Krize jako nová příležitost. Tak na ni pohlíží i podnikatelé, jejichž byznys začal z myšlenky a dnes z Česka expanduje i na zahraniční trhy. V Událostech, komentářích České televize se o své zkušenosti s pandemií i proměnou byznysu podělili zakladatelé českých start-upů a firem s globálním potenciálem. A podle podnikatelů, kteří rozjeli byznys s globálním potenciálem, je základem ekonomiky kvalitní školství. A to české by se podle nich mělo výrazně proměnit.
„Nejdůležitější je, aby si všichni uvědomili, že to není jen o jednotlivých předmětech, ale o interakci mezi sebou. Nejdůležitější i v tom systému, jak to máme nastavené teď, je se naučit věci dělat projektově, to je daleko blíž reálnému životu než jednotlivé věci separátně,“ dodal na adresu školství a jeho střetu s praxí Josef Průša.
„Mladí lidé by si měli více zkoušet praxi, teorie je donekonečna omílaná věc, ale teprve praxe ukáže, jak to opravdu v byznysu chodí. To je, myslím, nejlepší škola,“ dodal Marek Farník.
A zakladatelka vertikální farmy například sama na vysoké škole přednáší. I ona ve vzdělávacím systému vidí mezery. „Je třeba ve školství zlepšit propojení sféry akademické a uplatnění věcí, co se v této sféře zjistí, v praxi. Tam vidím velkou prohlubeň mezi těmito dvěma světy,“ upozornila Karolína Pumprová.
Celý text a pořad ke stažení naleznete zde
3 komentářů:
Karolínu Pumprovou pytlici pár let zkompetentňovali, a tak jsou rádi, že se potvrzuje, že doopravdy silné osobnosti to středoškolské martyrium zase až tak moc v rozvoji nepřibrzdí.
No hezké názory. Takže milí podnikatelé, hurá do škol. Učni se už na Vás těší. Zvlášť jak budete dělat projekty s žáky co neumí násobilku a psát jinak než tiskacím a na mobilu maximálně čučí na p... a hry. Hlavně ty vztahy mezi ničím.
Hezká propaganda, ale pokud necharakterizujete, že vám jde o žáky výběrových průmyslovek a gymnázií, pak je to spíš úsměvné.
Ale heršvec práce, děláme, jako by ta děcka žila svůj život jen ve škole, jakoby se učila jen ve škole, jakoby se s lidmi setkávala jen ve škole. Copak není potřeba, aby i mimo školu koukala kolem sebe a učila se? To jim opravdu musíme všechno strkat až pod nos?
Okomentovat