„Mrzí mě, že se naše vláda stala příznivcem přístupu, aby se školy zavíraly razantním stylem. Ukazuje se totiž, že školy nejsou tím hlavním zdrojem šíření viru,“ vysvětluje virolog Libor Grubhoffer pro Seznam Zprávy. Podle něj se mohl udělat alespoň kompromis, že od začátku listopadu se školy otevřou pro děti prvních a druhých tříd, jak se původně uvažovalo.
Školy by se měly otevřít, děti nejsou náchylné k nákaze, míní někteří experti
Také podle imunologa Hořejšího děti nejsou náchylné k nákaze koronavirem, což podle něj jasně říká řada studií. „Malé děti do deseti let nejsou téměř zdrojem infekce, tyto děti mají na svých buňkách méně receptorů pro virus covid-19,“ vysvětlil. I když na otevírání škol nepanuje jednotný názor, kloní se spíš k tomu, aby se školy otevřely alespoň pro děti prvních a druhých tříd.
Celý text naleznete zde
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Izrael, ministerstvo zdravotnictví: "Děti jsou náchylnější k nákaze než dospělí (8 % vs. 6 % všech testů provedených v Izraeli)... Většina dětí s covidem neměla žádné příznaky, čím nižší byl věk dítěte, tím více bezpříznakových (51-70 procent)... Z toho důvodu byly děti častěji superšiřiteli... Statistiky zachytily 17 dětských superšiřitelů, z toho sedm dětí infikovalo každé 10 osob, tři děti infikovaly každé 12 osob a jedno dítě infikovalo 24 osob.
Prudký nárůst případů v celé zemi výrazně akceleroval v souvislosti se zářijovým návratem dětí do škol, odkud se nákaza rychle šířila do komunit, z modelového clustru o 20 dětech a 5 učitelích se nakazilo 79 osob. Autoři reportu proto doporučují pouze odstupňovaný návrat do škol."
Takže, páni ředitelé, rozpůlíte třídy? A kdo v nich bude vyučovat? Vezmete si to snad na svá bedra sami? Nebo to přehrajete na družinářky a asistentky, které to budou vykonávat za svůj neučitelský plat? Nebo to hodíte na bedra učitelům čtvrtých a pátých tříd s tím, že to přece společně s dálkovou výukou svých tříd zvládnou?
Děti nejsou náchylné? Pravdou je, že měly rýmu, horečku, kašel, válely se po lavicích a byly unavené až hrůza. Potom děti chyběly 10-14 dnů. Málokdo však vzal své dítě na testy. Vyležely to doma, vesměs v izolaci. Rodiče to dělali kvůli práci a zaměstnání. A SARS-CoV-2 se vesele šířil společností. Klasická izraelizace pandemie - přes školy. Učitelé 1.stupně učili ve třídách bez roušek a respirátorů. Pak to dopadlo tak, že učitelé skončili v počtu nakažených na druhém místě za administrativními pracovníky. A velká část učitelů má věk 50+, tak i důsledky nákazy byly a jsou nepěkné. Když učitelka po měsíci od nákazy stále nemůže dýchat, vyjde 4 schody a kolabuje, pak je asi toho hodně špatně. Bohužel, není to výjimka. On totiž "někdo" nedoporučil roušky a respirátory od 1.9.2020 a ten "druhý", tentokrát ministr, nějak hlasitě neprotestoval.
Tak ten první expert:
prof. RNDr. Libor Grubhoffer, CSc., Hon. D.Sc., dr. h. c.
Pracovní zařazení 1
Funkce: Ředitel Biologického centra
Pracoviště: Vedení Biologického centra AV
Pracovní zařazení 2
Funkce: Vedoucí laboratoře - Laboratoř molekulární ekologie vektorů a patogenů
Oddělení: Klíšťaty přenášené nemoci
Pracoviště: Parazitologický ústav
a ten druhý je imunolog, ale že by se věnoval virům, jsem v jeho publikacích nenašel.
Chybu vidím u redaktora Seznamu, že si nezvolil k rozhovoru někoho vhodnějšího.
?? co to je za tituly?? "CSc., Hon. D.Sc., dr. h. c."
Pane Zdeňku, Jir paní Evo, a pane Unknown - PALEC HORE :-)
Okomentovat