Na laptopy a licence pro vzdělávání na dálku chce ministr školství Robert Plaga (za ANO) základním školám poslat v říjnu peníze podle počtu učitelů, 20.000 korun na jednoho. Celkem to vyjde podle propočtu ministerstva na 1,28 miliardy korun, z toho 300 milionů na nákup digitálních pomůcek už schválila Sněmovna. Vládu proto Plaga v pondělí požádá o 985 milionů korun. Vyplývá to z dokumentu, který má ČTK k dispozici. Počítače budou muset školy nakoupit do konce prosince.
Celý text naleznete zde
Školy mají dostat na laptopy dle počtu učitelů 20.000 na jednoho
pátek 14. srpna 2020
·
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
36 komentářů:
To je sice hezké, ale ta částka 15-20 tis na železo stačí tak pro I3 a 2 GB RAM. S tím žádný zázrak nevykouzlíte...
Mohl by se pan ministr podívat na tohle video? Děkuji
https://www.youtube.com/watch?v=dsWrzQ3-HC4
S tím žádný zázrak nevykouzlíte
Jaká částka by byla přiměřená podle vás? A jaké že zázraky míníte vykouzlovat?
Bylo by dobré, aby stejné podmínky měly i střední školy :)
Silvie A. řekl(a)...
Promiňte, ale zřejmě se v oblasti IT moc nevyznáte. Pokud chcete "seriózní práci" pro multimédia, grafiku a aplikace, které si ukrojí svou část systémových prostředků (RAM, procesor), dostanete se na částku 25-35 tis. Záleží na tom, jestli potřebujete 8 GB a víc RAM, nebo výkonnější grafiku... V opačném případě se může klidně stát, pokud si student/žák spustí Corel, Photoshop, AutoCAD tak se 2 GB RAM bude mít smůlu. Takže tak.
Je cílem výuka nebo práce s nejmodernější technikou?
"nebude...?" vyjma strojařských škol a IT škol. Apropo ta konfigurace se dá kdykoliv upgradovat podle potřeby. Promiňte ale netušil jsem takovou fatální neznalost problematiky v oblasti IT...máte
Pánové, dost často s mnohými z vás souhlasím, ale co s těmi dětmi proboha chcete dělat, že vám nestačí počítač za 15 tisíc? Kupoval jsem před půl rokem, za 15 tisíc, je to Core i5-8250U, 8GB, IPS displej, 128GB SSD+1TB HDD, NVIDIA GeForce MX150 s vlastní grafickou pamětí 2GB. Běží mi na tom Python, PostgreSQL, Rko. Pro vývoj prakticky čehokoliv je to naprosto postačující. K čemu těm dětem bude nějaké 3D modelování, když neumí napsat funkci do buňky v Excelu?
Ze zkušenosti bych řekl, že to zase budou jen zbůhdarma vyhozené peníze, které se nikde na žádných skutečných výsledcích a výkonu studentů nezúročí. Ale hlavně, že budeme vypadat světově a inovativně. Žáci si nic sami nespočítají, ale otáčet si součástkami v 3D prostředí nějakého AutoCadu, které ovšem vytvořili výhradně ti, kteří počítat umí, konečně budou moci.
S integrovanou grafickou kartou, 8GB RAM? Nebyl to repas??
Já už opravdu nevím, jestli jsou učitelé tacoví, jak čtu zde. Potom si asi to "hodnocení" od české veřejnosti zasloužíte...
Za 15 tisíc v TS Bohemia. Ivo, není třeba tak vysokých nároků. Zas tak to nepřehánějte.
Jak jsem psal výše - záleží na systémových nárocích aplikací...Pro Word na základce to stačí. Ale i na základce se najdou talenti a inteligentní děti.
Akorát mě mrzí, že se nikdo v ČR nevěnuje talentům - jste samá inkluze... V Izraeli dávno pochopili, že tato cesta vede do pekla.
Je nezbytně nutné pracovat s talenty - podchytit je, motivovat a klást na ně vyšší nároky!
"Akorát mě mrzí, že se nikdo v ČR nevěnuje talentům - jste samá inkluze... "
V každém ŠVP máte nejméně 3 stránky textu, jak pracovat s talentovanými a nadanými dětmi. Pravdou je, že 90% jich odešlo na víceletá gymnázia. Pravdou je, že se to někdy daří více, někdy méně. Inkluze po česku to samozřejmě hodně stěžuje a mnohdy přímo znemožňuje.
