Příliš velké množství učiva podle Tomáše Feřteka vnímají i kantoři. „Poprvé jsem zažil od učitelů jasně formulovaný problém, kdy říkali: ‚Toto nemá smysl, učíme blbosti, které ani nemůžeme zvládnout,‘,“ uvedl Feřtek v reportáži deníku Právo.
Mezi ně patří i šéf Asociace ředitelů ZŠ Michal Černý. „Současná situace určitě vytvoří tlak na ořezání rámcových vzdělávacích programů. Podporoval jsem to už před krizí,“ řekl Právu Černý, ředitel Masarykovy ZŠ v Praze-Klánovicích a učitel matematiky.
Ministerstvo školství o revizi rámcových vzdělávacích programů usiluje delší dobu a zkušenosti z dálkové výuky by mu mohly hrát do karet. „Krize ukázala, že rámcové vzdělávací programy jsou předimenzované,“ řekl Právu šéf resortu Robert Plaga (ANO), který by rád, aby se programy „provzdušnily“.
Celý text naleznete v Právu
7 komentářů:
Nebylo by lepsi 'podporit' zadavani smysluplnych a kvalitnich domaci ukolu? Treba zvysenim naroku na ucebnice. Nebo zlepsenim pripravy ucitelu, tak aby misto petihodinoveho lepeni kolaze dali detem radsi opsat uvodni clanek k lekci?
Osekat učivo je nutné
Osekat... to je to správné slovo.
Ministerstvo školství o revizi rámcových vzdělávacích programů usiluje delší dobu
A co mu brání?
Bude se zřejmě muset snažit přece jen trochu víc.
RVP, Fyzika, Mechanické vlastnosti tekutin, 7. třída
Očekávané výstupy
žák
*využívá poznatky o zákonitostech tlaku v klidných tekutinách pro řešení konkrétních praktických problémů
*předpoví z analýzy sil působících na těleso v klidné tekutině chování tělesa v ní
Učivo
*Pascalův zákon – hydraulická zařízení
*hydrostatický a atmosférický tlak – souvislost mezi hydrostatickým tlakem, hloubkou a hustotou kapaliny; souvislost atmosférického tlaku s některými procesy v atmosféře
* Archimédův zákon – vztlaková síla; potápění, vznášení se a plování těles v klidných tekutinách
Co třeba z tohohle proboha chtějí osekávat?
Nechat tam "voda je mokrá woé to neřéš woé hlavně rovnoprávnost"?
Pro humanisty: Ten bod s analýzou sil znamená, že to, co má menší hustotu než voda, bude ve vodě plovat, a to, co má hustotu větší větší, se potopí.
Pro pana Tajného: Hustota říká, kolik váží krychlový metr toho materiálu.
Titulek je blábol. Rodiče snad už mají školu za sebou.
Předimenzované není RVP, ale některé učebnice. A já se ptám, kdože u nás uděluje učebnicím schvalovací doložku, pane Plago?
A já se ptám, kdože u nás uděluje učebnicím schvalovací doložku
A pytlici se ptají, kdože tlačí to údajně předimenzované RVP i na děti, které na to evidentně nestačí?
Okomentovat