Obdivuji tvou cílevědomost a neutuchající touhu být stále o krok vpřed. Vždy jsi pečlivě připravená a práci odevzdáváš mezi prvními. Těžší slovíčka se neboj hláskovat nahlas, nepokoušej se o tiché předčítání. Podobné hodnocení jako na Masarykově ZŠ v Klánovicích namísto známek dostávali žáci základních i středních škol v posledních měsících častěji než dřív. A někteří dostanou i slovní vysvědčení. Ačkoliv o hromadném zavedení hodnocení slovy se mluví už roky, dosud dominovaly známky. Změnila to až krize okolo koronaviru. Tématu se věnují Hospodářské noviny.
Ministr školství Robert Plaga věří, že nadšení pro slovní hodnocení učitelům vydrží i po krizi. „Dává ucelenější obrázek o tom, co dítě umí nebo v čem se má zlepšit, víc než známky,“ řekl. Podle lektora programu Učitel naživo Ondřeje Neumajera to ale není tak jednoduché. Slovně hodnotit je mnohem náročnější než udělit známku. „Je proto stěžejní, aby učitele podpořilo v psaní slovního hodnocení jejich okolí, třeba kolegové. Bez toho neočekávám, že budou v tomto směru sami pokračovat,“ říká Neumajer.
Celý text naleznete v Hospodářských novinách
2 komentářů:
"Ministr školství Robert Plaga věří, že nadšení pro slovní hodnocení učitelům vydrží i po krizi."
A to jako fakt, všem třem?
Titulek je pěkná ukázka manipulace se čtenářem. Zveřejnění článku zde v době vydávání vysvědčení vyvolá okamžitě souvislost s vysvědčením, přestože v článku samotném se píše o době koronavirové. Pokud t nebyl úmysl, chtělo byt to přesnější vyjadřování.
Okomentovat