„Poprvé se kvůli covidu školy zavřely 11. března. A už po několika dnech se v médiích objevily hlasy, že je to pro školy a celou společnost velká příležitost. Že se naučíme o vzdělávání přemýšlet jinak. Že se školy budou modernizovat mnohem rychleji než za obvyklých podmínek. Že učitelé ovládnou digitální nástroje a najdou nové cesty ke svým žákům. Ty hlasy ale postupně slábly. Začaly převažovat obavy – jak moc a v čem může ten podivný školní rok děti poznamenat,“ komentuje Michal Komárek pro Český rozhlas Plus.
|
Michal Komárek (archiv autora) |
Komárek také říká:
Krize zvýraznila dobře známý obraz: Mezi úřadem a školami, učiteli se rozevírá velká propast a nad ní se vznáší nedůvěra.
A nedůvěra je přítomna i ve školách samotných. Učitelé se neshodnou v zásadních věcech: Je online výuka krokem do budoucnosti, nebo dalším krokem k závislosti dětí na technologiích a posilování jejich „digitální demence“? Jak má vypadat inkluze? Mají se omezovat elitní školy a víceletá gymnázia? Má být cílem vytvořit pokud možno stejně dostupnou a stejně kvalitní školu pro každého žáka? A je to možné? Jak mají vypadat maturity a přijímačky? Známkovat nebo hodnotit slovně? A jak má vypadat příprava učitelů, co s pedagogickými fakultami?
Krize nepřeklenula nejenom napětí mezi „modernisty“ a „konzervativci“, ale ani mezi učitelskými spolky. Spíš spory prohloubila. Sen o vytvoření Pedagogické komory, která by reprezentovala většinu učitelů, se opět rozpadl. A tak v médiích a ve vztahu k úřadům učitele zastupuje hned několik organizací, které spolu často a velmi vyhraněně nesouhlasí.
A mezinárodní srovnání znovu potvrdilo, že čeští žáci chodí do školy nejméně rádi ze všech zemí Evropské unie… Většina dětí se na jaře i před Vánoci do znovu otevřených škol nepochybně těšila. A většina učitelů se těšila na ně. Tenhle výjimečný euforický pocit by ale mohl působit jako nebezpečný optický klam.
Příští školní rok už snad bude normální. A během něj nadšení rychle vyprchá. A jeho místo v obvyklé míře nahradí nedůvěra, nejistota, nespokojenost, strach, pocit marnosti. Vše to, co krize sice nezrodila, ale co v ní přes všechny teze o nových příležitostech ani nezaniklo.
Celý text a komentář ke stažení naleznete
zde
Česká škola přeje lepší nový rok!
57 komentářů:
Krize nepřeklenula nejenom napětí mezi „modernisty“ a „konzervativci“, ale ani mezi učitelskými spolky. Spíš spory prohloubila. Sen o vytvoření Pedagogické komory, která by reprezentovala většinu učitelů, se opět rozpadl. A tak v médiích a ve vztahu k úřadům učitele zastupuje hned několik organizací, které spolu často a velmi vyhraněně nesouhlasí.
"A pak ses probudil a měl jsi ruku v nočníku!" říkával mi někdy táta, když jsem řekl něco zvlášť hloupého.
Můj názor je, že
- Krize rozpory nezmenšují ale zvětšují - obě protivné strany se snaží využít krizi pro sebe.
- Pokud někdo snil o nějaké komoře pro učitele, nebyl to nedemokraticky stvořený a provozovaný soukromý spolek pánů Wagnera a Sarköziho z podivným názvem Pedagogická komora. Není to podle mne totiž ani spolek v pravém slova smyslu pedagogický a není to objektivně ani profesní komora. Pedagog bez přívlastku totiž není žádná profese. Kdo nevěří, ať se podívá do Národní soustavy povolání. Profese je učitel nebo vychovatel v dané škole nebo výchovném zařízení - jsou to zcela objektivně dvě různé profese. Profesní komora je organizace uznaná státem tím, že je v taxativním výčtu profesních komor. Neprofesi nemůže resp nesmí stát uznat jako profesi.
- Česko je krmelec EU a nejsou žádné opravdu přesvědčivé důkazy o tom, že vládě a Parlamentu ČR opravdu záleží na tom, aby se to změnilo. Zřejmě proto je české školství stále podfinancované, mizerně a aktivisticky řízené a s mizerně placenými učiteli. Děti se chtějí ve škole učit a ne se tam nechat (pře)vychovávat různými aktivisty a rádoby "pedagogy". Jak a proč by měli děti, rodiče, zaměstnavatelé a veřejnost věřit škole a učitelům, když ty školy, učitelé, MŠMT, ČŠI atd. hlásají, že škola je tu pro zábavu, když mnozí učitelé ani neví, že jsou učitelé a považují se za "pedagogy"a kvůli tomu v MŠMT nevypracovsali Národní program vzdělávání, neprovedli Revizi RVP, z učitelů dělají "pedagogy" atd. atd.? Ještě před deseti dvaceti léty bylo učitelství jedno z pěti nejváženějších povolání. Dnes už to tak asi není. Proč?