Pane Ivo, nerad bych, abyste zanevřel na učitelský stav, kvůli mým příspěvkům. Já nejsem učitel, resp. historicky jsem několik semestrů učil - mimo jiné VBA, na Karlově Univerzitě, ale nyní již neučím a ani to neplánuji.
Repas to nebyl, ale od té doby se mírně zvedly ceny elektroniky, takže dnes by to bylo tak za 18. Rozhodně ale nepotřebujete laptop za 30 tisíc. To je naprosto zbytečné. To by musely dětičky pařit nějaké náročné hry v plném Full HD rozlišení. Na výuku tabulkového procesoru, programování, práci s textovým editorem, dokonce i na relační databáze, bohatě stačí počítač za 12 tisíc.
Je hezké, jak se tu kdekdo handrkuje o notebook za 15 nebo za 20. Je potřeba si jen uvědomit, že notebooky do 20.000 jsou třeba na Alze ještě pořád ve třídě "lidovka". Průměrná cena normálního uživatelského notebooku je 30 - 40 tisíc. Repasy a nějaké podřadné konfigurace přinesou jen problémy.
Nezajímá kritiky více třeba už několik desetiletí totálně předražených dálnic? Není snad mnohem horší, že korupce v ČR je už roky v oblasti makroekonomických ukazatelů? Je opravdu tak důležité ušetřit dva tisíce na notebooku, když každoročně vyhazujeme desítky milionu pro Cermat oknem? Šetřit se má na správných místech... třeba sanace bankám. To je správné místo k úspoře.
P.S. Jen dodávám, že jsem si vědom, že oblast IT je nejačastěji v naší státná správě záminkou k tunelování. Snad už bychom mohli zvládnout si to jednou pohlídat.... A vyjednat dobré podmínky by mělo být v oblasti vzdělávání povinností.
Já vím Mistře - jak je co čerpat, tak se mnozí slétávají jak vosy na malinovku. A vypráví o tom, jaká je korupce a že to čerpání vlastně zase až tak špatné není a pořád je to lepší, než to rozkrádání, že?
Další sranda je v tom, jak se kdo dívá na "normální uživatelský notebook" - samozřejmě jak je to za erár, tak to musí být co nejdražší. Když je to za své, tak aby to bylo tak nejvýš do těch patnácti, ale jak je to za erár, tak těch 40 by možná jako mohlo stačit. To se to vymýšlí. No - komunismus jak vyšitej. Připomíná mi to All inclusive v hotelích, kam jezdí na dovolené východní Evropa - je to "all you can eat", takže přijde rodinka hrochů s dětmi, které mají každé tolik kilo, že ani já jsem tolik v životě nevážil, rozkydnou se do těch proutěných židliček a začíná útok na švédské stoly. Naberou si kila všeho, všude bordel a co jim nechutná, nebo co už se tam nevešlo, to se vyhodí. Takže vždycky kila zničených potravin. A co to má společného? Inu tu nezdrženlivost ve chvíli, kdy nemusí za všechno platit a mají to za fix. Raději si to narvou do kalhot, než aby to tam zůstalo. No a s čerpači je to podobné. Naprostí diletanti v IT technologiích tady budou srdceryvně vyprávět o tom, jak notebook za 40 je "běžný uživatleský". Erár to zacvaká. Však Klaus krade víc, že jo...
"Je potřeba si jen uvědomit, že notebooky do 20.000 jsou třeba na Alze ještě pořád ve třídě "lidovka". Průměrná cena normálního uživatelského notebooku je 30 - 40 tisíc. Repasy a nějaké podřadné konfigurace přinesou jen problémy."
Opět mi to nedá a musím zareagovat. Milý pane Čapku, není to tak dávno, co se zde diskutivalo o tom, že by postačovaly notebooky za 8 000 Kč. Pokud si dobře vzpomínám, a já si většinou dobře vzpomínám, snažil jste se nás tehdy přesvědčit, a to dokonce odkazem na jeden z nich, že tato částka je postačující.
Nyní uvádíte:"Průměrná cena normálního uživatelského notebooku je 30 - 40 tisíc. Repasy a nějaké podřadné konfigurace přinesou jen problémy." Nezdá se Vám, že lítáte tak trošku ode zdi ke zdi?
Těch navrhovaných 15 tisíc je naprosto postačujících. Já jsem všechny výukové materiály pro vzdálenou výuku zvládla vytvořit na konvertibilním tabletu starém pět let, který jsem tehdy pořídila za 12 500 Kč.
