„Ministr školství a jeho úřad trochu alibisticky hodili organizaci obnovené výuky na ředitele škol a ti se s tím teď perou. Od počátku jsme upozorňovali, že některá opatření jsou na řadě škol nerealizovatelná. Počítat s tím, že se děti na ZŠ nepotkají, že se udrží v uzavřených skupinách, si mohl myslet snad jen někdo, kdo nemá o školství žádné povědomí. Osobně bych za této dobře se vyvíjející epidemiologické situace základní školy otevřel ve standardním režimu, s rouškami například na pohyb po škole o přestávkách a samozřejmě na dobrovolnosti docházky dle rozhodnutí rodičů. Udělalo to tak sousední Sasko a myslím, že by se tím nic nezkazilo,“ říká v rozhovoru pro MF DNES poslanec a bývalý ředitel gymnázia Marek Výborný.
Marek Výborný (psp) |
Dá se dle vaší zkušenosti zvládnout nastolený model kombinované výuky doma a ve škole?
To bychom dělali z učitelů supermany. Nedovedu si představit plnohodnotnou výuku jedním učitelem ve škole a současně distanční formou pro děti doma. Proto říkám, buď jsme měli nechat školy zavřené a učit distančně, a nebo je naopak otevřít pro dobrovolnou docházku všem bez omezení.
Doženou žáci a studenti zameškané měsíce?
Toho bych se nebál. Neměli prázdniny! Naprostá většina škol a učitelů se dokázala velmi rychle přizpůsobit a mají můj obdiv za to, jak přistoupili k online výuce. Vidím to i na vlastních dětech, často musely pracovat i dopoledne a večer. Určitě nezahálely. Mimochodem se ukázalo, že digitalizace a schopnost využití IT ve školách je výrazně lepší, než jsme si mysleli na začátku roku.
Celý text naleznete v MF DNES
0 komentářů:
Okomentovat