Ať už si to uvědomujeme, nebo ne, samotnou podstatu vzdělávání, výukové metody a další náležitosti ovlivňují vlny novinek přicházející s vývojem technologií. Jedna z opakujících se otázek poslední doby se proto ptá, jak se můžeme připravit nejen na další vlnu, ale také jak připravit studenty na život ve světě, kde tyto změny budou naprosto běžné…
Studie i zkušenost učitelů ukazují, že žáci si „látku“ lépe zapamatují, zvyšuje se úroveň gramotností, učitelé řeší méně problémů s chováním a žáci méně chybí. Studenti nejenže propojují své znalosti, ale také nalézají více souvislostí a aktivněji se angažují. Jednou z klíčových výhod integrovaného kurikula je navíc i příležitost pro častější procvičování dovedností.
Celý text naleznete zde
7 komentářů:
Vznešený název pro mezipředmětové vztahy?
Dopis kozáků tureckému sultánovi byl vyargumentován pečlivěji.
Zato Vaše poznámka, Silvie A. je příkladem brilantní argumentace!
Paní Karvaiová
Vznešený název pro mezipředmětové vztahy?
Ale kdepak!
Mezipředmětové vztahy měly na PedF trapné konzervy před 30 a více lety, některé konzervy na to dokonce psaly diplomky nebo to měly na státnicích. Ale to přece bylo za Marie Terezie!
Teď je to jiné, lepší, bojujeme za mravnější Arizonu! Je to integrované kurikulum... Necítíte ten rozdíl?
Když k nám jezdili rodilí mluvčí z anglicky mluvících zemí, kde mají Sciences jako integrovaný předmět, tak říkali, že naše děti toho umějí víc.
žáci si „látku“ lépe zapamatují... a žáci méně chybí
Ehm... a to je dobře, nebo špatně?
Já myslel, že 3/4 učiva jsou k ničemu, jak říkají experti, tak je snad lepší, když si toho zapamatují méně, ne?
Integrované není vůbec to samé co mezipředmětové a kurikulum není vůbec to samé, co vztahy. Ale p. Katrvaiové je to jedno. Její velmi benevolentní zacházení s termíny je už proslulé.
Ale protože onehdy psala, že se stále učí, budiž: nemůže to být jedno a to samé, natož vznešené, neboť jedno se týká celistvého přístupu k učení žáka a to druhé k práci z učivem. Velký rozdíl! :-)
"Další z cest je integrovaný studijní plán, který stírá hranice mezi obory a spojuje různé oblasti studia tím, že se prolíná napříč tématy a zdůrazňuje sjednocující koncepty."
JO, jo a zatím se nám systémem RVP-ŠVP, který se taktéž honosil touto vizí, podařilo zintegrovat výuku matematiky a fyziky tak, že při výuce fyziky žákům chybí potřebný matematický aparát, který jejich neintegrovaní předchůdci zvládali a problémy současných integrovaných žáků neměli. Už dobrých 13 let vidím, že jsme to spíš zderivovali.
Okomentovat