Cílem kulatého stolu je hledat odpovědi na otázky: Distanční výuka na jaře nezvládla zdaleka podchytit všechny děti. Kolik dětí se ocitlo mimo pravidelnou distanční výuku v podzimním období? Jaká je efektivita distanční výuky v porovnání s tou prezenční? Dokázali jsme pokrýt od jara doteď při výuce celé spektrum kurikula? Nebo se školy i na podzim nadále soustředily jen na „přijímačkové“ předměty? Jaké recepty by měl stát a školy zvolit, abychom vyřešili rapidně narostlé nerovnosti mezi žáky? Jak kompenzovat ve výsledcích vzdělávání obrovský vliv rodinného zázemí jednotlivých dětí? Jak by měla vypadat ideální prezenční výuka navazující na návrat po distanční výuce? Kam nás koronavirus posunul? Jak by se ta současná výuka měla od té předcovidové lišit?
Kulatý stůl SKAV a EDUin 10. prosince: Návrat dětí do škol… a co dál?
Potvrzení účastníci panelové diskuze:
• Václav Korbel / analytik, PAQ Research
• Michaela Kučerová / koordinátorka vzdělávacích
služeb a metodička doučování, Člověk v tísni
• Jana Stará / vedoucí katedry preprimální a primární
pedagogiky, Pedagogická fakulta UK
• Renáta Válková / ředitelka, ZŠ a MŠ Baška
• Tomáš Zatloukal / ústřední školní inspektor,
Česká školní inspekce
Další informace naleznete zde
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
"Distanční výuka na jaře nezvládla zdaleka podchytit všechny děti. Kolik dětí se ocitlo mimo pravidelnou distanční výuku v podzimním období?"
Ona ani prezenční výuka před koronavirem nezvládla podchytit všechny děti. A světe div se, ony jsou to jedny a tytéž.
"Jaká je efektivita distanční výuky v porovnání s tou prezenční?"
Ono to záleží na kantorovi. Oni se totiž najdou kantoři, jejichž distanční výuka má vyšší efektivitu než prezenční výuka u jiných.
"Dokázali jsme pokrýt od jara doteď při výuce celé spektrum kurikula? Nebo se školy i na podzim nadále soustředily jen na „přijímačkové“ předměty?"
Tady přece proboha nejde vůbec o to, že se jedná o předměty přijímačkové, ale o to, že se prostě jedná o předměty hlavní. Zvládnutí trivia je prostě nutné k dalšímu studiu, ale nějaká neznalost hlavního města Etiopie nikoho nezabije.
"Jaké recepty by měl stát a školy zvolit, abychom vyřešili rapidně narostlé nerovnosti mezi žáky? Jak kompenzovat ve výsledcích vzdělávání obrovský vliv rodinného zázemí jednotlivých dětí?"
A jaké recepty by měl stát zvolit, aby kompenzoval vliv rodinného zázemí za normálních okolností? Ono se totiž především nedaří přinutit některé žáky chodit do školy, a ne a ne a ne.
"Jak by měla vypadat ideální prezenční výuka navazující na návrat po distanční výuce?"
Neoprašovat děti, ale dát těm, které to ještě nepochopily, najevo, že distanční výuka je povinná, a že na jejich válení se doma, když ostatní děti se doma základy naučily, nebude nikdo brát ohled. Jinak se prostě při střídačce, která může trvat až do konce školního roku, nikam nedostaneme.
"Kam nás koronavirus posunul? Jak by se ta současná výuka měla od té předcovidové lišit?"
Učitele to posunulo docela daleko, jedině s miniterstvem to nepohlo ani o píď. To ještě vůbec nepochopilo, vo co go.
Ještě chcete u toho kulatého stolu něco dašího řešit?
Zvládnutí trivia je prostě nutné k dalšímu studiu, ale nějaká neznalost hlavního města Etiopie nikoho nezabije.
Nojo, ale když se dostatečně neprodiskutuje viditelný CO2, důležitost změny pohlaví pro lidské štěstí nebo děsivá diskriminace žen v západních zemích, víte, kolik bude mrtvol?
Okomentovat