MŠMT: Podněty k návrhu textu Strategie 2030+ a implementačních karet

pátek 26. června 2020 ·

„Strategie 2030+ od svého začátku vzniká participativním způsobem. Její příprava se nyní blíže do finále a Vy nám prostřednictvím formulářů níže můžete zaslat své podněty a komentáře k návrhu jejího textu i ke konkrétním implementačním kartám na období 2020-2023,“ vyzývá MŠMT v tiskové zprávě.



Strategie 2030+ i návrhy implementačních opatření byly představeny v rámci on-line konference ve dnech 23.-25.6.2020. Záznamy ze všech kulatých stolů naleznete na YouTube MŠMT. 

Formulář je otevřený od 25.6. do 12.7. 2020. Následně proběhne vyhodnocení zaslaných podnětů a úpravy textu Strategie před jejím postoupení do mezirezortního připomínkového řízení. Prosíme, formulujte své podněty co nejkonkrétněji, odůvodněte své postoje, navrhněte konkrétní textaci upraveného znění. Pokud chcete poslat více podnětů, můžete samozřejmě vyplnit více formulářů.

Níže je k dispozice ke stažení návrh textu Startegie 2030+ a implementačních karet.


Další informace naleznete zde

4 komentářů:

tyrjir řekl(a)...
26. června 2020 v 16:52  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
tyrjir řekl(a)...
26. června 2020 v 17:18  

PROČ MŠMT ČR NEVYTVOŘILO NÁRODNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ, I KDY JE K TOMU POVINNO PODLE ZÁKONA I PROGRAMOVÉHO PROHLÁŠENÍ VLÁDY?

Kdysi, až do roku 2005, platívala Vyhláška č. 150/1958 Ú.l. o vyřizování stížností, oznámení a podnětů pracujících. Podle ní se musel každý státní orgán zabývat stížnostmi, oznámeními a podněty bez ohledu na formu, kterou mu byly podány. Dnes jsou na to formuláře ... :)))

https://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/podnety-k-navrhu-textu-strategie-2030-a-implementacnich


Kompetence může označovat:

v běžné řeči znamená nejčastěji předpoklady či schopnost zvládat určitou funkci, činnost nebo situaci.[1]

kompetence (osobní rozvoj) – představují souhrn vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot umožňující uplatnění a osobní rozvoj jednotlivce¨

kompetence (právo) – ve veřejné správě (podle vymezení v ústavním a veřejném právu) znamená souhrn svěřených pravomocí a povinností určitého orgánu nebo úředníka a výměr jeho působnosti.[2] Viz též kompetenční zákon č. 2/1969 Sb.

kompetence (biologie) – v biologii kompetence znamená schopnost buněk přijímat DNA zvenčí

kompetence (lingvistika) – jazyková kompetence (na rozdíl od performance) je schopnost používat určitý jazyk

kompetence (pedagogika) – schopnost znalosti a vědomosti také používat
- klíčové kompetence – dovednosti, rozhodující pro budoucí společenské nebo profesní uplatnění mladého člověka[3]


https://cs.wikipedia.org/wiki/Kompetence

Myslíte, že je MŠMT ČR kompetentním nejvyšším správním a řídícím orgánem pro školství, když za víc než 15 let, když to má ve školském zákonu určeno a když se k tomu vláda zavázala v programovém prohlášení, nevytvořilo Národní program vzdělávání?

Ta Strategie je podle mne aktivisticky vytvořený, odborně i prakticky pochybná a právně nezávazný dokument, jakési ideologické dílo, kterým se pokouší MŠMT docela hloupě nahradit školským zákonem určený Národní program vzdělávání, který by musel projít širším odborným posouzením a schválením Parlamentem ČR.


Viz i

http://www.ceskaskola.cz/2020/06/on-line-konference-strategie-2030_21.html

http://www.ceskaskola.cz/2020/03/robert-plaga-zvladnout-to-muzeme-jen.html

http://www.ceskaskola.cz/2020/06/oldrich-botlik-uloha-z-rozsudku-odbyte.html

http://www.ceskaskola.cz/2020/06/ondrej-steffl-proc-nestaci-rvp-jen.html

http://www.ceskaskola.cz/2020/06/ministerstvo-skolstvi-predstavilo-navrh.html


J.Týř

tyrjir řekl(a)...
26. června 2020 v 17:19  

PROČ MŠMT ČR NEVYTVOŘILO NÁRODNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ, I KDYŽ JE K TOMU POVINNO PODLE ZÁKONA I PROGRAMOVÉHO PROHLÁŠENÍ VLÁDY?

mirek vaněk řekl(a)...
27. června 2020 v 12:52  

Opravdu nevěřím, že se z trabantu, který nás má vést ke světlým zítřkům dá drobnými úpravami za 3 týdny udělat ferrari.