A nevím, co byste chtěl v současné situaci tunelovat. Školy se částky na nákup dozvědí nejříve v říjnu a nakoupeno musí být do konce prosince. Je zcela jasné, že žádné výběrové řízení nelze v tak krátkém čase realizovat. Jen mám obavy, že na konci listopadu už nebude co kupovat.
A znovu připomínám, že základním problémem většiny škol v IT oblasti není nedostatek "želeža", ale nedostatek profesionálních a dobře didakticky zpracovaných výukových programů a systému, tedy to, že nemáme čím ono "železo" nakrmit. Nu a k tomu ještě přistupuje to, že se o železo a krmi v něm nemá kdo pořádně starat. ICT koordinátor s pár hodinami sníženého úvazku to nemá při narůstajícím počtu IT techniky na škole šanci zvládat.
Pana Iva a pana Čapka bych požádala, aby se v budoucnu snažili nevyjadřovat k tomu, čemu evidentně vůbec nerozumí.
Doležele, vaše přirovnání je (jako vždy) úplně mimo. Inu, co chtít od někoho, kdo přirovnává rozežranost čecháčků ke komunismu, svůj rasismus k odbornosti, zdravý rozum k mávátkům, humanismus k Severní Korei a sebe k chytrému? Ve vašem světě to tak možná je, ale já vám říkám upřímně: berte své léky. Nevysazujte je, opravdu.
Paní Adamovou bych požádal, aby mě o nic nežádala. Zejména pak prostřednictví svého tabletu za 12 500. Chápu, že potřebuje "programy", které by žáky učily samy. Ony už jsou, stačí je jen umět najít. Ale i kdyby, o tom IT výuka a ani výuka jiných předmětů není. Trochu se vzdělávajte, proboha.
"Trochu se vzdělávajte, proboha."
Nám tady píše člověk, který se rád vyjadřuje v oblasti školství ke všemu, aniž by čemukoliv rozuměl.
Nám? Umíte číst? Žádné "nám", ale jedné osobě, která se skrývá za anonymním nickem Eva Adamová...
Bohudík, pane Čapku, NÁM!
Článek mluví o pracovních noteboocích pro učitele. Jako dlouholetý ICT koordinátor dávám za pravdu panu Doleželovi i paní Adamové. Mým kolegům by nové stroje za 18 tisíc udělaly velkou radost. Byly by značkové s luxusním servisem pro školu bez starostí. Zvládly by minimálně pět let vše pro základní školu potřebné. Ve službě by vydržely i dvojnásobek. I když v překotně měnící se době očekávající příchod spasitele (umělá inteligence), se zřejmě pouštím na tenký led.
Zbyly by i peníze na výukové programy pro žáky, kdyby nějaké slušné na trhu byly, jak píše paní Adamová.
Pan Čapek nám po svém nabubřelém konstatování, že programy jsou, jen je neumíme najít, může natrhnout frak. Napište prosím pár odkazů. Blíží se začátek roku a je třeba se připravit.
Nejméně pětadvacet let co používám při výuce jazyků výukové programy, pozoruji nevídaný nárůst efektivity práce žáků, kteří pracují s programy, které je učí samy. Nebývale tato možnost zvyšuje efektivitu i učitelské práce. Program odhalí potíže a já mohu adresně reagovat. Nabyté znalosti a dovednosti jsou poté ověřovány nelidským testováním a není to rozhodně ztracený čas. Zajímavý může být pro didaktiky i fakt, že jsem se ještě nesetkal s žákem, které by s nimi pracoval nerad. Asi nějaká anomálie.
Jirko, je hezké, že vlastně dáváte za pravdu mně, ale nesouhlasným tónem a proklamujete pravdu dvojici Doežel / Adamová, ač oni tvrdí téměř opak toho, co vy. No, snad budete v září ve třídě méně mimo. Vždyť i v tom vašem nedlouhém sdělení mícháte ironii, sarkasmus a vážný ton tak zmateně, že jste vytvořil podivný myšlenkový guláš.
Jinak k cené notebooků, což vám nemusím vysvětlovat, je třeba přičíst právě ještě různé multilicence software, jako je OS, Windows, antiviráku a dalších programů. Nikomu bych opravdu nepřál komp "za 12 500", dokonce ani mým nepříliš chytrým oponentům.
Na žádné peníze shůry nespoléhám. Poté, co jsem vrazila na jaře 3000,- Kč do opravy starého noťasu, který nápor nevydržel, jsem zainvestovala do nového dotykáče cca 25000,- Kč.
Jsem připravena. Na milodary nečekám.
Především podle článku mají dostat školy 20 000 Kč na jednoho učitele, aby si koupily NTB.
