Ředitelka božkovské základní školy Hana Stýblová by stála o to, aby alespoň prvňáci a druháci dostali výjimku a mohli 2. listopadu znovu nastoupit. Dodržování veškerých opatření by se podle jejího názoru dalo zařídit. Třídy by se rozdělila do skupin, které by se spolu nepotkávaly. Reportáž přináší iDNES.
Ředitelé by chtěli, aby nastoupili alespoň prvňáci a druháci. Třídy by rozdělili
středa 28. října 2020
·
Štítky:
hygienická opatření,
názory,
pandemie,
role ředitele,
vláda,
zavírání škol
„V červnu jsme měli takový adaptační měsíc, kdy jsme opakovali to, co jsme probírali na jaře. V září jsme konečně najeli na látku daného ročníku a do toho spadla druhá vlna a školy opět zavřely. Nemůžeme přeci takhle fungovat pořád,“ je přesvědčená.
Podobně situaci vidí Karel Štípek, který stojí v čele Nové školy v Domažlicích. „Osobně bych prvňáky, druháky i třeťáky do školy zase pustil. Vytvořili bychom dvanáctičlenné skupiny, které by se střídaly. Určitě by to bylo snazší než současné nastavení,“ soudí Štípek.
Ten upozorňuje i na praktické komplikace, s nimiž se setkávají. Ne všichni rodiče totiž ovládají počítač natolik, aby svému dítěti dokázali pomoci. Řeč je hlavně o sociálně znevýhodněných rodinách.
Celý text naleznete zde
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Relevance těchto názorů má tak tří až čtyřtýdenní zpoždění, v aktuální situaci jsou to nebezpečné iluze. Šíření epidemie totiž stále zrychluje, opatření nezabírají nebo se ještě neprojevila, salámová metoda politiků vede zemi do pekla spontánního lockdownu. Okamžitý tvrdý řízený lockdown, tj. ponechání jen kritické infrastruktury státu, by to ještě mohl zachránit, ale ke kolapsu nemocnic dojde (začínáme toho být svědky), tomu už nic nezabrání.
Plně chápu učitele 1.tříd a jejich rodiče. Je to opravdu nedobrá situace, prezenční výuka je pro prváky nezbytná. Je tu právě to "ALE". Současná pandemie je nadřazena všemu co chceme. Nikdo tady asi nechce 50-100 000 mrtvých. Občas mě mrzí, že někteří nechtějí vidět tuto situaci. Jsme opět "světoví" a tomu musí odpovídat restrikce. To dozajista podepíší všichni, kteří mají všech pět pohromadě.
Děti sice zvládají virus, ale musí se o ně starat učitel, který nezvládá, musí je dovézt řidič, který nezvládá atd.
Čím větší skupina, tím větší ohrožení všech. Takže takové nápady ředitelů nesvědčí o jejich soudnosti. Dovedl bych si představit návštěvu školy jednotlivců na přezkoušení s odstupem. Ale to už někdo navrhoval. Zapadlo to.
Největší problém online vzdělávání je, že žáci musí mít jistotu, že jejich práce bude řádně zkontrolována a ohodnocena. A to i ta špatná.
Prúšvih je, že se chce vyřešit spousta problémů dohromady a ještě ne tak, aby to bylo rychlé, ale aby to zdánlivě nebylo poznat, že se něco řeší. Kdyby se vše zavřelo na měsíc. mohlo být po problému.
Čím větší skupina, tím větší ohrožení všech. Takže takové nápady ředitelů nesvědčí o jejich soudnosti.
Pane Mirku, ta SOUDNOST se projevuje "všeobecně univerzálně" i mimo pandemii, nemusíte se tomu divit...
Okomentovat