Přeji šťastný nový rok všem žákům, učitelům, rodičům a všem občanům, kterým záleží na kvalitním školním vzdělávání. Aktivisti včetně nezodpovědných politiků ať jdou třeba k šípku. Nejpozději po volbách ten přirozený vitamín C budou možná potřebovat. :)))
Mnoho štěstí v novém roce všem přátelům kvalitního vzdělávání a odpůrcům aktivistické školní převýchovy přeje
J. Týř
A mezinárodní srovnání znovu potvrdilo, že čeští žáci chodí do školy nejméně rádi ze všech zemí Evropské unie…
A úplně stejně čeští učitelé (jejich valná většina) chodí do školy nejméně rádi ze všech profesí v ČR díky psychopatickým personám z řad manažerů dosazených lobisty jako trafiky za revanč nebo "politickou knížkou polistopadové modré barvy"...
SMUTNÁ REALITA!
Nejpozději po volbách ten přirozený vitamín C budou možná potřebovat. :)))
TO BUDOU POTŘEBOVAT PŘEDEVŠÍM KANTOŘI. V tom nihilismu, kdy současná vládnoucí sestava NEBUDE schopna po volbách sestavit vládu. Školství jako resort se zase propadne o příčku níže.
Ach jo :-( :-(
Krize překvapivě nic nevyřešila. Opravdu je to překvapení?
Krize prohloubila a odhalila problémy školství věřejnosti. Odhalila schopnosti a neschopnosti manažerů, učitelů i žáků. Jenže systémové řešení ani skoro po roce nikde.Není se čemu divit, když 10 let se o problémech ví(před tím se problémy zatloukaly) a veřejně mluví ale nic moc opravdu pozitivního se neudělalo. Největší tragédie je neschopnost ministerstva řešit a připravit podmínky pro schopnější články systému, pokud se vůbec někde v omezené míře vyskytují. Zatím, co ministerská inciativa, to průšvih. Místo důvěry v učitele a hledání opravdu pozitivních příkladů je tu spousta prohlášení samozvaných verozvěstů. kteří "skáčou rádi a sáčou dobře". Seriozních rozborů reálné situace na škole je minimum, kdežto zpolitizovaných prohlášení a hoaxů kvanta.
Schopní aktivně učící učitelé mají práce nad hlavu a nemají čas psát propagandu. Distančné vzdělávání je časově(o psychické a zdravotní náročnosti nemluvě) podstatně náročnější než prezenční. Ti, co ten čas mají, zas nemají tu práci online, a neví o čem píší. Popisují jen své představy a podle toho to vypadá.
"Sen o vytvoření Pedagogické komory, která by reprezentovala většinu učitelů, se opět rozpadl. A tak v médiích a ve vztahu k úřadům učitele zastupuje hned několik organizací, které spolu často a velmi vyhraněně nesouhlasí."
Opravdu nebylo naší ambicí, aby se ve spolku Pedagogická komora sdružila většina ze 170 000 učitelů. Žádný takový sen nikdy nebyl, a proto se ani nemohl rozpadnout... Cílem bylo vybudovat největší školský spolek v ČR, což se podařilo. Pedagogická komora má více členů než ostatní školské spolky dohromady. Další krok už záleží na politicích - zda přijmou zákon o Pedagogické komoře. Tendence jsou tu ale spíše opačné - politici chtějí udělat z učitelství profesi pro kohokoliv včetně lidí bez pedagogického vzdělání...
Ve facebookových skupinách Pedagogické komory se podařilo sdružit více než 30 000 pedagogů. To, že někteří novináři nejsou schopni rozlišit mezi obskurními organizacemi s několika desítkami členů a reprezentativním profesním spolkem se skoro 3 000 členy, jakým je Pedagogická komora, je jen a pouze obraz jejich špatné práce...
Pane Komárku,
tzv. krize Vás bohužel nepřivedla k pochopení faktu, že na České škole by měly být publikovány i články a názory učitelů z praxe k danému tématu. Proč pořád jen odborníci a "odborníci"? Proč ne také učitelé, kteří on-line vyučování skutečně tvořili a seděli u té techniky?
Jestliže stále ignorujete učitele z praxe, pak se nedivte, že chovají silnou nedůvěru k čemukoli obecně.
A mimochodem, vybrat z mezinárodní výzkumu jen to, že čeští žáci chodí do školy nejméně rádi, ale neříci ani slovo o tom, jak výrazně se zlepšili, tak to je hodně velký faul a manipulace.
"Jestliže stále ignorujete učitele z praxe, pak se nedivte, že chovají silnou nedůvěru k čemukoli obecně."