1) Nepředpokládám, že ty peníze jsou určeny na nákup noťasů žákům, tudíž námitka "což asi si žák pustí AutoCAD" tím padá.
2) NTB mají být pro všechny učitele. Lidí, kteří potřebují 3D modelování atd. je na každé škole pár a patrně už nějaký výkonější stroj mají. Češtinářka a tělocvikář toho asi moc graficky modelovat nebudou...
3) 20 kKč pro normálního učitele na NTB úplně stačí, i když je to "z eráru" (viz příspěvky pana Doležela a paní Adamové).
4) Víc než železo chybí programy (viz příspěvek pana Jirky).
"...je třeba přičíst právě ještě různé multilicence software, jako je OS, Windows, antiviráku a dalších programů."
Opět se ukázal znalec. Jen tak na okraj, pane Čapku, Windows je OS a u naprosté většiny počítačů je součástí ceny.
Pane Čapku, na vás je kouzelné, jak pregnantně umíte věci pojmenovat, aniž byste jim byl schopen porozumět. Pak se nedivte, že v hlavě člověka, který čtvrt století zavádí do základní školy ICT techniku, spolu s kolegy ji pro svou práci používá, stará se o ní a sleduje vývoj, vzniká takový podivný myšlenkový guláš. Zkusím odpovědět.
Učím své žáky, že dobrý prodejce počítačů se nejprve zeptá, na co počítač potřebujete. To je totiž rozhodující kritérium pro konfiguraci PC. Pokud paní Adamové stačil na její práci stroj koupený před pěti lety za 12 500 Kč, pak jí musím věřit, protože nevím, co na něm vytvářela. Jak ale znám její příspěvky, určitě ji nebrzdil, protože nevymýšlela nesmysly. Umělá inteligence ještě do hry nevstoupila a nenalhávejme si, že drahý notebook udělá z člověka rozumbradu. Člověk musí smysluplné využití nejprve najít. Musí to mít nejdřív v hlavě. Pak vytvoří nejen zajímavé aplikace hotového softwaru, ale hlavně pomůže dětem zvládnout jejich práci.
Já ale mluvil o 18 000 Kč. Jestli myslíte OS = Windows, pak to je samozřejmě v ceně počítače (OEM licence). Dokonce tam může být záruka na tři roky do příštího dne výměnou na místě, vzdálená diagnostika problému je samozřejmostí atd. Ovšem při kvalitě značkových PC jsem tyto možnosti využil tak jednou za pět let. Máme samozřejmě možnost nakupovat licence pro školství přímo od Microsoftu, ale při kvalitě hardwaru je to zbytečné, protože software nepřežívá hardware. U OS to platí dvojnásob. Viz přechod na W 10.
Multilicence antivirových programů není relevantní, protože bychom ji řešili i při noteboocích za 8 000 Kč. Potřebný kancelářský software mohou mít učitelé i žáci zadarmo buď cestou LibreOffice nebo jiné odnože svobodného softwaru, nebo Google a Microsoft licence pro školy. Syn řeší na průmyslovce CAD a jiné potřebné programy a má je samozřejmě od školy v rámci školní multilicence.
Ještě připomínám rezervu 2 000 Kč na každého učitele školy, která u nás bude sloužit na nákup DALŠÍCH programů. Zatím jsme se ale nedozvěděli, jak se ty didaktické výukové perly jmenují, kdo je vyrábí a hlavně, kde je sehnat? Čas se krátí a my nechceme kupovat zajíce v pytli.
Pro BP
Kdybych byl v zaměstnaneckém poměru třeba ve stavební firmě a při výkonu svého zaměstnání musel používat nějaké nářadí, očekával bych jako zaměstnanec, že budu náležitě vybaven. Milodary očekáváme jenom ve školství.
"Pokud paní Adamové stačil na její práci stroj koupený před pěti lety za 12 500 Kč, pak jí musím věřit, protože nevím, co na něm vytvářela."
Jen pro orientaci. Tvořila jsem komentované prezentace v PowerPointu (které se mj. dají převést na video), tvořila jsem videozáznamy ze Smartnotebooku (to v případech, kdy jsem potřebovala hlavně psaní rukou), natáčela jsem videa přes YouCam9 a přímou výuku či spíše konzultace jsem realizovala přes Scype.
Paní Adamová,
děkuji za doplnění. Moje kolegyně a kolegové se jistě nebudou pouštět do hardwarově náročnějších činností. Teď je na řadě pan Čapek, aby nám pomohl s výběrem didakticky kvalitního výukového softwaru. Ševče, drž se svého kopyta!
