S koronavirem se potýká české školství od jarního uzavření všech škol, zatím se ale plošně nepodařilo vyřešit, jak žákům zajistit nejen počítače, ale i internetové připojení doma. Uvažuje se o volném přístupu na vzdělávací služby. Reportáž přináší Seznam Zprávy.
Ministerstvo školství poslalo základním školám asi 1,3 miliardy korun na technické vybavení. Už od jara pak darovalo nebo zapůjčovalo počítače na distanční výuku hned několik organizací a firem.
Akutní nedostatek zvlášť notebooků se tak daří řešit, zásadním problémem je ale nyní konektivita. Tedy jak zajistit internetové připojení školákům a studentům v jejich domácnostech, když si ho značné procento rodin nemůže dovolit nebo neví, jak si ho zařídit...
Ve hře je však hned několik variant. Jednou cestou by bylo přispívat na internet formou sociální dávky. Jak už Seznam Zprávy popsaly, vynaložené prostředky za internetové připojení dnes nepatří mezi uznatelné náklady pro příspěvěk na bydlení nebo doplatek na bydlení, na které dosáhnou rodiny s nižším příjmem. A to přesto, že je od září distanční výuka už povinná. Žádné jednání mezi MŠMT a MPSV ohledně této možnosti ale neběží, ačkoliv by taková forma podpory byla patrně nejjednodušší.
Druhou zvažovanou variantou je vytvoření domény, přes kterou by bylo možné přistupovat ke vzdělávacím zdrojům na internetu zdarma pod pracovním názvem Edu.msmt.cz. Tímto směrem se zkouší vydat nezisková organizace Česko.Digital, která už rozjela například úspěšný projekt Učíme online.
Celý text naleznete zde
5 komentářů:
Skoro každý má mobil a internetové balíčky. Těch, kdo opravdu nemají, je minimum a to by měla řešit sociálka.
Frontálka online z očí do očí stojí za houby. V některých předmětech je škodlivá. Lepší je práce doma. A sem tam kontrola. Jak tvrdí reformátoři. Copak se vichni žáci neučí rádi a nesamostudují na netu?
Ano, když se učí ve škole, spousta žáků je přilepena ke svým mobilům, místo aby sledovala výuku učitelů.
spousta žáků je přilepena ke svým mobilům, místo aby sledovala výuku učitelů
Příčinou je málo drilu a nízká frekvence testů a ústního zkoušení. Potažmo příliš málo nedostatečných.
"Jak tvrdí reformátoři. Copak se vichni žáci neučí rádi a nesamostudují na netu?"
Nějak to reformátorům nefunguje. Kde asi udělali soudruzi z NDR chybu?
"Příčinou je málo drilu a nízká frekvence testů a ústního zkoušení. Potažmo příliš málo nedostatečných."
Měla byste brát ohledy na Mistra Čapka. Aby ho netrefil šlak.
Okomentovat