„Zvládnout všechna nařízení, hygienická opatření, logistiku nemíchání skupinek do 15 dětí, je úloha mimořádně složitá... Dát tohle všechno dohromady vyžaduje mimořádné organizační schopnosti, velkou souhru všech zúčastněných. Ani náhodou se nebavíme o normální výuce. Když tohle zvládnou, učitelé pak mohou vést armádu do války,“ píše Martin Fendrych pro online deník Aktuálně.
Martin Fendrych (repro ČT) |
Uvedu příklad malé, na jazyky zaměřené školy v Praze. Co musí zařídit, udělat, denně dodržovat, aby se děti mohly vrátit do lavic. Vedení velkých škol na tom je ještě hůř… V této malé škole existuje pět přístupů do budovy. Děti, které se vracejí (část zůstává doma), se každý den sejdou před svou přístupovou cestou. Skupinek mají z deseti tříd 20. Každá skupinka má jednoho stálého vyučujícího. Ten čeká před přiděleným vstupem, třímá deštník jedné barvy, aby byl poznat. Děti často nebudou mít svého třídního, ale třeba družinářku, asistenta, jazykářku.
Učitelé budou chráněni štítem a rouškou, u nich barevná cedule s označením jejich skupinky. Vedení školy muselo děti a kantory rozdělit, aby jim vyšel maximální počet 15 a zajistili dost vyučujících nebo "hlídačů" (dozoru)… Děti nesmí měnit místnost. Pokud mají hodinu cizího jazyka, učitel přijde za nimi. Výuka začíná ve tři čtvrtě na devět, od 8:20 se děti scházejí na vyznačených místech, učitel tam už čeká. Žádné dítě nesmí samo do školy, půl hodiny trvá odvádění žáků do tříd...
Každá holka a každý kluk má místo se svým jménem, stůl nesmí měnit po celou dobu vyučování. Před každým jídlem musí uklidit všechno z lavice do tašky, znovu si umýt ruce a učitel před jídlem dezinfikuje stoly. Na záchod smějí jedině s rouškou a WC mají přesně určené, na jiné nesmějí. Roušky ve třídě nasazují podle pokynu učitele, v lavici je nosit nemusí, jakmile dělají něco společně, nasazují.
Celý komentář naleznete zde
1 komentářů:
MONOLOGY JDOU MINISTROVI ŠKOLSTVÍ DOBŘE. DIALOGU S LEGITIMNÍMI PARTNERY SE VYHÝBÁ?
Věřím, že učitelé, ředitelé a zřizovatelé škol návrat žáků do škol zvládnou minimálně tak dobře, jak zvládli obtížné situace v minulosti. Dovoluji si ale z několika závažných důvodů zapochybovat o tom, zda a jak ten návrat zvládají a nakonec zvládnou MŠMT ČR a ministr školství. Viz například:
http://www.ceskaskola.cz/2020/05/michael-canov-dobrovolne-do-skol.html
V neděli měl být ve druhé hodině Partie v TV Prima CNN věnované návratu žáků do škol diskutovat ministr školství R. Plaga s poslancem a předchozím předsedou školského výboru V. Klausem ml. Do studia, kde se pořad v sobotu předtáčel, prý "nezvládl dojet" kvůli úrazu, který se mu přihodil po cestě do studia. Nedojel pak ani do nedělního živého vysílání, které se proto uskutečnilo v poněkud "improvizovaném" složení:
https://cnn.iprima.cz/porady/partie/24052020-daniel-munich-bohumil-kartous-frantisek-dobsik
Dnes už pan ministr opět čile vedl svůj monolog o údajné potřebě redukovat učivo na základě aktivistické Strategie vzdělávání 2030+, o úspěšném průběhu dálkového vzdělávání, které prý potvrzuje správnost té strategie atd.
Není to, myslím, ani zdaleka poprvé, kdy se ministr školství Plaga, tentokrát možná nechtěně, "vyhnul" dialogu s legitimními partnery (ve sněmovně, se školskou tripartitou, s představiteli zřizovatelů škol v krajích a obcích atd. atd.), za což byl vícekrát nedůvodně opomíjenými osobami důvodně kritizován.
SEBECHVALNÉ MONOLOGY JDOU MINISTROVI ŠKOLSTVÍ, ZDÁ SE, DOBŘE. DIALOGU S NĚKTERÝMI LEGITIMNÍMI PARTNERY SE VYHÝBÁ?
J.Týř
Okomentovat