Jak vyučování na dálku zatěžuje učitele a žáky, jak jsou s ní spokojení a s čím se nejvíce potýkají? V dubnovém šetření to zjišťovala společnosti Kalibro ve spolupráci s Nadací České spořitelny. Průzkumu "12 otázek ke koronavirové výuce" se účastnilo více než 4 600 rodičů žáků základních a středních škol a také více než 2 500 učitelů. Online deník Aktuálně nabízí výsledné statistiky.
Celý text naleznete zde
Máme malé znalosti IT a jsme vyčerpaní, říká téměř polovina učitelů k on-line výuce
pondělí 11. května 2020
·
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
JAK MŚMT ROJÍŽDĚLO DISTANČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Nic si z toho mnohdy krkolomného vzdělávání na dálku, prosím, vážení kolegové ve školách, nedělejte. Podíváte-li se pozornějí na stánky MŠMT ČR a porovnáte-li je s jinými ministerskými a neministerskými stránkami, budete si možná připadat jak o v internetové době kamenné. Prokoušete-li se tam nedatovanými sděleními s mnohdy pochybným informačně komunikačním obsahem a formou a chcete-li se tam něco kloudného dovědět, neobejdete se například mnohdy bez zaplevelování svého počítače stahováním jinak nečitelných souborů. Tenhle "ministerský digitální distanc" Vám nařídil distanční vzdělávání? Zajímalo by mne, za co se všechny ty digitalizační stamilióny či miliardy utrácejí, když ty ministerské stránky vypadají, jak vypadají.
Třeba to s tou školní digitalizací dopadne jako s POVINNÝMI maturitami z matematiky:
DIGITALIZACE VE ŠKOLÁCH NEBUDE POVINNÁ, DOKUD SE MŚMT NENAUČÍ ALESPOŇ JEJÍ ZÁKLADY.
J.Týř
K tomu viz též
DISTANČNĚ VZDĚLÁVACÍ ROBOT NA KONCI ŠKOLSKÉHO TUNELU
aneb
SMÍ MŠMT ČR NAHRADIT ŠKOLNÍ VÝUKU ZALOŽENOU NA POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZCE TZV. DISTANČNÍM VZDĚLÁVÁNÍM?
http://www.ceskaskola.cz/2020/03/robert-plaga-zvladnout-to-muzeme-jen.html
https://www.youtube.com/watch?v=EPQuPGTFeME
Ač s názory pana Botlíka mnohdy nesouhlasím, zde bych mu chtěl poděkovat. Zatím nejlepší průzkum.
Doporučuji projít všechny otázky a udělat si vlastní názor.
Jen škoda, že nejsou rozlišeny typy škol. Jiná situace je u gymnazisty a jiná u 1. stupně ZŠ.
Pane Vaňku, kde jste zjistil, že v tom je nějak zainteresován pan Botlík? V Kalibru dávno není. Netvrdím, že v tom angažován nebyl, jen jsem tu informaci asi přehlédl.
ad mirek vaněk
Ač s názory pana Botlíka mnohdy nesouhlasím, zde bych mu chtěl poděkovat.
Jak už jsem několikrát vysvětloval, jsem už v důchodu. Průzkum je kvalitní a zajímavý jako všechno, co Kalibro poskytovalo a poskytuje, já s ním ale nemám vůbec nic společného. Dozvěděl jsem se o něm dokonce až dodatečně, se značným zpožděním. A nikoli z Kalibra.
Jedinou "zásluhou", ke které bych se snad hlásil, je skutečnost, že když jsme projekt Kalibro v roce 1995 s kolegou Součkem zakládali, šlo nám především o to, abychom těm ředitelům škol, učitelům, rodičům a žákům, které to zajímá, poskytovali relevantní informace o výsledcích vzdělávání ve školách a o okolnostech, za kterých tam probíhá.
Těší mě, že tohoto cíle se Kalibro i nadále drží.
Okomentovat