„Žáci byli přes dva měsíce doma, někteří z nich téměř bez možnosti komunikovat se školou a v rodinách, které jim nepomáhaly. Ať už si to uvědomovali více či méně, zažili spolu se svými rodiči, příbuznými a přáteli zcela mimořádnou stresující situaci. Teď jim na ruce nastříkáme dezinfekci, uložíme patřičné rozestupy, v případě potřeby nasadíme roušky, sebereme jim opravný termín, znevýhodníme je proti konkurentům... a rozdáme jim testy. A navíc testy, o jejichž smyslu pochybuje značná část učitelů, odborníků i politiků,“ komentuje pro Český rozhlas Plus Michal Komárek.
Michal Komárek (archiv autora) |
Takže: Co by se asi stalo, kdyby letos maturity nebyly? A kdyby si střední školy udělaly přijímačky po svém? Opravdu jsou ty úřední papíry tak důležité? Neobejdeme se bez nich? Potřebujeme je téměř za každé situace?
Nechybí nám trocha nadhledu a empatie? Nejsme natolik v zajetí byrokratických představ a tradic, že ztrácíme smysl pro to, co je důležité? Obávám se, že jsme.
A příkladem může být právě ministerstvo školství. To v krizi prohrálo hned dvakrát: Nejprve s epidemiology, kteří mu diktovali, co je pro školy dobré, i když bylo jasné, že o tom mnoho nevědí.
A pak samo se sebou, s úředníky, kteří se znovu vzájemně přesvědčili, že razítka a testy jsou státní náboženství. A škola místo, kde se vykonávají povinné rituály.
Celý text a komentář ke stažení naleznete zde
14 komentářů:
více či méně, zažili spolu se svými rodiči, příbuznými a přáteli zcela mimořádnou stresující situaci
A to se ještě ani nenaplnilo Sibylino proroctví a do země nevtrhly hordy cizáků!
Nebyly nikdy lepší podmínky pro přípravu na ty zkoušky, než letos.
Klid, žádné rozptylování mimoškolními aktivitami.
Navíc systém umožňuje všechny neúspěšné zkoušky mnohokrát zopakovat v ještě lepších časech.
"Nejprve s epidemiology, kteří mu diktovali, co je pro školy dobré, i když bylo jasné, že o tom mnoho nevědí."
To opravdu myslíte vážně? To jsme měli v ČR dopadnout stejně jako v rudozeleném Švédsku? Německé a britské studie ukázaly, že opatření jako uzavření škol, omezení pohybu, roušky,... patřily k nejefektivnějším brzdám šíření SARS-CoV-2.
@Unknown: Pokud budete uvažovat logicky, byla opatření státu jasně přehnaná. I přes příznivou epidemiologickou situaci byla ekonomika vypnutá a rozvolňování se odkládalo (přesto že se 4 týdny snižoval počet nemocných). Na farmářských trzích se doteď nemohlo konzumovat, přestože je to povoleno v uzavřených restauracích (ale jistě to vyhovuje to nákupním řetězcům). Atd.
Stejně tak dnes jsou povinné roušky, přestože v mnoha okresech/krajích nejsou žádní noví nakažení. Jen si paříme huby v hadříkách k radosti dermatologů a pláči fyziků (pokud škvíru v textilu zvetšíte na velikost okna, je virus mravenec - mravenec proleze oknem i kdybyste ho zamřížoval nebo dokonce zatloukl prkny). I kdyby to bylo kvůli prskání, musel bych vám pro nakažení prsknout (spíš plivnout) přímo do oka, což je absurdní. Atd.
Na absurdní lockdown ještě doplatíme. Nejen ekonomicky... ale i vymizením logiky z řízení chodu společnosti.
Musím se podívat, co je to to lockdown, ještě že budu brzy v důchodu, budu stíhat studium těchto jinakismů:-)
Milan Keršláger
Určitě je potřeba českým epidemiologům poděkovat.
Švédsko - úmrtí 4 891, což je 20 krát více než v ČR. A to při stejném počtu obyvatel - 10 milionů. Ekonomiku mají zhuntovanou úplně stejně jako v ČR. Krize je to, pane Milane, ekonomická, spouštěčem byl koronavirus. Mimochodem, v USA je tato ekonomická krize největší od té ve třicátých letech. Začala nabíhat už v druhé polovině roku 2019, začala klesat poptávka, zboží se hromadilo ve skladech. Na konci roku už byly sklady nabouchány zbožím až po strop. Podle západoevropských studií je třeba epidemiologům v Evropě poděkovat, zachránili 3 miliony životů.