Pane Jirko, podepisuji.
Když si syn před lety pořizoval notebook na vysokou, vyšel nás na nějakých 25 tisíc.
Značkový Dell, s celokovovou konstrukcí, touchscreenem a celosvětovou zárukou 24/7.
Jen jsme dokoupili SSD a krabičku, do které se původní 1 TB HDD dal jako externí.
Provozoval na něm CAD i jiné, celkem náročné programy. Na tehdejší dobu to byl dost nadstandard, ale vydělal si na něj sám, takže nebyl důvod jej brzdit. :-)
Na slušný notebook pro učitele musí 20 000,- jako strop rozhodně stačit.
Připomínám, že licence na operační systém i Office nejsou ve školství problém.
Pokud nějaký učitel potřebuje náročnější HW, musí to být dost specifické potřeby a takových uživatelů jsou ve škole jednotky. (Jak píše kolega Portwyn.)
Běžný češtinář, či matikář, který bude "podporovat on-line výuku" musí vystačit i s výrazně levnějším strojem. Ale když už nám MŠMT (konečně) chce zlepšit podmínky, nebudeme se přece bránit.
Ovšem 40 000,- je prostě zhůvěřilost a mrhání prostředky. Za stejnou cenu mohu mít notebooky pro DVA běžné kantory.
Ale chápu, že "pedagogičtí hrdinové" potřebují pro svůj boj něco lepšího, nežli je učitelská "lidovka".
Slušný notebook pro českého učitele s Wordem a Excelem s 2-4 GB RAM bez wifi 6 a integrovanou grafikou... Bude rozhodně stačit. Já zapomněl, že jsme v ČR. To, co jste koupil "před lety" je buď na hranici nebo za hranicí životnosti cca 5-ti let. Pro "běžného českého učitelíčka" postačí i šméško = repas za bratru 8-12 tis. :-) :-) :-)
Jenom pro neznalé učitele, kteří tak rádi poučují a nedají a nedají si řici...
nejde o multilicence, které máte koupené na léta dopředu, ALE O SYSTÉMOVÉ NÁROKY HW, které potřebujete pro běh SW. Pokud by někdo nevěděl, co znamená zkratka SW a HW, rád vysvětlím :-) :-)
Pane Unknown, v ČR je BĚŽNÉ, ŽE PAPÍR SNESE VšECHNO. TO, CO JE NA "PAPÍŘE" A V "MANUÁLECH" je na hony vzdálené realitě všedních dní. Možná Pepek vyskočil by Vám to vysvětlil lépe. Inkluze po Česku=cesta do pekla. V Izraeli do pochopili již před osmou pětiletkou :-) :-)
Pane Ivo,
inkluze po česku mi leží v žaludku asi jako Vám. Přesto s Vámi musím hrubě nesouhlasit v pohledu na IT potřeby českého učitele. Kolegové i já už jsme všechny námitky napsali. Kancelářský balík od Microsoftu může mít škola zadarmo, ale jsou i jiná řešení. Pod 8 RAM už dneska nikdo nejde. Nerozumím bez Wi-Fi - takové notebooky snad už dnes ani neexistují. Poslední jsme rozebírali s dětmi už před dvěma lety. Integrované grafiky jsou dnes velmi výkonné a na běžnou učitelskou práci stačí s velkou rezervou, mají menší spotřebu (výdrž baterie), méně topí (lepší chlazení).
V naší škole slouží kvalitní repase NT minimálně pět let bez nejmenšího zaváhání, spíše ale deset let. Nejvíce jste mi hnul žlučí ohrnováním nosu nad repasovanými PC. Repase NT za 12 tisíc bude HW výkonnější než "polovina" nových NT na trhu. U dobrých značek lze vyhledat i historii. Při přechodu na W10 jsem zjistil, že repasovaný HP byl prodaný v Austrálii, po třech letech se přesunul do Evropy a dnes ve věku 13 let bezproblémově slouží jako třídnice a "motor" interaktivní tabule. Vyrobit PC spotřebovalo nemálo surovin a energie. Proč ho nahrazovat novým, když svou práci odvádí s přehledem. Bohužel se musí změnit "grantové" myšlení a kupovat slabý a ošizený HW. Kdyby školy nakupovaly za své, určitě by uplatnily to, čím se musí řídit učitelské domácnosti - Nemáme na to, abychom kupovaly levné věci!
Pokud pan ministr splní svůj slib, tak jsme možná deset let v kvalitním vybavení učitelů za vodou.
Okomentovat