Učitelé sdružení v Učitelské platformě upozorňují, že žáci i učitelé potřebují co nejdříve znát podobu přijímacího řízení na střední školy pro tento školní rok. Dlouhodobé uzavření škol a nejistý výhled dalšího vývoje jsou podle Učitelské platformy zásadním důvodem, aby si školy samy určily, jakou důležitost jednotné přijímací zkoušce dají. Důležité je zachování dvou termínů a organizátor přijímaček by měl počítat i se situací, že žáci budou muset dělat testy z domova.
Učitelská platforma: Rozhodněte co nejdříve o přijímacích zkouškách na střední školy a připravte distanční variantu
úterý 3. listopadu 2020
·
Štítky:
CERMAT,
jednotné přijímačky,
MŠMT,
názory,
pandemie,
Učitelská platforma,
zavírání škol
Současná situace ve vzdělávání je naprosto mimořádná, školy byly nuceny již po prvním měsíci běžné výuky přejít opět na vzdělávání distanční formou. Ta má však na mnoha školách rozdílnou podobu a žáci dosahují velmi různorodých vzdělávacích výsledků. „Opakovaně požadujeme včasné a transparentní informace pro učitele, vedení škol, žáky i rodiče, zda a v jaké podobě budou probíhat jednotné přijímací zkoušky,“ vysvětluje Petra Mazancová, předsedkyně Učitelské platformy.
Výsledky jednotných přijímacích zkoušek mají při přijetí na školu minimální váhu 60 %. Někteří žáci však nemají pro distanční výuku vhodné podmínky a zároveň jsou školy, kde se učitelům přechod do online výuky nepodařil. Podle Romana Podleny z brněnského Gymnázia Matyáše Lercha by proto měl tvůrce testů Cermat zohlednit, že mnoho uchazečů se ke složitější látce vůbec nedostane. Dále by vedení škol měla mít možnost se rozhodnout, jakou váhu jednotným přijímačkám přidělí. “Školy by výsledky jednotných přijímaček mohly i ignorovat, ale určitě není žádoucí, aby se nedržely zavedené praxe a vytvářely jiné formy přijímaček. Žáci potřebují stabilní prostředí,” dodává Roman Podlena.
Člen vedení Učitelské platformy a učitel na základní škole v Chrašticích Bohuslav Hora připomíná, že by Cermat měl taktéž připravit variantu, která umožní vykonat zkoušku distanční formou. „Mělo by se počítat s možností konat přijímací zkoušky na své základní škole, aby se omezilo dojíždění. Zároveň je nutné se připravit i na horší variantu, a tou je stav omezení pohybu. V tom případě by měla být možnost dělat přijímačky z domova,“ říká Bohuslav Hora. I podle něj je důležité, aby se zachovaly dva termíny zkoušek.
Učitelská platforma zároveň v souvislosti s jednotnými přijímacími zkouškami připomíná, že jsou v rozporu s cíli čerstvě schválené Strategie vzdělávání v ČR do roku 2030+. „Ukazuje se obrovský nesoulad mezi požadavky jednotné přijímací zkoušky a mezi tím, kam směřuje vzdělávání v 21. století, jak je popsáno například právě ve Strategii 2030+,“ uvádí Kristina Zůbková, která učí na základní škole v Malšicích.
Zdroj: Učitelská platforma
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
1 komentářů:
"Podle Romana Podleny z brněnského Gymnázia Matyáše Lercha by proto měl tvůrce testů Cermat zohlednit, že mnoho uchazečů se ke složitější látce vůbec nedostane."
To platí možná pro páťáky, protože v přijímačkách na čtyřleté obory toho z učiva devátého ročníku mnoho nenajdete, v testu z matematiky v podstatě nic, v testu z češtiny sem tam něco.
Okomentovat