vy jste typický nominální mozek, já typický reálný (byť samozřejmě v obou případech s určitými přesahy). To, co vy považujete asi za tvůrčí, mně připadá samozřejmá trivialita a to co vám asi připadá sešněrované a nalajnované, mně naopak připadá jako vrchol veškeré tvůrčí činnosti. Příkladem prvního je vytvoření nějakých výukových materiálů a skladba ŠVP - což mně připadá jako práce na dva víkendy. Příkladem druhého pak důkaz Velké Fermatovy věty, nebo Riemannovy hypotézy, ale i matematických problémů mnohem méně náročných. Tam teprve vyniká opravdové čisté a krásné tvůrčí myšlení. Jenže tato krása je většině lidí skryta a místo toho mají ti největší hlupáci a ignoranti dojem, že jak jsou to čísílka, tak je to nalajnované a jednoduché. Co obdivuji, jsou tvůrčí schopnosti v hudbě a do jisté míry i v literatuře. Ale v čem vy se vnímáte jako tvůrčí, to mi zůstává záhadou. Stejně jako jak souvisí vaše domnělé tvůrčí schopnosti s vaší schopností něco chápat, nebo dokonce s mojí schopností něco chápat.
"Jako netvůrčí člověk opět nechápete, že někteří autoři si prostě zakládají na tom, že zcela jasně definují, kde a za jakých podmínek chtějí svá díla zveřejňovat a prezentovat. Poslanec Staněk je osoba, které bych nedal k prezentaci nic."
To bych ještě pochopil, ale nechápu jak to souvisí s obsahem toho díla a jeho kvalitou. Ale to se dostáváme přesně na onu hranu mezi nominálním a reálným myšlením. Pokud někdo říká pravdu, tak s ním budu souhlasit a je mi jedno, kdo to je. A rozhodně o pravdivosti nějakého tvrzení nerozhoduji na základě toho, jestli ho řekl někdo, kdo měl rád Švorcovou, nebo volil Okamuru. Ale to je těžké vykládat ideologům.
"Protože jste v oblasti školství diletant, tak ani nevíte, že se stanoviskem Pedagogické komory a jejím prezidentem Radkem nemám žádný problém. Naopak. takže mi spíš líto, že na jeho práci sáhla ruka poslance Staňka."
Jistě. Protože kdybych nebyl v oblasti školství diletant, tak určitě znám vaše postoje a názory. Tak důležitá osoba jste! Teď ještě se kucí můžete s Čapkem poprat, kdo že je z vás důležitější, zasloužilejší a kdo má tribunu výš.
"To ale nemůžete pochopit."
Ale to není o tom, že bych nemohl. Já to jen zásadně a fundamentálně celou svou osobností odmítám, protože to je naprosto klasická ideologie, která je v přímém rozporu s racionálním myšlením. Vaši osobnost to ale dokresluje výborně.
Pane Brom, nemusím tyhle přestřelky off topic, ale když už takhle vytrvale bojujete, prozraďte, jak je to s tím medailónkem.
1) Není váš.
2) Je váš, ale není pravdivý.
3) Je váš, ale je zastaralý.
Jo, já chápu, že dnes už na malotřídce třeba neučíte a že to asi má být onou proklamovanou lží, protože jste se v čase posunul na ředitele Waldorfské školy, nebo nějakého asistenta Archeologického ústavu. Pro mě to tak podstatné není, pokud jde o vaše zkušenosti a znalosti. A proto to na podstatě mého sdělení nic nemění. Matematice nerozumíte a učitelem prvního stupně jste, byť možná ne o víkendu, možná už jste v důchodu, možná jste tím ředitelem. Ale opět to na podstatě nic nemění. Samozřejmě, i s těmito zkušenostmi stále můžete mít pravdu. Ale pokud jde o onen spor o RVP, tak mě jste prostě nepřesvědčil. Vaše argumenty obsahují logické nedostatky. A z toho teprve dovozuji, že to jest dáno vaším zaměřením, vzděláním, praxí, zkušenostmi. A nikoliv naopak, že proto, že jste, kým jste, tak nemůžete mít pravdu.
někteří autoři si prostě zakládají na tom, že zcela jasně definují, kde a za jakých podmínek chtějí svá díla zveřejňovat a prezentovat
Odhaduji, že někteří autoři (nejspíš ti samí) nechápou, že jakmile jednou svoje dílo publikují (a dokonce na webu), mohou si svoje jasně definované podmínky strčit za klobouk. Jednou publikované dílo použije kdokoli to uzná za vhodné, způsobem, který uzná za vhodný.
