„Výsledky v matematické gramotnosti našich žáků nejsou v porovnání s ostatními zeměmi vůbec zoufalé. Rádi se srovnáváme s Američany, protože co se tamní děti učí na střední škole, probírají čeští žáci již na základce. To dokazuje, že máme učitele, kteří matematiku učit umějí. Jenže matematika nebudí u českých žáků skoro žádné sympatie. Ze všech předmětů vyvolává největší strach a zároveň se z matematiky i často propadá. V čem je tedy problém?,“ komentuje Michal Kaderka pro Seznam Zprávy.
Michal Kaderka (eduin.cz) |
Zrušení povinné maturity z matematiky dává učitelům možnost učit žáky matematicky přemýšlet a nezávodit při tom tolik s časem. Tedy alespoň na středních školách, protože učitele základních škol ještě nikdo od jednotných přijímacích zkoušek na střední neosvobodil.
Celý text naleznete zde
5 komentářů:
Někteří autoři by se měli zamyslet nad tím co píší a občas si to po sobě přečíst. Neházet na papír každou myšlenku, která je napadne nebo kterou někde četli a zamyslet se nad tím koho a čeho se týká.
„Výsledky v matematické gramotnosti našich žáků nejsou v porovnání s ostatními zeměmi vůbec zoufalé. Rádi se srovnáváme s Američany, protože co se tamní děti učí na střední škole, probírají čeští žáci již na základce. To dokazuje, že máme učitele, kteří matematiku učit umějí. Jenže matematika nebudí u českých žáků skoro žádné sympatie. Ze všech předmětů vyvolává největší strach a zároveň se z matematiky i často propadá. V čem je tedy problém?,“
Kdo se srovnává s Američany? Americké státy mají rozdílné školství. V matematice jsou navíc rozdíly mezi soukromými a státními školami. Navíc na některých středních školách mají volitelné matematické bloky a někde dělají i caculus.
Jak to dokazuje, že máme učitele, kteří matematiku učit umějí?
A tak bych mohl pokračovat.
Tak jsem hledal, kdo je to ten Michal Kaderka. A našel jsem, že učitel mediální výchovy. Co on asi ví o matematice a její výuce? Asi tolika, jak já o výuce mediální gvýchovy.
Pan Vaněk má pravdu. Já jsem, zřejmě na rozdíl od Kaderky v tom bájném USA tu střední školu opravdu studoval. Takže to není v mém případě vyprávění o Yettim, o kterém všichni slyšeli, ale nikdo ho nikdy neviděl. Výuka matematiky na amerických středních školách většinou probíhá v blocích a to od naprostých základů, až po velmi pokročilé partie, které se v ČR učí až na VŠ matematického zaměření a to ještě ve druháku, nebo třeťáku (komplexní kalkulus). Pomiňme, že to reálně prakticky nikdo z těch středoškoláků neovládá a je to jen taková hra, ale obsahově to rozhodně přesahuje to, co se na SŠ učí u nás. A že 80% studentů se v těch blocích propracuje sotva k našemu třeťáku a k absolutoriu to stačí, protože pokročilejší bloky jsou výběrové, na tom nic nemění.
To co pan Kaderka sesmolil za nesmysl, se opravdu jen tak nevidí. Připomíná mi to onu publikaci "Žijme zdravě do sta let", jejíhož vydání se sotva čtyřicetiletý autor nedožil.
Jaká musí být škola, kde takový učitel s diletantskými názory učí? Velká mediální bublina …
"Jaká musí být škola, kde takový učitel s diletantskými názory učí?"
Dobrá. Ten učitel má pravdu.
Okomentovat