Pane Brome, nemyslím. Učitelé z praxe zde nejsou, protože jsou to maminy od rodin, který kmitaj, jak tryskomyši. Já JSEM ta "normální" a články zde mám. Je to jen o disgustaci z důvodu naprostého marasmu kolem nás.
Vše bylo řečeno, vše ztraceno(mimochodem dobrý film) nyní jsem v důchodu a do vod školských se bez nutnosti si vydělat relativně "normálně" peníze nevlezu. Cítím se skvělě, vzdělání i zkušenosti lepší mít už nemohu...Nemám proč tomuto systému napomáhat.
Není vše ztraceno, něco je i zkorumpováno a rozežráno. Blbé je , že v tom jsou naše děti...
Světlo v tunelu(spíš kanálu) nevidím.
Jinak pane Komárku, dobrý článek, který však neřekl nic nového.....
"Ve facebookových skupinách Pedagogické komory se podařilo sdružit více než 30 000 pedagogů" :-D Jak na to Radek S. přišel? No, sečetl počet sledujících a lajků těch jeho FB stránek, které zakládá jako Baťa dělá cvičky. To, že sledování něčí Fb stránky není sdružování a to že mnozí jsou v několika těchto skupinách, ho nezajímá. Hlavně že vyhodí čísla, kterou jsou ovšem hausnumera. To je jako z těmi jeho anketami. Účast několika desítek učitelů a Sárközi mává pouze procenty. Podvody, lži a manipulace: to je vskutku česko - kocourkovské naplnění pojmu "reprezentativní profesní spolek". Ale správná otázka je také: jaké profese a jak reprezentativní? Když sám "prezident" není učitel. Když počet členů té falešné komory je směšný podíl celkového počtu učitelů. Je to prostě šaškárna.
Například náš otevřený dopis premiérovi k situaci v mateřských školách podepsalo více než 1.000 ředitelek mateřských škol. Sice to není většina z 2 600 samostatných MŠ v ČR, ale je to velmi výrazná část. Výsledkem této konkrétní aktivity (jedné z mnoha) Pedagogické komory byl kulatý stůl v Senátu a následné usnesení, které si můžete přečíst na webu Pedagogické komory.
Pedagogická komora je hlavní hybnou silou pozitivních změn v českém školství. Podařilo se nám například prosadit, že je nyní většina ředitelek samostatných MŠ zařazena do vyšší platové třídy. :-)
Pane Brome, velmi pěkně jste to vystihl.
Ale musím se pana Komárka zastat, protože Česká škola není pupek světa a není v tom sám, protože úplně stejný problém vykazují všechna média. Pro novináře je velmi pohodlné sesmolit rozhovor s těmi, kteří nejvíce vystrkují své názory, přestože jsou to právě ti Vámi zmínění odborníci v uvozovkách. Takže neustále dokola čteme názory Feřteka, Kartouze a dalších lidí nabalených na EDUIN, kteří jsou nedůvěryhodní v tom, že se prosazováním svých vizí do školství prostřednictvím neziskových organizací, dotovaných bůhví kým, živí. Dále čteme názory Šteffla, jehož příspěvky zase vždy končí propagací jeho SCIO škol. Když nastanou maturity čteme pořád dokola jen Botlíka, který napadá Cermat, i když tady bych řekla, že má někdy i docela pravdu. A když už je nouze nejvyšší, nasadí MF Dnes paní Valíkovou. A když si obyčejná učitelka dovolí napsat narovinu svůj názor na blog, najde se jiný bloger, a to velmi kontroverzní bloger, který na ni pošle udání na ČŠI.
Teprve v poslední době se občas i v denním tisku objeví názor pana Sárköziho, a i když víme, že jeho komora není až tak úplně tou komorou, kterou bychom si představovali, jeho názory jsou celkem rozumné. V době koronakrize se objevily názory pana ředitele Černého a paní ředitelky Schejbalové, ale mám obavy, že až krize pomine, přestanou ředitelé škol novináře zajímat.
Takže, shrnu-li to, i na problematice školství se bohužel projevuje lesk a bída našich novinářů, či spíše tedy ta bída.
Radku, tady se musím Michala Komárka zastat, evidentně nemyslel spolek, ale komoru ze zákona.
Učitelé a ředitelé škol píšou zajímavé komentáře a články. Jen je na České škole nenajdete. Například Štefan Klíma, Zuzana Růžičková, Jana Karvaiová apod. Musíte si najít jejich blogy...
Děti se do školy netěší... Tradicionalisté vám poví, že není posláním školy, aby se do ní děti těšily, vždyť kdo z nás se těšil do školy. Pedocentrici praví, že jsou na vině učitelé a ředitelé. Tradicionalisté praví, že vinu nesou děti samotné a jejich rodiče, že učitelé nic, neboť mají málo peněz a málo uznání.
Buď jak buď, distanční výuka zamezuje tomu, aby se stav napravil, pokud ovšem nebereme jako positivum, že si někteří rodiče uvědomili, co to obnáší děcko něco specifického dlouhodobě učit a naučit.
