Vážený pane ministře, předpokládám, že se na Vás také obracejí učitelé i rodiče žáků z tzv. speciálních škol s žádostmi, aby se umožnila distanční výuka i na těchto školách, pokud budou dál uzavřené po 2. 11...
Jsem si vědom velké variability a různosti těchto škol. Zdůvodnění na stránkách ministerstva však není úplně relevantní. Měl byste mít například k dispozici data kolik škol nebo tříd tohoto typu je v karanténě. A neplatí argument, že všude jde jen o malé skupiny. Kolegové argumentují, že leckde mají i více než šest žáků ve třídách a riziko komunitního šíření vnímají jako vysoké. Cítí se ohroženi a vysvětlení na stránkách ministerstva považují za nedostatečné.
Chci Vás požádat, aby se uzavření škol na nezbytnou dobu týkalo i škol speciálních.
S pozdravem
František Dobšík, předseda ČMOS PŠ
Další informace naleznete zde
3 komentářů:
Souhlasím.
V naší škole zřízené dle § 16, odst. 9 jsou třídní kolektivy kolem 10 žáků bez povinnosti nosit roušky!
I my se cítíme se být ohroženi.
MIlan Sosík
Vypadá to, že jde o naprostou neznalost terénu ze strany některých "orgánů".
Ve třídách zřízených podle § 16, odst. 9 ŠZ může být vzděláváno 6 až 14 žáků, pravidla záleží na tom pro jaký druh SVP je třída zřízena. Naše škola má ve třídách pro děti se závažnými poruchami učení vždy 11 a více žáků a pro LMP též 11 a 13 žáků.
Máme i třídy pro žáky ZŠ speciální, zde je zapsáno do 8 žáků, mnozí z nich "plenovaní". Jsou to děti s různými přidruženými zdravotními problémy. Dle manuálu MŠMT jsou děti i pedagogové bez roušek ...
Kdo zná tuto práci s dětmi, jasně si dovede představit, jak je obtížné zajistit "standardní" hygienické podmínky.
V první vlně se bez problému vzdělávali distančně - online děti s poruchami učení a dovednosti mají, prvňáci bez problémů čtou, počítají a i psaní dohnali.
V druhé vlně jsme od 14. 10. neustále nevybíravě atakováni částí rodičů, kteří mají strach o své děti a chtějí je vzdělávat distančně, cítí se diskriminováni. Nemají možnost svobodné vůle ani nárok na ošetřovné. Někdo kompetentní by se nad tím měl zamyslet. Iva Jurnečková
Totéž navrhla i Pedagogická komora. A dokonce i ČOSIV...
Okomentovat