Pilné dívenky a kluci, kteří na tu školu tak trochu kašlou a spokojí se s průměrem. Jde o klasický stereotyp, který ale vyvracejí výsledky maturitních testů. Každoročně u nich propadá více dívek než chlapců. A letos, při maturitách v době koronaviru, se pomyslné nůžky rozevřely ještě víc. Podle dat Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání (CERMAT) byl rozdíl „dívky versus chlapci“ největší od roku 2013, odkdy se výsledky sledují. Mezi těmi, kteří maturitu absolvovali letos poprvé, neuspělo 19 procent dívek a 16,2 procenta chlapců. Informuje iDNES.
Ale skutečnost může být složitější. Domácí výuka mohla víc vyhovovat klukům. Některé studie také upozorňují, že systém vzdělání, ale i podoba zkoušek mohou nahrávat tomu, že je pro chlapce snazší testy projít. „Dovedu si představit, že dívky touží po spolupráci a socializaci či učení se ve skupině častěji než chlapci,“ nabízí jako možné vysvětlení, proč letos dívky za chlapci zaostávaly, školní psycholog Petr Šobra.
Vysvětlení může být, jak uvádí Cermat, také velmi prozaické. Maturoval rekordní počet dětí a mezi nimi je více dívek.
Celý text naleznete zde
1 komentářů:
Chlapci mají logické myšlení, tzv. "selský rozum", trochu víc tipují, málokdy se naučí něco doslovně. Děvčata se"šprtají", aniž by tomu rozuměla.
I u ústní zkoušky se chlapci dokáží výstižněji a strukturovaněji vyjadřovat. Děvčata to většinou umí tak nějak nazpaměť. Chlapci víc "vaří z vody", ovšem správně.
Ale letos jsem zaznamenala nejlepší ústní výkon u děvčete, kupodivu.
A to přiznávám jako žena-učitelka, i když jinak nerada říkám, že dívkám chybí nadhled. A nemají ani tak dobré vyjadřovací schopnosti.
Okomentovat