Doufám, že nový vzdělávací fetus, který dnes v těchto porodních křečích dozrává, se nenarodí do 2021 s notebookem přivázaným na pupeční šňůře. Dobré vzdělávání probíhá mezi živými lidmi, skrze vztahy, inspirace a osobnosti.
Den, kdy se vzdělávací proces na zš a sš dobrovolně přenese do online prostředí, bude funusem pedagogiky. Pokud nechceme brzy být nahrazeni mnohem levnějším AI, je potřeba lobbistům, tech vizionářům a různým šmejdoidním pedlerům hardwarů dát jasně najevo, ať si i se svými hračkami táhnou kamsi, třeba do virtuálního propadliště dějin.
Pane Sárközi, opět manipulujete, možná záměrně lžete. A opět Vám musím s radostí připomenout, že neurčujete, co Česká škola publikuje...
Paní Adamová, pane Brome,
ano, byl bych také rád, kdyby názorů Učících učitelů" zaznívalo více. Není ale pravda, že by se na ČŠ neobjevovaly - velmi populární formát na ČŠ je anketa a tam se lidé z praxe vedle odborníků objevovali pravidelně.
A je tu ještě jedna věc, která nevypovídá ani tak o lesku a bídě novinářů, ale o ochotě a schopnosti učitelů do médií psát. Nemusíte tomu sice věřit, ale novináři se snaží získat více hlasů z terénu, ale není to snadné. Opravdu jen málo učitelů je ochotno napsat samostatné texty. A mnozí se ani nechtějí vyjadřovat do reportáží, či zpravodajských textů, za čímž může stát i nedůvěra k novinářům.
Ostatně měli jsme tu právě i anketu na téma vztah učitelů a médií...
TAk tomuhle se říká naprostá ztráta soudnosti.
Sárközi: "Pedagogická komora je hlavní hybnou silou pozitivních změn v českém školství."
NEJSTE žádná pedagogická komora! Jste spolek, který název pedagogická komora všem pedagogům vytuneloval a podvodem se vtírá do prázdného mediálního prostoru, v čele s nesoudným člověkem, který ani není učitel, zato si nechává říkat "prezident". Nic pozitivního tahle skupina nenesete, nikdo slušný si s nimi ruku nepodá, vůdce spolku nikdo nerespektuje... ukázka smutného velikáštství.
Sárközi: "Učitelé a ředitelé škol píšou zajímavé komentáře a články. Zuzana Růžičková, Jana Karvaiová"
Smutná výpověď o intelektuální hodnotě falešné komory. Růžičková jazykem pavlače hraje na ty nejnižší antipedagogické pudy vyhořelých učitelů a doslova píše, že má ve třídě hlupáky, kterým se odmítá věnovat, Karvaiová již mnohokrát konsternovala slušné pedagogy svými rasistickými a protiromskými názory... Je to zajímavé, ale asi jako škvor v polévce. Člověk by to raději neviděl. Ještě zapomněl na dalšího výtečníka z komory, Klabala, což je přímo učitelský ras, který by každého pomalejšího žáka nejspíše ubil rákoskou, kdyby mohl.
Krásný nový rok 2021, plný pilných žáků, senzačních kolegů, dobrých ředitelů, schopných ministrů, plných peněženek, chápajících rodičů a účinných antivirotik.
"Učitelé se neshodnou v zásadních věcech: Je online výuka krokem do budoucnosti, nebo dalším krokem k závislosti dětí na technologiích a posilování jejich „digitální demence“? Jak má vypadat inkluze? Mají se omezovat elitní školy a víceletá gymnázia? Má být cílem vytvořit pokud možno stejně dostupnou a stejně kvalitní školu pro každého žáka? A je to možné? Jak mají vypadat maturity a přijímačky? Známkovat nebo hodnotit slovně? A jak má vypadat příprava učitelů, co s pedagogickými fakultami?"
To je dobře, že ve školství panuje demokracie a učitelé mohou prezentovat různé názory na aktuální problémy. Je dobře, že se každý učitel může rozhodnout, zda bude známkovat či hodnotit slovně nebo využije kombinaci obého. Mnohem horší by bylo, kdyby jedna skupina vnucovala něco druhé skupině s opačným názorem...
Pane Sárközi, opět manipulujete, možná záměrně lžete.
Souhlasím.
"Den, kdy se vzdělávací proces na zš a sš dobrovolně přenese do online prostředí, bude funusem pedagogiky. Pokud nechceme brzy být nahrazeni mnohem levnějším AI, je potřeba lobbistům, tech vizionářům a různým šmejdoidním pedlerům hardwarů dát jasně najevo, ať si i se svými hračkami táhnou kamsi, třeba do virtuálního propadliště dějin."
