„Představa, že 2.11. půjdou děti do školy, je velmi složitá,“ říká v pořadu DVTV ministr vnitra Jan Hamáček. V rozhovoru mluví o vztazích ve vládě, odpovědnosti vlády za současnou kritickou epidemickou situaci, roli médií a dopadu otevření škol.
„Hlavním problémem byly školy. Jakmile se otevřely školy, epidemie získala na rychlosti… Je to důsledek otevření škol,“ vrací se Hamáček k začátku září.
Hamáček v rozhovoru poukazuje na zkušenosti z Izraele, který po téměř totálním uzavření země teprve v posledních dnech zvolna opatření uvolňuje. Na tomto základě považuje za nepravděpodobné, že se na začátku listopadu otevřou první stupně škol. „Samozřejmě, může se stát zázrak…,“ glosuje.
Ohledně rozporuplných vyjádření členů vlády a tedy nedůvěryhodného působení vlády jako celku Hamáček říká, že je velmi obtížné ubránit se tlaku médií: „Novináři nás neustále atakují s otázkami typu „můžete vyloučit, že…?“. Snažím se férově odpovídat a těžko tedy mohu něco stoprocentně vyloučit. A pak se dočtu: „Hamáček tvrdí, že...“. Ale samozřejmě by to chtělo od všech členů vlády více discipliny.“
Celý rozhovor naleznete zde
- mik
2 komentářů:
Je těžké si představit, že se děti 1. stupně ZŠ nevrátí 2. listopadu do lavic, říkají zákony, vláda a většina soudných lidí.
Máme asi ministra vnitra s malou představivostí. V srpnu si moc nedovedl představit, že budou říjnové volby a šlo to. Teď si nedovede představit návrat žáků do škol...
Soňa Peková se očividně zmýlila. Ten virus do vánoc nezmizí a nezeslábne, jak říká:
Soňa Peková: Covid do Vánoc opravdu zmizí, výrazně zeslábl...
https://www.reflex.cz/clanek/rozhovory/103250/sona-pekova-covid-do-vanoc-opravdu-zmizi-vyrazne-zeslabl-je-tu-silenstvi-potvrzuje-se-ze-neni-z-prirody.html
Doufám, že se to alespoň "uklidní" tak, že nebude nutné, aby nouzový stav pokračoval i v listopadu a prosinci. I kdyby v lednu a prosinci pokračoval, stále platí, že vzdělávání a školství je jedním ze základních prvků infrastruktury státu. Lze se smířit s dočasnými omezeními i tady. Aby ta omezení nebyla zbytečně velká, je podle mne povinností vlády a parlamentu zvážit všechna opatření k tomu, aby se tak nestalo. Například:
Alespoň pro děti 1. stupně ZŠ je možné zajistit prezenční výuku ve škole (Zejména 1. a 2. příp. i 3. třidy). Třeba i pomocí dělení tříd a třeba i s nasazením absolventů a studentů pedagogických fakult.
J.Týř
Okomentovat