Většina rodičů i dětí už po dlouhých deseti týdnech doma vyhlíží pondělní znovuotevření škol. Čím víc se ale den D blíží, tím víc problémů kolem něj je. Některým školám se podařilo vše vymyslet tak, že budou moci navázat tam, kde v březnu přestaly, kdežto jinde se děti neshledají ani se svými spolužáky, ani s učitelkou. Nutno říct, že to od většiny škol není schválnost a že lépe to leckde opravdu vymyslet nešlo. Reportáž přináší magazín Rodiče vítáni.
Od třídní učitelky své starší dcery dostala e-mail, kde hned v úvodu stojí, že se „nebude jednat o klasickou výuku s učitelem“. Škola upozorňuje, že přednost má distanční výuka, takže třídní učitelé zůstanou doma. „Jenže distanční výuka v podání naší paní učitelky znamená, že jednou týdně pošle seznam úkolů,“ stěžuje si Karolína. Škola oznámila, že výuku ve škole povedou asistenti, pod jejich dohledem si budou děti vypracovávat úkoly, které si samy vypíší ze systému Bakaláři.
Matce druhačky a čtvrťačky vadí, že v emailech ze školy se několikrát opakuje, ať rodiče dobře zváží, zda dítě do školy pošlou, a ať ho pošlou, jen pokud nemají jiné východisko. „Taktika se škole vyplatila – ze třídy starší dcery se do školy vrací jediný kluk. Naše holky tedy taky zůstanou doma. Budou někdy s babičkou, někdy samy doma, nebo si je budu muset brát do práce. Radost z toho ale nemám. Nikolka je ve čtvrté třídě. Kdyby chtěla jít příští rok na přijímačky na gympl, je teď strašně hendikepovaná oproti jiným dětem, které budou mít normální výuku ve škole.“...
Prezident Asociace ředitelů základních škol Michal Černý odhaduje, že se v lavicích 25. května objeví asi polovina žáků prvního stupně. „U nás měly zájem o vyučování asi tři čtvrtiny rodičů, ale ve chvíli, kdy zjistili, že děti nebudou s třídními učitelkami, tak to kleslo na čtvrtinu, rozhodli se, že radši zůstanou u dálkové výuky,“ dodává Černý, ředitel ZŠ v Klánovicích.
Celý text naleznete zde
5 komentářů:
Ano šlo.
Stačilo přiznat, že jde vlastně o hlídání dětí rodičům, co chodí do práce. Protože personálně nejsou školy schopny požadavky ministerstva při zajištění výuky pokrýt.
Když venkovská škola měla ve třídě 15 žáků pak nemá, kromě hygienických, žádný problém. Když jich má 16, už tu problém je. Když je to škola s několika většími třídami v ročníku, tak to nedá dohromady.
Pokud bude učitel učit ve třídě, nemůže zároveň učit online. A nejslabší článek online vzdělávání jsou žáci doma, kteří na školu kašlou. Ti řešeni nejsou. A nikoho nezajímají. Škola nemá nic v ruce a co měla, to jí zakázali.
Uvažujme realisticky, ty 4-5 týdnů už se nějak doklepou. Zatím nezodpovězenou otázkou je organizace škol od 1.9.2020, organizace v případě další vlny pandemie, která se překlopí z jižní polokoule zpátky. Zrovna včera se zabývali v debatách stavem v současné Brazílii, začali tam 6x častěji umírat mladí lidé a otázkou prý zůstává, že imunita na nový koronavir bude v řádů měsíců. Není prý doživotní.
"Některým školám se podařilo vše vymyslet tak, že budou moci navázat tam, kde v březnu přestaly, kdežto jinde se děti neshledají ani se svými spolužáky, ani s učitelkou"
Tak u nás si to učitelky na prvním stupni ve třídách, kde jim nastupují 3/4 dětí také tak "vymyslely". Jenže tím zcela jasně poškozují děti, které zůstaly doma, protože jsou v karanténě, protože mají doma starou babičku, protože tatínek má rakovinu, protože ... Na tyto děti je to bohužel normální podraz.
uvážíme-li,že jsme doposud z 12 měsíců roku minimálně 4 proflákali nebude takový problém školní docházku dále systematicky rozředit:b žáci budou chodit do školy každý druhý měsíc a ti co budou chodit tak se budou střídat na dopolední a odpolední směnu,jelikož na 80% škol jest kapacita vytížena na méně nežli 50%, může na takové škole o 240 žácích být ve třídě ....250:2=120:9=13:6=6 žáků !!!!!
laimes
A do školy budou na odpolední vyučování létat žáci letadlem. A domů po svých. Jako před 100 lety. Laimes, dnes jsme už někde jinde, tak neblbněte.
Okomentovat