Takzvané zákony na ochranu autorských práv nikoho a nic neochrání. Jejich účelem není cokoli chránit, ale buzerovat občany a zajistit, aby se stát a vybraná kasta vyvolených mohli kapsovat.
4) Je váš a je pravdivý.
Paní Silvie A,
tak to se velmi mýlíte.
Pane Doležele,
děkuji za další slohová cvičení. Možná byste měl věnovat stejnou péči své disertační práci, která je stále nedokončená již řadu let.
Cituji: ""On bude trochu problém v tom, že pan Brom je učitel na prvním stupni, navíc někde v malotřídce."
Ta věta je celá lživá.
Přesvědčovat Vás? Proč?
Když se děti naučí myslet matematicky
Mám takový žertovný dojem, že když někdo uvažuje správně a vynalézavě, říkáte tomu "matematicky", zatímco my tomu říkáme "informaticky". Inu Babylon.
Nenávistný agresor "PP" má opět spamovací záchvat. Omlouvám se normálním čtenářům za vizuální smog v rubrice "Diskuse" a připomínám, že diskusi lze nerušeně sledovat v rubrice "Komentáře" v horní liště, nebo přímo pod texty. Děkuji!
Myslím si, že ten základní důvod nezvládnutí matematiky je NEZVLÁDNUTÉ čtení s porozuměním
Určitě je jedním z těch základních.
Druhým je absolutní neochota k sebekázni, pěstovaná věrozvěsty moderních přístupů k výchově. Ono se přece jen něco umět musí...
Já se zabývám fyzikálními úlohami a ten komentář bych podepsal.
Co se týká kreativity, nebylo by na ní nic špatného, kdyby nebyla těmi věrozvěsty pojímána výhradně destruktivně.
Kreativní má být zřejmě něco rozbít nebo posprejovat.
O dítě, které vymyslí vlastní (a správné) řešení matematické nebo fyzikální úlohy, by si reformátoři neopřeli kolo... Ony totiž tyhle SKUTEČNĚ kreativní děti obvykle nemají věčné protesty, nebuzerují vše živé v okolí a místo toho sedí a pracují.
Mimochodem nejde jen o matematiku. Ono udělat o výtvarce pořádný obrázek vyžaduje těch 70 minut sedět a makat. Za pět minut, které se vecpou mezi hulákání vulgarit, cesty na toaletu, provokování učitelky a cvakání na mobilu toho moc nestihnete... takže miláčkovi věrozvěstů nezbývá než načmárát od ruky tři čáry a prohlásit, že to je "kreativní". A v ušetřeném čase samozřejmě dělat pakárnu všem, kteří by rádi pracovali...
Ano, kreativita je už dnes sprosté slovo. Asi jako se kdysi sprostými slovy staly třeba výrazy "mír", "práce", "soudruh"...
Protože ta slova byla zneužita.
Informace pro pana Komárka:
Pan poslanec A. Staněk v Poslanecké sněmovně četl všechna stanoviska k novele zákona o pedagogických pracovnících, která poslanci obdrželi. Kromě stanoviska Pedagogické komory rovněž stanovisko Asociace děkanů pedagogických fakult nebo bývalého ministra školství Stanislava Štecha a dalších...
Lze si to ověřit zde: https://www.pedagogicka-komora.cz/2020/12/parlament-projednava-kontroverzni.html
"Mám takový žertovný dojem, že když někdo uvažuje správně a vynalézavě, říkáte tomu "matematicky", zatímco my tomu říkáme "informaticky". Inu Babylon."
Teoretická informatika je věcně součástí matematiky.
které zajistí bankám po celém světě stabilitu
Jako vážně? Ony tyhlety "banky po celém světě" jsou stabilní?