Tajný, zase bohužel vyléváte s vaničkou i dítě. Nemyslím si, že by online výuka měla dobrovolně a hromadně na zš a sš nastat a nahradit výuku prezenční, a myslím si, že online výuka může nám i dětem v mnoha situacích pomoci. Těmi situacemi myslím dlouhodobější nemoci jednotlivých žáků, absence podstatné části žáků ve třídě, doučování, spolupráce nadaných žáků z více škol atd.
"Opravdu jen málo učitelů je ochotno napsat samostatné texty. A mnozí se ani nechtějí vyjadřovat do reportáží, či zpravodajských textů, za čímž může stát i nedůvěra k novinářům."
Pane Komárku, ona za tím ani tak nebude nedůvěra k novinářům, ale hnusy, které vybublávají z nitra jistého R.Č. na jeho blogu a které nám občas prosáknou až sem.
Pedagogická komora je hlavní hybnou silou pozitivních změn v českém školství.
Opravdu? I s tím nepedagogickým vylučováním a "umravňováním" svých vlastních členů za "rádoby komorní" nekázeň?
:))))
"Nemusíte tomu sice věřit, ale novináři se snaží získat více hlasů z terénu, ale není to snadné. Opravdu jen málo učitelů je ochotno napsat samostatné texty. A mnozí se ani nechtějí vyjadřovat do reportáží, či zpravodajských textů, za čímž může stát i nedůvěra k novinářům."
Řada učitelů i ředitelů škol by se ráda do médií vyjádřila, ale není jim to umožněno. Chyba není na straně pedagogů, nýbrž novinářů. Naštěstí si každý učitel může založit blog. Jen tím riskuje, že ho Robert Čapek nabonzuje ČŠI. Naštěstí pracovníci ČŠI vědí o tomto individuu své. Prostor pro své lži a urážky dostává Robert Čapek už jen na České škole.
Paní Adamová,
patrně jste si všimla, že z blogu pana Čapka tady nepublikuji nic. Ale k tématu především: Silně pochybuji, že ochotu učitelů psát texty a přispívat do textů obecně v médiích ovlivňuje blog pana Čapka... Ostatně, pokud mohu soudit, ani pan Čapek nepatří mezi novináři mezi nejoblíbenější, tedy nejčastěji citované odborníky. Zřejmě právě pro jeho razanci...
Pane Sárközi, tentokrát už nepokrytě lžete. (Ovšem, nikoli v tom, že si učitelé mohou založit blogy...)
Ahoj přátelé, mám potřebu sdílet svou zkušenost s komunikací jednotlivců v Pedagogická komora ... Klidně to šiřte, ať se ostatní lidé v mé sociální bublině nenachytají jako já! ... Doufám, že si vše přečtete, nevnímejte to prosím jako toxické poznámky k PK, věřím že tam je a osobně tam znám dost dobrých pedagogů, ale jde o popis způsobu jednání prezidia PK.
S Radkem Sarközi jsem se setkal již před cca dvěma lety, kdy jsme společně šli s Pavel Pešat na krajský úřad ... Prezidenta PK, jsem si proti sobě popudil, když jsem jej upozorňoval na jeho toxické komentáře, které porušují pravidla skupiny... Cca před 3 týdny jsem zpochybnil anketu ohledně uzavření škol v pondělí a úterý před vánočními prázdninami. Nezpochybnil jsem výsledek ankety jako takový jen manipulativnost a neprofesionálnost při tvorbě této ankety. Šlápl jsem na kuří oko panu Sárközimu. Začal na mě útočit, že porušuji stanovy a pravidla, když nerespektuji výsledek ankety. ... Sebereflexe prezidentovi PK chybí. Takže jsem byl prvně označen za trolla, poučen o rozdílu mezi anketou a dotazníkem … prostě jen potřeba si posilovat vlastní ego a ukázat mi, kdo je pánem... Poslední incident se týkal mého „trollení“ u příspěvku k vyhlášení stávkové pohotovosti. Na pana Sárköziho jsem se obrátil s následujícími dotazy:
A) Může PK vyhlásit stávkovou pohotovost bez opory v odborech?
B) Jak se má na školách postupovat, když nemají funkční odbory? (prosil jsem o konkrétní návod, kdo je iniciátorem, kolik zaměstnanců se musí sejít pro hlasování, jaký podíl musí být pro, atp.)
Odpověď nulová, útoky typu, že si to mám vygůglit, že neumím hledat..., že by mi předložil, že se něco povedlo změnit ani náhodou. Takže jsme se opět dostali k egu pana Sárköziho a k prokazování mé nekopmetentnosti. Mezi tím jsem byl opět poučen o tom, že nerespektuji výsledek ankety, že trollím, dávám dotazy, které se netýkají tématu a že porušuji STANOVY PK. Komunikace hulváta a shazovače, která potírá bod pravidel „žádné urážky a osobní výpady“
Pan Sarközi mě obvinil, že jej označuji za Führera a to veřejně, co když si přečte každý pozorný čtenář .. ŽÁDÁM OMLUVU ZA TUTO LEŽ PANE SÁRKÖZI...
