O tom, že se OECD chystá ověřovat tzv. globální kompetence 15letých žáků, jsme psali na začátku roku 2017 hlavně v souvislosti s tím, že se nezúčastníme... Celkem se nakonec zúčastnilo 26 zemí (kromě nás chyběly třeba i USA či Anglie, na rozdíl od Skotska)... Celkově 82 % žáků uvedlo, že považují lidi jiných kultur za rovnocenné lidské bytosti, 85 % je přesvědčeno, že imigranti mají mít stejné právo se vzdělávat. Dívky všech zemí vykazují vyšší míru respektu k jiným lidem než chlapci. Totéž platí pro žáky, kteří mají imigrantské kořeny, na rozdíl od domorodců. Projevil se významný vliv rodičů na postoje žáků.
Bořivoj Brdička (youtube.com) |
1 komentářů:
Jsou žáci připraveni uspět v propojeném světě?
Krátce. Nejsou. Zoufale ne.
Proč?
Posadili jsme je na rok před počítače, na ještě delší dobu, než obvykle a nazýváme to výukou.
Vytvořili jsme návyk na internet.
Vytvořili jsme iluzi, že učení a internet neoddělitelně souvisí.
Vytvořili jsme zdání, že používání online aplikací k vypracování úkolů je samozřejmost; toto je zvláště nežádoucí, neboť se tímto nahrazuje skutečné živé myšlení a tvoření.
Omezili jsme živý kontakt s vrstevníky, učiteli, vychovateli, lektory, vedoucími kroužků.
Jinými slovy, vytvořili jsem populační ročníky s pokročilou mírou digitální demence.
Nejsou tedy většinou připraveni na nic; svět, kde budou muset používat vlastní hlavu, ruce a vůli je rozdrtí.
Okomentovat