Odsud to vypadá, že jsou "stabilní" jenom do nejbližší finanční krize, jejíž příchod nedokážou ani předvídat, natožpak odvrátit.
"Jako vážně? Ony tyhlety "banky po celém světě" jsou stabilní?
Odsud to vypadá, že jsou "stabilní" jenom do nejbližší finanční krize, jejíž příchod nedokážou ani předvídat, natožpak odvrátit."
Některé jsou stabilní, jiné méně. Kdyby neexistovalo riziko a všechno bylo jako v pohádce, ve které se dostaneme do kýženého bodu naprosté jistoty a trvalé stability, tak bych asi musel změnit obor, protože by mé práce nebylo třeba. Ve zdravotnictví také léčíte pacienty a snažíte se o prevenci, ale to neznamená, že vám nikdo neonemocní, nebo že vytvoříte nesmrtelné jedince. To je prostě půvab reálného světa.
Pokud ale oblasti finančních trhů nerozumíte, tak musím dodat, že krize z velké části způsobují politické reprezentace - tedy vedle přírodních katastrof a pandemií. To se přesně předvídat nedá. Kdybychom ovšem ty modely nedělali, tak už by to teď padalo jedno za druhým.
Pan Doležel, 6:55
Jen obecná připomínka - zdaleka ne každého frustruje fakt, že netvoří.
To právě člověk vidí na dětech, i na malých, předškolních. Některé mají potřebu tvořit, jiným na pískovišti dělá největší radost ty bábovičky a hrady rozkopat.
Tohle je právě jeden z omylů echtreformátorů - představa, že VŠECHNY děti jen čekají na možnost tvořit a že když budeme správně MOTIVOVAT, tak každý bude s písní na rtech vytvářet něco podnětného a ani ho nenapadne hodit ruce za hlavu a jen zevlovat, případně se bavit provokováním okolí.
Ve skutečnosti bych se vsadil, že je rozložení na čáře konstrukce-pasivita-destrukce hladká křivka podobná gaussovce.
Kdyby stanoviska k novele zákona o pedagogických pracovnících nepřečetl pan poslanec A. Staněk, přečetl by je někdo jiný z ČSSD nebo KDU-ČSL. Sněmovna jednala v polovičním obsazení, takže mnoho poslanců chybělo... Takže konspirační teorie pana Komárka jsou liché.
Jaké konspirační teroie, pane Sárközi? Buďte, prosím konkrétní...
Pane Komárku, když už vstupujete do diskuse: "Tak to, pane Sárközi k takovému spojenci gratuluju!", tak se pak nedivte, že Vám pan Sárközi odmítá tuto hlášku slovy, že "konspirační teorie je lichá".
Chápu, že z pozice redaktora "umravňujete" diskusi, že Vám vadí mnozí přispěvatelé, mnohé názory, ale v téhle diskusi, stejně jako v diskusi o Učiteli naživo (Už máte jejich slibované stanovisko?) už zcela nepokrytě vstupujete do diskuse na jedné straně.
paní Adamová, krtek
Učitel naživo nakonec odpovědi na doplňující otázky neposlal, rozmyslel si to...
S tou jednostranností nemáte pravdu, "krtku". Pokud bude pan Sárközi diskutovat věcně, bez zbytečného útočení, nebudu samozřejmě věnovat speciální pozornost... A pokud jde o ironickou reakci na pochlubení se spoluprací s pane Staňkem, reagoval bych tak na i na jakékoli jiné spolky...
Konkrétní mohu být v tom, že jsem ani netušil, že pan Staněk nebo kdokoliv jiný z poslanců bude číst na plénu Poslanecké sněmovny stanovisko Pedagogické komory. Občas tam od poslanců z různých stran někdo čte dopisy a stanoviska různých organizací... Různá vyjádření Pedagogické komory v parlamentu zazněla již několikrát vždy z úst jiného poslance.
učitel bude muset mít plnohodnotné magisterské vždělábí o více aprobacích takže bude mít co dělat aby to za pět let zvládl,asistentům postačí bakalářské
Okomentovat