Byl jsem osočen z VYHROŽOVÁNÍ, kdy jsem na napomenutí pana Sárköziho reagoval na porušování stanov PK, s tím, že špiním jméno PK, to jsem i uznal (i když si nemyslím, že je to proti PK, ale proti prezidentovi PK, do jaké míry v tom on sám se svým egem nevidí rozdíl je druhá věc) ...
Pana Sárköziho jsem se několikrát pokoušel vrátit k meritu věci.. Na mé otázky k tématu dle pravidel skupiny se nevyjádřil, odváděl pozornost a diskusi k tomu, že jsem troll, že neumím hledat na internetu a konrétní odpověď žádná...
No a co říci závěrem. Teprve když jsem začal psát na svém vlastním profilu, vystoupit ze svého stínu Janek Wagner... Bohužel zde se postava víceprezidenta, který se do celé diskuse v PK nezapojil objevuje až v roli šerifa a vede mě ke smazání mého předchozího příspěvku. Nejprve z důvodů porušení pravidel (V pravidlech skupiny – viz foto, nic takového není), pozděj k mé nemorálnosti... Chce abych smazal posty, kde mě Radek Sárközi několikrát atakuje a já jeho ataky vyvracím s tím, že se jen chová nekorektrně.
- V PK jsem zatím členem, zatím mě nikdo nevyloučil
- Radek Sárközi po posledním ataku na mém profilu, si mě zablokoval
- V rámci PK nevidím příspěvky RS a nemu se ani vyjadřovat ke svým dřívějším komentářům pod těmito příspěvky
- V PK nemám dále možnost hlasovat a vyjadřovat se k návrhům RS
- @Janek Wágner nadále tlačí na smazání předchozího příspěvku ... Radek Sárközi i ve svých komentářích v tomto příspěvku ukazuje na svou vlastní nekompetentnost a tento důkaz naopak archivuji a odmítám jej mazat.
Co bude dál?
Ve stanová se nachází „Členem spolku může být pouze pedagogický pracovník, který splňuje odbornou kvalifikaci stanovenou v zákoně č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, v platném znění." Tedy jestli Radek Sárközi ani Janek Wagner aktuálně nemají pedagogický úvazek (osobně si myslím, že bychom neměli brát v potaz např. živnostenské oprávnění pro konání kurzů atp., které lze dělat dokonce i jen s maturitou, ale úvazek na MŠ, ZŠ, VŠ a to ať státní nebo soukromé a předpokládejme, že se nejedná o 1 VH týdně jen na oko), tak nemohou být členy PK. Mohou se stát příznivci PK, bez práva volit a být voleni. Bohužel na můj dotaz k aktuální ped. praxi jsem od Radka S. odpověď nedostal...
PS: Tento celý příspěvek nehaní PK, neporušuji tím pravidla PK. Pouze popisuji svou osobní zkušenost hlavně s prezidentem PK... Obětoval jsem svůj čas s rodinou k sepsání tohoto příspěvku, protože toto porušuje mé vnitřní hodnoty. Je mi jedno, jestli budu nadále členem PK. Záleží mi na našem školství, na tom, abychom se posouvali dál... Díky všem, kteří jste dočetli tento příspěvek až do konce. Děkuji jestli s ním souzníte a budete šířit dál. Děkuji také za jakýkoli komentář, který mě osobně posune dál. Mějte se skvěle a vše nej do roku 2021
Aleš
https://www.facebook.com/ales.kozak/posts/5648238005192121
Tím prosáknutím jsem, pane Komárku, myslela např. jeho příspěvek z 16:29.
A jestliže razancí nazýváte ty sprostoty, které o některých lidech píše na svém blogu, kde se nikdo z nich nemůže v diskuzi bránit, tak to pánbůh s námi a zlé pryč. A větší sprostotu než jeho výpad proti panu Aleši Lacinovi, který se zřejmě provinil jen tím, že kdosi z Čapkovy přízně nebo z jeho známých nedostudoval učitelství fyziky, protože mu k tomu evidentně chyběl pořádný matematický základ, na fakultě, kde pan Lacina působí, jsem nikdy nečetla.
Pane Týři, toto prádlo, nechť si perou jinde, děkuji!
Paní Adamová,
nerozumíme si, já nehodnotím blog pana Čapka, nečtu ho... Mám na mysli, že i mimo blog se vyjadřuje razantně, má pověst poměrně drsného kritika některých typů učitelů, je to autor, který hodně rozděluje...
Vůbec si nemyslím, že české školství je až tak špatné. V masmédiích a komentářích všemožných expertů na školství je vše prezentováno ve stylu, že již brzy nastane konec světa a školství se zhroutí do nějaké černé díry. Nejsou tady zakazovány soukromé alternativní školy, veřejné školy nají poměrně velkou možnost volby metod a forem práce. Každá škola má ŠVP šité na míru. Aktivistům se nezdařil frontální útok na víceletá gymnázia a speciální školy, což je pozitivní zpráva. Nedobrou zprávou je ústup od státní maturity z matematiky. Útoky na vyučující přírodních věd. Útoky na státní přijímačky na SŠ a obsah státní maturity z Čj.
