V českém školství přetrvává pohled, že je děti nutné co nejdříve rozdělit na dobré a špatné a každé skupině se věnovat zvlášť. Právě proto ale v Česku nemají děti stejnou šanci na vzdělání a koronakrize to jen potvrdila. Reportáž přináší Seznam Zprávy.
Organizace Kalibro se pak ptala přímo učitelů. 17 procent z nich uvedlo, že jsou pravidelně v kontaktu jen s polovinou žáků, takže počet nezastižených dětí může být ještě vyšší. „Šetření České školní inspekce proběhlo mezi řediteli, takže nemůžeme zcela vyloučit, že došlo k určitému zkreslení kvůli tomu, že se ředitelé mohou snažit prezentovat výsledky svojí práce v lepším světle nebo nejsou o situaci dobře informováni. Úplně přesně tak nevíme, s jakým podílem dětí učitelé pracují jen velmi málo nebo vůbec,“ říká Jana Straková z Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, která se nerovnostem ve vzdělávání dlouhodobě věnuje...
Koronavirová pandemie znovu ukázala, jak obrovsky nevyrovnané české školství je. Lepší školy, nebo dokonce lepší třídy v rámci škol si dokázaly poradit, protože žákům vycházejí vstříc učitelé, a navíc mohou očekávat pomoc od rodičů. Na takové školy a do těchto tříd totiž dávají děti hlavně vzdělanější a ambicióznější rodiče. Žáci v horších, nebo dokonce segregovaných školách jsou odkázáni hlavně na aktivitu učitele. Pokud jim ale pošle pouze seznam stránek, které se musí naučit, e-mailem, nemá to pro ně význam. Rodiče jim příliš nepomohou, protože třeba sami nemají maturitu nebo nezvládli ani základní školu, a děti si s tím bez asistence neporadí. Navíc nemusí mít ani dostatečné technické vybavení na domácí výuku.
Celý text naleznete zde
9 comments:
"V českém školství přetrvává pohled, že je děti nutné co nejdříve rozdělit na dobré a špatné a každé skupině se věnovat zvlášť."
Co vede autory k tomuto tvrzení? Když to vůbec není pravda.
A stejně jsou nerelevantní další tvrzení článku. Není co komentovat. Je to Hoax.
v kapitalismu jsou nerovnosti
Ekonomické a tím pádem sociální rozdíly jsou v globální monopolisticko-kapitalistické společnosti přirozené. Co má ruce a nohy, tak díky inkluzi mizí na soukromých školách a víceletých gymnáziích. Zbyly tak veřejné ZŠ se vším co k inkluzi patří, včetně vyčerpaných kantorů.
Takže děti, které doma rodiče nenaučili částečně psát, počítat a rozpoznávat tvary, přichází o možnost chodit do prestižnější, i když veřejné školy.
Já nevím, jestli je pisatelům článku známo, že poslední ročník mateřské školy je pro předškoláky povinný, ale právě někteří sociálně znevýhodnění rodiče tuto povinnost zcela ignorují (ale o to více řvou). A přitom v MŠ se děti učí poznávat tvary, barvy, umí se i tiskace podepsat a zcela určitě znají čísla alespoň do 10.
By mě zajímalo,kde berou ti zoufalci tu snahu všechno zglajchlajštovat vše do jednoho šiku. To tak bylo, je a bude. Ale asi je to pro ně lehký zdroj obživy. Prostě profesionální prudiči.
Takže děti, které doma rodiče nenaučili částečně psát, počítat a rozpoznávat tvary, přichází o možnost chodit do prestižnější, i když veřejné školy.
Já nevím, jestli je pisatelům článku známo, že poslední ročník mateřské školy je pro předškoláky povinný, ale právě někteří sociálně znevýhodnění rodiče tuto povinnost zcela ignorují (ale o to více řvou). A přitom v MŠ se děti učí poznávat tvary, barvy, umí se i tiskace podepsat a zcela určitě znají čísla alespoň do 10.
Pan Vaněk
Podle mne nejde o hoax, ale o fake news.
Jen terminologická poznámka.
Zdalipak to zmíní manipulatori.cz nebo podobné weby?
Jinak podtitulek "zdělávat a vychovávat, ne jen známkovat" je klasika.
Naznačují tím snad novináři (resp. aktivisté, ono to nějak není poznat), že učitelé nevzdělávají a nevychovávají, ale jen známkují?
Také se mi moc líbí ta vyváženost a dodržování novinářské etiky, ta vůle ověřovat informace z obou stran.
vzdělávat :o)
VŠE JE O TOM,ŽE ŠKOLSTVÍ MUSÍ BÝT STÁTNÍ A SOUKROMÉ A RODIČ MÁ MÍT VOLBU ,KAM SVÉ DÍTĚ DÁ
Post a Comment