„Troufám si tvrdit, že školství po této krizi už nebude jako dřív. Otevřela se nám řada možností a věřím, že na to budeme schopni navázat. Distanční nástroje se stanou pevnou součástí vzdělávacího systému, čemuž je potřeba přizpůsobit také výuku na pedagogických fakultách,“ říká ministr školství Robert Plaga v reportáži MF DNES.
Robert Plaga (msmt.cz) |
Obdobně to vidí i Štefan Klíma, ředitel Integrované střední školy a Střední pedagogické školy v Mladé Boleslavi. Zde je takřka v každé učebně počítač a interaktivní tabule. Letos kvůli koronaviru hodiny pro žáky vysílají, ale i nahrávají. To by bylo možné dělat i příští rok, například pro nemocné žáky nebo pro ty, kteří si potřebují nahrávku pustit ještě jednou. „Byla to jedna z prvních věcí, která nás napadla. My máme v každé učebně počítač a notebook s kamerou a tohle vůbec není problém.
Celý text naleznete v MF DNES
14 komentářů:
v každé učebně počítač a interaktivní tabule
O kvalitě Integrované střední školy a Střední pedagogické školy v Mladé Boleslavi by cosi napověděl údaj, zda si ty interaktivní tabule do učeben umístili dobrovolně nebo zda ji byly (jak je v Česku zvykem) vnuceny.
Pan ministr je idealista. Ještě nemá ani náznakem řádný rozbor efektivity online vzdělávání a už by to zaváděl. To zavede online učitele? Nebo má představu, že učitel si odučí svůj úvazek ve škole a doma po večerech místo času na relax a rodinu bude online učit žáky?
Zatím to vypadá, že bordel zameteme pod koberec a na něj postavíme vázu, která odpoutá pozornost.
Přemýšlel, jak řešit žáky, kteří mají techniku ale na výuku online kašlou? Doteď nebylo schopno ministerstvo dát možnost učitelům, aby mohli nějak tento problém řešit. Ministerstvo hraje mrtvého brouka.
jak řešit žáky, kteří mají techniku ale na výuku online kašlou?
To už JE pořešeno!
Takovým žákům se odpustí klasifikace. Na rozdíl od těch, kteří pracují náležitě.
Práce, která není odevzdána, nemůže být klasifikována!
Někdy je té demagogie už příliš, ne?
Myslíte demagogii pana ministra?
Už před koronavirovou zdravotní krizi jsem spoustu věcí přeposílal přes Edupage. Rodiče i žáci s tím byli spokojeni. Nyní činnosti přeposílám přes classroom. Vidím v tom jistý potenciál na doplnění, procvičení, zadávání,..V případné další koronavirové krize může být tento distanční způsob opět jediným možným kontaktem mezi školou a žáky. Tak úplně bych to nezavrhoval, ale je potřeba vytvořit systém, který by přinutil i "lenochy" k nějaké práci. To už je ale otázkou materiálního zabezpečení "i pro ty, kteří na to nemají". MŠMT nechť se tedy trošku snaží a něco skutečně rozumného vytvoří. Lenoši totiž nejsou jen mezi žáky, ale i ......"ryba smrdí od hlavy".
pan Vaněk
Nebo má představu, že učitel si odučí svůj úvazek ve škole a doma po večerech místo času na relax a rodinu bude online učit žáky?
A myslíte, že má vůbec nějakou představu?
Na představu shodující se s realitou se neptám. Myslím jakoukoli komplexnější představu, jak by to mělo být.
To Unknown
Přes internet jsme posílali materiály dávno před "koronou" asi všichni, co tady jsme a učíme. Tohle pan ministr pan ministr onou "distanční výukou" doufám nemyslí... snad.
je potřeba vytvořit systém, který by přinutil i "lenochy" k nějaké práci
No je, ale to neprojde přes aktivisty.