Paní Unknown, při vší úctě (k mrtvým) - podle dosavadních statistik ani v Itálii nevybočí počet úmrtí z průměrných čísel. Jen se nahromadily do krátkého času. Ty 3 milióny je číslo vycucané z prstu (podobně jako oslavné ódy na české roušky). Mimochodem - za celou ČR by to znamenalo celkem 40 lidí za 6 měsíců, tj. 1 mrtvý za 5 dní.
Jenže ČR umírá denně 80 lidí na rakovinu... Víte že dosud nechtějí lidé chodit kvůli panice na screening nebo běžná ošetření? Kolik lidí umřelo skutečně jen na Covid? A kolik kvůli panice? Potlačili jsme jeden problém do mrtě, ale za jakou cenu?
BTW: Švédsko - úmrtí 4 891 (je velké stejně jako ČR). V ČR umřelo za těch 6 měsíců 60000 lidí. Budu-li brát 30000 (3 měsíce), pak každý šestý umřel (ve většině) s Covidem, nikoliv na Covid.
Se statistikou zacházejte raději opatrně. Protože je třeba prokázáno, že 100% lidí kteří snědí chleba, tak umřou.
"Se statistikou zacházejte raději opatrně"
Srovnáváte nesrovnatelné. Rudozelení ve Švédsku se na jakékoliv řešení vykašlali. Je statisticky potvrzeno, že v Evropě zemřelo oproti jiným letům o 230 000 lidí více. Taky statistika. Je to typicky levičácký úlet.
Také si myslím, že je třeba epidemiologům poděkovat. Jsem velmi ráda, že zatím coronu přečkali moudří staří lidé, které miluji.
Nechápu útoky na ministra Plagu. Po mnoha letech je tu lidský ministr školství, který o problémech přemýšlí a nenechává se zásadně ovlivňovat hnutím, za které sedí ve vládě,, ani extremisty zprava či zleva. Já jsem spokojena.
Razítka jsou stát!!! Znak byrokracie. S náboženstvím to nemá co dělat.
Testy jsou metoda měření. Taktéž nic náboženského. I když pavědci jsou schopni udělat náboženství z čehokoli.
Koronavirus bych sem netahal. Historie zhodnotí. Zatím není nic vyhráno.
Škola je stejně rituální jako mediální redakce. Oboje umožňuje změnu, má-li smysl.
Pane Karšlágre - díky epidemiologům.Po bitvě je každý generál, za každý dobrý skutek musí být někdo potrestán. A to si teď vyžírají epidemiologové.Kromě té vaší hry s čísly,která nevypovídá vůbec o ničem (kdy je třeba vzít průměry úmrtí v běžném roce a v současnosti a udělat rozdíl) jste ještě zapomněl na souhru Covidu a G5. Jak to dělají někteří mí známí a děsně tomu věří.
Permanentním omílám toho, že ŠKOLA něco udělala blbě nic nezmění na tom, že mnoho rodin se na všechno vykašlalo, i když si mohly chodit přímo do škol pro práci nebo jim byla nabídnuta zdarma IT. nevyužily ničeho,ale teĎ BUDOU LKÁT NOVINÁŘŮM, JAK TO NEŠLO.
Na přípravu přijímaček byl letos zcela mimořádný prostor. Jako 14letá jsem dělala zkoušky také jen jednou. Proto je dnes více možností, a to jak u přijímaček, tak u maturit či státnic.Kdo chce,tak se připraví.A když už i škola by selhala, máme tu snad mnoho organizací neziskových, které těm dětem měly nabízet pomoc.Jestli pomáhaly, by mohl pan Komárek zjistit. A taky máme církve, které mohly pomáhat. Tudíž kdo chtěl, pomoc si opravdu našel. kdo nechtěl, teď krmí výmluvami kdekoho.
Vážení kolegové učitelé, nenechte se zatáhnout do hrátek opovrhujících rolí státu jako garanta základního vzdělávání ve společnosti a tedy i nezastupitelnou roli učitelů v tomto procesu.
Pane Komárku, vy jste anarchista, který nepochopil nutnost podporovat společnost jako celek, tedy stát a nikoliv sekty představované neziskovými organizacemi.
Vážený Zkušený učiteli, možná jste zkušený učitel, ale zdá se, že nejste zkušený čtenář... Na základě, čeho z toho textu jste vyvodil tyto závěry? Děkuji!
Soudím pozorně z vašeho bulvární nadpisu. Razítka a testy jsou státní náboženství …
Kulaté razítko s podpisem statutárního zástupce je potvrzením pravosti úřední listiny. V případě jen podpisů je třeba mít archivované podpisové vzory, které které by bylo nutné předat po čase do příslušného archivu. Národní stát jsme my všichni a je tak dobrý, jací jsme my všichni. Je to instituce, která nám pomáhá překonávat všechny globální kotrmelce.
Okomentovat