„V řadě místností nejsme schopní zajistit bezpečný rozestup žáků. Ostatně vyučovací metody, které na naší škole převažují, to často ani neumožňují,“ říká v reportáži iDNES Rostislav Novotný, ředitel brněnské školy v Gajdošově ulici, kde uplatňují například Montessori výuku. Děti si tady tak zřejmě budou muset zčásti nasadit roušky i při výuce. „Je nesmyslné, že ve stejný den, kdy se otevírají koupaliště, hotely a vlastně všechno, navíc lidé venku nemusí nosit roušky, tak my se ve školách budeme řídit přísnými pravidly vymyšlenými už před více než měsícem, kdy byl svět úplně jinde,“ prohlásil Novotný.
Ředitelé potvrzují, že velkou roli při rozhodování rodičů, jestli poslat školáky zpět, sehrál i fakt, zda jejich skupinku povede třídní učitel, na kterého jsou zvyklí. To je ale zvláště na větších školách nereálné.
„Nastavené podmínky nasvědčují tomu, že se to zcela nepodaří. Uvažme, že ve škole neexistuje žádná třída, která má patnáct a méně žáků. To znamená, že třídu při vyšším zájmu musíme vždy rozdělit. Dále musí škola zajistit paralelní fungování prezenční výuky ve škole a distanční výuky na dálku,“ vysvětluje ředitel brněnské základní školy Antonínská Libor Tománek.
Celý text naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat