Průzkum: Čtvrtina žáků neměla žádnou výuku online, těší se do školy

Tuesday, May 19, 2020 ·

Z průzkumu vyplynulo, že jen čtvrtina žáků a studentů hodnotí současný režim výuky, kdy jim učitelé posílají úkoly třeba přes mail nebo organizují videokonference, jako lepší, než je běžná školní docházka. „Vedle kontaktu se spolužáky a kamarády jim nejvíce chybí právě přímý kontakt s jejich učiteli a osobní přítomnost při vysvětlování látky,“ říká Jana Pácalová, akademická ředitelka společnosti Tutor. Tato vzdělávací společnost dělala průzkum, který má MF DNES exkluzivně k dispozici, mezi čtyřmi stovkami dětí od pátých tříd až po maturitní ročníky.



Školy za dva měsíce najely na vzdálenou formu výuky. Na některých školách to ale znamená především zasílání úkolů přes mail. Podle výsledků více než čtvrtina žáků neměla ani jednu hodinu formou online výuky přes videokonferenci či audiokonferenci.

Necelých 57 procent by uvítalo, kdyby se v budoucnu kombinovala online výuka s tou prezenční. Zapojit tímto způsobem všechny děti však není možné. Podle uvedeného průzkumu 15 procent žáků nemá doma pro online výuku dostatečné technické vybavení (nemají počítač nebo internet). Čtvrtina žáků doma nemá dostatečný klid. Podle zkušeností škol je důvodem k neaktivitě rodin i nízká motivace.

Vedoucí pražské pobočky organizace Home-Start zaměřující se na práci s těmito rodinami Vlasta Spilková si všímá, že v hlavním městě učitelé někdy nemají vůbec představu, jaké podmínky jejich žáci pro učení mají. „Setkali jsme se s úkolem, že si dítě má něco najít na internetu. Tyto rodiny ale přístup k internetu nemají, takže úkol tím pádem splnit nemůžou. Jedna učitelka napsala, že neví, jestli holčička postoupí do druhé třídy. Její rodiče řeší existenciální problémy, nemají kapacitu ani schopnosti ji učit číst, psát a počítat,“ popisuje Spilková.


Celý text naleznete zde
Grafy k průzkumu naleznete zde

4 comments:

mirek vaněk said...
May 19, 2020 at 7:56 AM  

Některé organizace nemají představu, jaké podmínky učitelé a žáci mají. Nepochopili, že mailem žákům a rodičům se dostane informace spolehlivěji(nejspolehlivější je telefon, ale obtížně prokazatelný) než online výukou před webovou kamerou. A vůbec neví, co to je online výuka. A o žácích, kteří online výuku bojkotují neslyšeli nebo se jim nehodí do krámu.
Žáci se těšili do školy už po týdnu nouze a nemělo to s online vzděláváním nic společného. Chtěli si pokecat.

rváčkazvesela said...
May 19, 2020 at 9:00 AM  

Až budou neustále stát stále někde ve frontě, než na ně přijde řada na umytí rukou a na wc si nebudou moct chodit, jak se jim zachce, a až je bude muset učitel několikrát vyzvat, aby svá slova zopakovaly, protož s rouškou jim nebude rozumět, bude pozdě říkat já už do takovéto školy nechci...
A že roušky nebudou muset mít? To (snad ještě) rozhoduje učitel. Když už bych se (jako starší) nechala dostrkat do třídy před patnácti čtvrťáků, tak bych ty roušky vyžadovala.
Ale nevím, situace se mění vteřinu od vteřiny:-)
Ani v nejhorším snu jsme si toto nepředstavovali, že?

Jana Karvaiová said...
May 19, 2020 at 12:08 PM  

Dnes jsem hldinu cekala na zaka, ktery nema net a IT ve skole s predanim ukolu. Neprisel.
Je schopen nekdo pochopit, ze nekteri neprijdou, nestaraji se, kaslou na vsechno?

rváčkazvesela said...
May 20, 2020 at 3:35 PM  

Oni na to kašlou, my nesmíme. Měřil někdy někdo ten skutečný čas pročekaných minut na objednanou osobu? Plus ty nezvednuté telefonáty, nahánění rodičů je disciplína sama o sobě.
Kvalitu práce rodiče (potažmo žáka) nesmíme v těchto případech hodnotit negativně - oni jsou velmi pravděpodobně znevýhodnění…
Jsme najatí státem k práci, ne ke kritice:-)
Na to jsme pět let studovali, někdo déle.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.