Dále mi vadí velké množství "pijavic", které jsou přisáty na školský rozpočet a mnohé nejsou vůbec žádným přínosem. Vše má směřovat pouze do osy učitelé-žáci, což se bohužel neděje.
Sárközi: "Jen tím riskuje, že ho Robert Čapek nabonzuje ČŠI."
¨
To je hezké, tak školní inpekci se "bonzuje", říká rádoby prezident pedagogické komory. Tato instituce tedy patří k dalším, se kterou evidentně udržuje nepřtelský vztah tento "reperezentant" učitelů. A jak nazvat někoho, kdo vyhrožuje na všechny strany trestním oznámením, jako to dělá sám Sárközi? Bonzák na druhou? Naštěstí, když přišel na polici se svým udáním na trestný čin urážky na cti, tak se mu vysmáli a neprošlo to ani jako přestupek. Sárközi prohrál na celé čáře a je tedy potvrzeno "úředně", že nazývat ho lhářem, podvodníkem a manipulátorem je korektní. Je to zkrátka pravda, tečka.
A další lež nám tu Sárközi předvádí vzápětí: "Naštěstí pracovníci ČŠI vědí o tomto individuu své."
A zřejmě proto jsem neustále oslovován ČŠI z více krajů, abych se jako externí odborní podílel na šetření řady případů, které se týkají klimatu ve škole, šikany, stížnosti rodičů a dalších případů. Ten chlap se ze lží prostě nevymaní. A hlavně: takhle hledá, co "nás spojuje".
Naštěstí, když přišel na polici se svým udáním na trestný čin urážky na cti, tak se mu vysmáli a neprošlo to ani jako přestupek. Sárközi prohrál na celé čáře a je tedy potvrzeno "úředně", že nazývat ho lhářem, podvodníkem a manipulátorem je korektní. Je to zkrátka pravda, tečka.
:)))
Pane Týři, žijeme již 30 let v jistém politickém systému. A pokud si odbory (žluťácké) neplní svou funkci, obecně prospěšná společnost zaujala příliš alternativní postoje, tak mezeru na trhu někdo zaplnit musel. A to je právě Pedagogická komora. Prosím, bez uvozovek. Taky tu mezeru mohl zaplnit třeba pan Okamura.
Pokud takhle někdo osočuje názorového protivníka (J.T. + R.Č.), potom na jeho činnosti bude něco pozitivního.
Co myslíte? Neuráží tu R. Čapek Policii ČR? Policie je "úřad", který se někomu vysmívá nebo něco potvrzuje o tom, zda je někdo lhář a podvodník? Osobně si myslím o RS něco podobného. Neodvážil bych si ale říci, co říká R. Čapek. Podle mně jsou ti dva "z jednoho těsta".
Pane Týři, čtu Vaše příspěvky. Z 95% souhlasím. 5% je právě Váš názor na Pedagogickou komoru, tu nesdílím. Tady se chovám neutrálně.
Tedy pánové, tohle je už těžce přes čáru s těmi výpady nyní na Silvestra, není Vám to trapné??.
Vůbec Vám nevadí, že je Silvestr a že byste alespoň na nový rok mohli zakopat ten svůj Tomahawk??!
Ivo, máte pravdu, děkuji!
Pánové, to prádlo opravdu perte někde jinde. Děkuji!
Dobrý rok!
"...má pověst poměrně drsného kritika některých typů učitelů, je to autor, který hodně rozděluje..."
Pane Komárku, nechte toho kulantního vyjadřování než se potrhám smíchy.
Veselého Silvestra přeju, paní Adamová!
"Tradicionalisté vám poví, že není posláním školy, aby se do ní děti těšily, vždyť kdo z nás se těšil do školy."
Já.
"Vůbec si nemyslím, že české školství je až tak špatné. V masmédiích a komentářích všemožných expertů na školství je vše prezentováno ve stylu, že již brzy nastane konec světa a školství se zhroutí do nějaké černé díry. Nejsou tady zakazovány soukromé alternativní školy, veřejné školy nají poměrně velkou možnost volby metod a forem práce. Každá škola má ŠVP šité na míru. Aktivistům se nezdařil frontální útok na víceletá gymnázia a speciální školy, což je pozitivní zpráva. Nedobrou zprávou je ústup od státní maturity z matematiky. Útoky na vyučující přírodních věd. Útoky na státní přijímačky na SŠ a obsah státní maturity z Čj.
Dále mi vadí velké množství "pijavic", které jsou přisáty na školský rozpočet a mnohé nejsou vůbec žádným přínosem. Vše má směřovat pouze do osy učitelé-žáci, což se bohužel neděje."
Podepisuji celé.