"Distanční nástroje se stanou pevnou součástí vzdělávacího systému, čemuž je potřeba přizpůsobit také výuku na pedagogických fakultách,"
Nebuďme idealisti, výuka pedagogických oborů se doposud nedokázala přizpůsobit ani tomu, že dobrých 25 let se ve školách využívají počítačové výukové programy, a děcka z výšek neumí udělat naanimovanou výukovou prezentaci. Absolventi z výšek dorazí do škol a vůbec neví, co všechno se dá využívat.
V článku je zmínka o nějakém internetovém systému, ve které zadávali úkoly do češtiny. Nevíte někdo, o co se jedná? Já totiž o ničem takovém, profesionálně udělaném, kde by se žáci zaregistrovali, vyplnili cvičení a učitel by viděl výstup jejich práce nevím. Ledaže by se jednalo o něco jako Sokrativ, kde si to ale musí učitelé smolit na koleně a je to fest pracné a vcelku nezáživné. Tudy přece cesta nevede. Já bych si ale dovedla představit, že by tímto způsobem byly upravené současné interaktivní učebnice.
Pokud se týká jásání nad natáčením hodin, byla bych velmi opatrná. Natáčení hodin s žáky bude narážet na souhlas žáků a především rodičů.
On je totiž problém v tom, že pan ministr má před očima slušného žáčka na prvním stupni, který trpí tím, že možná nemá vlastní počítač. Kdežto já vidím skoro dospělého učně či maturanta, který celou školní docházku nemusel vyvinout žádné větší úsolí, má PC, mobil ale využije příležitosti, že na něj nikdo nemůže. Může se flákat a zaostává za těmi, kteří dělají. Nakonec bude muset učitel s celou třídou to s ním znovu projít a znevýhodnění budou nakonec všichni. A ministr mu to posvětí. To není demagogie, to je fakt.
Oni žáci, na rozdíl od ministra, těžce nesou zvýhodňování a protekci. Ono stačí jen dodržovat pravidlo spravedlnosti při hodnocení. Jenže tohle mnozí aktivisté neznají a nechápou jak je ve školství důležité. Budou rozebírat malichernosti typu sumativní a formativní hodnocení. A ministerstvo je schopno to vyhláškou popřít a divit se, co že je špatně.
"Školství po této krizi už nebude jako dřív. Vyučování na dálku se stane jeho pevnou součástí"
Ale houby. Víte proč?
Protože jediný způsob jak někoho (kdo si není jist, jestli se učit chce) něco naučit, je, že ho člověk vidí a může na něj mluvit a může zkontrolovat jestli ten žák pochopil nebo jen dělá jako že pochopil, aby se vás zbavil.
Tlachání o skvělé distanční evýuce je dobré leda pro pedlery IT udělátek do škol. Vizionáře to z vás neudělá, spíš předmět posměchu. Tak jim to s díky přenechte.
Ale houby. Víte proč?
Protože jediný způsob jak někoho (kdo si není jist, jestli se učit chce) něco naučit, je, že ho člověk vidí a může na něj mluvit a může zkontrolovat jestli ten žák pochopil nebo jen dělá jako že pochopil, aby se vás zbavil.
Takže pan Tajný, který jinak horuje pro vše jiné, chápe, proč je tohle pitomost. K čemu je ministr, kterého v uvědomění si reality pobije i zapřísáhlý alternativec? K čemu jsou experti, kteří nemlich stejně prohrají s Tajným?
Omlouvám se panu Tajnému, že jsem jej vzal jako etalon - neračte to brát ve zlém, víte sám, že jste tu jaksi alternativní. Tohle fakt nebylo proti Vám.
Ještě jeden hodně černý scénář.
Je možné, že si pan ministr uvědomuje, jak to je, ale má za úkol ušetřit peníze za každou cenu. Chce tedy zavést distanční výuku, a až naše generace učitelů odejde do důchodu, budou se dětem posílat přes web odkazy.
Že se děti houby naučí, už není jeho starost.
Experti to schválí - část je v konfliktu zájmů a část je ideologicky zaslepených - a média to zpropagují, ze stejných důvodů. A rozeklene se duha nad státním rozpočtem...
Okomentovat