Výzva některých senátorů za spravedlivější známkování se minulý týden obrátila na ministerstvo školství, aby v následujících týdnech mnohem výrazněji veřejně podpořilo slovní a formativní známkování ve školách. Zároveň situaci považuje za příležitost, jak české vzdělávání zlepšit. Informuje iDNES.
Miroslav Hřebecký (eduin.cz) |
„Já osobně, jakožto učitelka na gymnáziu, bych známky nejraději zrušila. Podle mě nemají moc vypovídající hodnotu,“ tvrdí předsedkyně Učitelské platformy, která je členem expertního týmu senátora Drahoše, Petra Mazancová. „Každý učitel známkuje jinak. To, co je u někoho jednička, může být u někoho klidně trojka,“ dodává.
Známky podle programového ředitele EDUinu v aktuální situaci nemohou fungovat, protože hodnotí více rodinu žáka, než jeho samotného. A to proto, že může úkoly dělat někdo z rodičů, nebo mu naopak nemusí poskytnout dostatečné kvalitní zázemí k výuce na dálku. Školy by si prý mohly na základě této zkušenosti uvědomit nefunkčnost současného známkování.
Celý text naleznete zde
4 comments:
EDUin + UP - to je fakt dobrá parta. Proč se ještě nesloučili? Knížecí rady nechť si strčí někam. Další centrální přikazování? To snad ne!!
Známky se obětí koronaviru rozhodně nestanou. Myslím si, že větší hlavu z toho, jak budou hodnotit, mají právě ti, kteří hodnotí slovně.
Už vidím, jak na přihlášku na SŠ píšou slovní hodnocení. Toto se musí převést na známky. Přeju příjemnou zábavu.
" Proč se ještě nesloučili? "
Protoze aby "vsechny oslovene organizace zabyvajici se vzdelavanim… "
Post a Comment