„Najednou je více vidět, jaké kvality učitelů v regionální školství potřebujeme. Je nutná proměna vzdělání učitelů, aby se uměli adaptovat na nové situace. Aby uměli přizpůsobit obsah učiva novým technologiím,“ řekla studentka pedagogické fakulty Markéta Popelářová na 4. česko-slovenské debatě o zkušenostech s distančním vzděláváním.
Debaty se zúčastnili:
Eva Pavlíková, Česko.Digital (ČR)
Markéta Popelářová, studentka PedF UK, Otevřeno (ČR)
Andrej Bederka, Digitálna koalícia (SR)
Matej Gajdoš, Študenská tada vysokých škôl (SR)
Matej Sapák, LEAF, moderátor (SR)
V rámci debaty také zaznělo:
Je třeba v rámci přípravy pedagogů větší soustředění na hodnocení a technologické dovednosti. Jako studentka ve čtvrtém ročníku jsem se ještě nesetkala s předmětem soustředěným na učitelské digitální dovednosti. (Markéta Popelářová)
Na Slovensku je slabý pedagogický výzkum a didaktika, bez toho se nelze posunout. Krize a její zhodnocení by mělo být impulzem pro VŠ k přípravě na 4. průmyslovou revoluci. Na tu jsme zatím dostatečně nezareagovali. (Andrej Bederka)
Je třeba více komunikace ze strany ministerstva, V případě podobných situací je třeba zřídit krizové centrum. Je nutné sesbírat dobré zkušenosti ze škol a přenášet je na druhé školy. Potřebujeme profesionálně zpracované resumé z toho, co se stalo. (Andrej Bederka)
Je nutná dlouhodobá spolupráce ministerstva a nevládního sektoru. Uvědomění všech, že digitalizace není zlo, ale důležitý prostředek, který umožňuje dlouhodobé a celoživotní vzdělávání. (Eva Pavlíková)
Celý text naleznete zde
7 komentářů:
Každý si přihřívá svou polívčičku a všichni by neustále něco proměňovali.
Jen ta práce tam chybí a konkrétní návrhy.
Mirek Vaněk
"Hodně náčelníků, málo indiánů." Zdá se mně, že těch indiánů - učitelů v první linii začíná být mnohem méně, než všelijakých aktivistů, rádců, poradců, studentů, politiků, rodičů.... Kdo za chvíli bude chtít ještě učit? Své povolání mám rád, ale znovu bych, za současných podmínek, učitelský obor nešel studovat.
Pane Vaňku, učitelů je přes 135 tis. Proč počítáte mezi ty aktivisty, rádce a poradce i rodiče? Co když je někdo učitel a ještě rodič, kam se počítá? Proč by vůbec nemělo být rodičů víc než učitelů, co je na tom ke kritice? To by ale byl Nesmyslov, kdyby učitelů bylo víc než rodičů! :-D :-D :-D
I rodič přece chodil do školy a všemu rozumí. Sic už s obtížemi mnozí zvládají počty (ostatně na to máme kalkulačky, aplikace v mobilech,...), ale neodborně zasahují do matematiky (nezaměňovat počty a matematiku). Nejde samozřejmě o všechny rodiče, ale jen jejich úzkou část (mnohdy konfliktní za každou cenu). Náčelníků přibývá geometrickou řadou, indiánu pouze aritmetickou. Chudáci indiáni, všichni víme jak dopadli.
...a já jsem indiánská babička a je mi fajn...a zdravím pana Čapka:-)
Můžete mi vysvětlit, co znamená "Náčelníků přibývá geometrickou řadou" naprosto konkrétně? Protože odtud to vypadá jako nesmslný blábol.
přibývá rádců,poradců,kibiců,žvanilů,coachů,mediátorů,kreativních pepinů.....
blogují,strýmují, na sítích se radují,vydávají příručky a manuály,obcházejí kuloáry,pořádají workshopy a to všechno dokopy jim zajišťuje spokojené bytí.....
Okomentovat