Pro mnohé učitele je představa celodenní výuky v rouškách a respirátorech tak nepříjemná, že by raději přešli na distanční vzdělávání. Vyslovily se tak školské odbory a i ředitelé mají pro to pochopení. Nicméně bez nařízení z vyšších míst nemohou na distanční výuku přejít. „Setkáváme se u učitelů s odezvou, že v rouškách a respirátorech je pro ně velmi složité udržet pozornost žáků i nezbytnou kázeň při výuce,“ uvedl šéf odborů František Dobšík v reportáži deníku Právo.
Roušky vadí žákům i starším učitelům. Raději výuku na dálku, zaznívá ze škol
sobota 19. září 2020
·
Štítky:
hygienická opatření,
karanténa,
otevření škol,
pandemie,
zavření škol,
Zprávy
Obrátil se proto na ministra školství Roberta Plagu (za ANO) a vedení české hygieny, aby se alespoň v okresech, které spadají do posledního stupně pohotovosti semaforu, uzavřely školy. Od pondělí tam bude spadat zatím jen Praha, ale roušky i při vyučování jsou nařízeny celoplošně s výjimkou prvního stupně ZŠ. Také podle šéfa Asociace ředitelů ZŠ Michala Černého by stálo za řeč přejít na distanční model, pokud by se výuka v rouškách protahovala...
Šéfka Asociace ředitelů gymnázií Renata Schejbalová se rovněž neobává, že by zahájení distanční výuky způsobilo větší potíže. „Nepřipravení jsme byli na jaře a také jsme to zvládli. Určitě to zvládneme,“ řekla Právu. Návrat k distanční výuce čeká každou chvíli, alespoň v Praze.
Raději by však Schejbalová ponechala výuku ve škole, a to i za přísných rouškových opatření. „Roušky nejsou ideální, ale ta kontaktní výuka je pořád plnohodnotnější než výuka online. Roušky jsou nepříjemné zejména pro děti, když jsou v nich osm hodin. Bylo by lepší učit prezenčně, ale ta čísla jsou taková, že už je to asi neudržitelné,“ dodala Schejbalová.
Celý text naleznete v Právu
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
Rouška jistě situaci komplikuje, ale nevadí zas tolik. Já mám dobrou roušku(domácí výroby) a s tou se učí bez větších problémů. Zae s jinými je člověk ád, že je nositnemusí. Lepší by byl štít, který zase ministerstvo neuznává. Nikdo to ale vážně neřeší.
Výuka na dálku funguje na gymnáziích u nadaných dětí. Tam se křiklounům nedivím - pošlou materiál a přezkouší online testem. Většina motivovaných žáků to zvládne i s minimální kontrolou. U ostatních žáků je online výuka zhoršující rozdíly ve vzdělávání. Čím je žák méně motivovaný a méně nadaný, tím má při online vzdělávání horší výsledky. Lepší by bylo kombinovat.
Roušky a respirátory jsou mnohem menší zlo, než pobyt na plicní ventilaci v nemocnici. Většina lidí to již pochopila. Pro mnohé "úči" je naprosto nepředstavitelný odběr vzorku z nosních dutin. Dokonce jsem zaregistroval kolegyni, která tvrdila, že jí rouška stále ničí make-up a cítí se pak ponížená.
Na jaře jsem učil v roušce a v pátek taktéž. Žádné problémy jsem nezaregistroval. U jazykářů je to trochu jiné, to chápu. Ale každý si musí vyhodnotit priority. Vlastní zdraví je na prvním místě. Jinak souhlasím s Mirkem Vaňkem.
Ivo, nastat mohou tři případy.
1) Budete učit s rouškou, respirátorem a žáci totéž prezenční formou.
2) Pandemie dosáhne koeficientu 2 a přijde na řadu distanční výuka.
3) Risknete to, žáci budou mít roušky a respirátory a vy budete mít štít (potvrzení obvodního lékaře a specialisty).
Jinak Vás plně chápu. Už to není žádná sranda, rýmička, kašlíček, chřipečka pro kantory nad 45 let. Téměř každý má nějaké zdravotní potíže a je ohrožen jeho život. Proto kvituji aspoň tuto částečnou ochranu. Doufám, že mně respirátor vydrží aspoň těch avizovaných 8 hodin.
Školství a učitelé jsou zajímaví vždy jen před volbami.
A proto za každou cenu vydržet do voleb a pak již ať je třeba potopa.
Čekám na těch slíbených 10 respirátorů.
Okomentovat