"když si jeho kurzy bude platit stále méně a méně škol"
Musím mrknout na to, zda to nejde z úplně jiných fondů.
"Veselého Silvestra přeju, paní Adamová!"
Díky, ale já žádného Silvestra nepotřebuji, úplně mi stačil můj veselý Josef.
Milí kolegové hodně štěstí a zdraví do nového roku.
Méně osobních útoků, hoaxů a demagogie, více tolerance, reality a pravdy.
Cenné na těchto stránkách nejsou články, často mimo, nepravdivé či tendenční, ale právě diskuze, která zobrazuje realitu českého školství a lidí kolem něj.
Krásný nový rok 2021 všem čtenářům České školy. :-)
Přeji všem učitelům šťastný nový rok 2021 vyznačující se tím, že je nebudou tak stupidně° řídit a ovlivňovat lidé, kteří mají "z pedagogické ostudy kabát". :-)
°stupidita = ztráta zpětné vazby (Koukolík)
že je nebudou tak stupidně° řídit a ovlivňovat lidé, kteří mají "z pedagogické ostudy kabát"¨
...právě tito lidé jsou na výsluní a mají pré...:-( :-(
Přejeme všem pedagogům šťastný nový rok 2021.
Mezi úřadem a školami, učiteli se rozevírá velká propast a nad ní se vznáší nedůvěra.
To nepochybně.
A nedůvěra je přítomna i ve školách samotných. Učitelé se neshodnou v zásadních věcech: Je online výuka krokem do budoucnosti, nebo dalším krokem k závislosti dětí na technologiích a posilování jejich „digitální demence“?
To není nedůvěra, ale demokratická diskuze. Zaplaťkomenský, že ještě běží. Mimochodem je zajímavé, jak ubylo digitálních svazáků, když se jejich myšlenky dostaly do praxe. Dokonce i EDUin obrátil.
A jak má vypadat příprava učitelů, co s pedagogickými fakultami?
Že v současném modelu naprosto nedostačuje množství praxe, je každému učiteli jasné. Že by na PedF mělo učit více zkušených didaktiků, je taky jasné. Otázka je, kdo by to za jejich peníze dělal.
Jistěže by někdo PedF rád zrušil a peníze si vzal pro sebe. Ovšem že by to mělo podporu učitelů jsem nezaznamenal.
ministerstvo školství po celou dobu krize nepřineslo jasnou vizi a nebylo schopno srozumitelně komunikovat s učiteli, rodiči a žáky
Ano, bez debaty. Hlavní odpovědnost nese ministr Plaga, ale je třeba se podívat na to, komu naslouchal a kým se obklopil.
Má být cílem vytvořit pokud možno stejně dostupnou a stejně kvalitní školu pro každého žáka? A je to možné?
To jsou dobré otázky.
Pokud je to cílem, jde de facto o návrat k rovnostářství - k socialismu. Což někdo chce, někdo ne.
Úplně to možné není, protože i za socíku byly školy lepší a horší.
Schopní aktivně učící učitelé mají práce nad hlavu a nemají čas psát propagandu. Distančné vzdělávání je časově(o psychické a zdravotní náročnosti nemluvě) podstatně náročnější než prezenční. Ti, co ten čas mají, zas nemají tu práci online, a neví o čem píší. Popisují jen své představy a podle toho to vypadá.
Já budu, pane Vaňku, s chutí infantilní a napíšu BINGO!
Pro pana Komárka:
Přece jen napsat článek, který má hlavu a patu, není tak jednoduché. To, co čteme o školství v mainstreamu, jsou většinou jen výkřiky, propaganda. Myslím, že učitelé se schopností něco napsat mají patřičnou dávku autocenzury. Samozřejmě mohou popsat svoje zkušenosti, ale nejsem si jist, že by na to žurnalisté byli zvědavi, a u některých zkušeností jsem si jist, že by dnes nebyly publikovatelné. Aspoň co mi říkají méně šťastní kolegové...
Pokud by někdo chtěl napsat obecnější článek a nechtěl tam mít jen dojmy, musel by si sehnat zdroje, nějakou statistiku apod. Témata by samozřejmě byla. Bohužel však platí, že čím je učitel kvalitnější, tím více má práce, to už tu taky párkrát padlo. Než psát po nocích a na úkor rodiny článek do mainstreamového média, který bude pravděpodobně odmítnut, protože nekonvenuje názorům redaktorů, vidí mnozí z nás jako smysluplnější přípravu hodin.
Řada učitelů schopných něco napsat navíc publikuje odborné texty, které se do mainstreamových médií nehodí, nebo vystupuje na fyzikálních konferencích a workshopech.
Ano, nedůvěra v žurnalisty tu je, to máte pravdu. Těžko se divit, vzhledem k našim zkušenostem.
Dobrý den, mohl by pan Čapek uvést nějaké případy, ke kterým byl ČŠI přizván jako expert.Děkuji. Doufám, že tento dotaz není důvodem ke smazání.
Okomentovat