Kočkopes ve školách naráží. Představy ministra Plagy považují ředitelé za nerealizovatelné

Friday, May 15, 2020 ·

Jako byste se vypořádali s tím, že vám teče do lodi, a rázem byste zahlédli, že se řítíte na útes. Ředitelé základních škol teď vydýchávají představu ministra školství Roberta Plagy (ANO), již před poslanci předestřel ve středu večer. Prohlásil, že v červnu budou moci do škol po menších skupinách i žáci z druhých stupňů. „Má-li se otevřít i druhý stupeň, a to ve stejném režimu jako ten první, a zároveň by zůstal zachován limit 15 dětí ve třídě, nedalo by se to v naprosté většině škol zrealizovat,“ řekl serveru Lidovky šéf Asociace ředitelů základních škol Michal Černý.



„Ředitelům škol dalo spoustu práce logisticky zvládnout chystaný nástup žáků prvního stupně do škol. A nyní by měli přibrat další žáky, ty z druhého stupně. Moc to nechápu. Řada škol narazí na nedostatečné prostory, neboť při dělení na skupiny využijí i učebny druhého stupně,“ říká Zbyněk Mašek, ředitel školy ve Svatobořicích-Mystříně na Hodonínsku.

Ministerstvo školství uvedlo, že záměrem dobrovolného návratu druhostupňových školáků do škol je „realizace konzultací či občasných vzdělávacích aktivit v menších skupinách žáků na 2. stupních základních škol a školách středních, a to ve stěžejních předmětech a formou třídnických hodin“.


Celý text naleznete zde

13 comments:

laimes said...
May 15, 2020 at 10:00 AM  

ŘEDITELÉ MAJÍ SKVĚLOU PŘÍLEŽITOST SE KREATIVNĚ PROJEVIT A ROZVINOUT

Anonymous said...
May 15, 2020 at 10:27 AM  

Formou třídnických hodin a konzultací, bez vzdělávacího procesu........Nelze to nazvat jinak, než HLÍDÁNÍ PUBERTÁLNÍCH DĚTÍ. A SŠ v době maturit a přijímaček to už personálně nezvládnou vůbec.

tyrjir said...
May 15, 2020 at 11:36 AM  

Dokud nebudeme mít vakcínu či lék, bude prý život s koronavirem připomínat život s tygrem v kleci a tohoto tygra bude třeba udržet ve stavu spánku. (Jan Hamáček)

Zideologizovaný kočkopes byl a je už systém RVP/ŠVP, inkluze, Kariérní (ne)řád a příprava státní Strategie vzdělávání 2030+, resortní dotační systém včetně tzv. systémových vzdělávacích projektů, nefunkční Pedagogické fakulty, neexistence funkčního modelu distančního vzdělávání, znefunkčnění resortních organizací (NÚV a NIDV) a orientace MŠMT na aktivistické vzdělávací subjekty, podfinancování školství a malé platy učitelů atd.

Vzhledem k veškerému tomuto nepořádku je podle mne základní rámec toho, co MŠMT dělalo a dělá v případě epidemické krize, odhlédneme li od jednotlivých zásadních nesrovnalostí a chaotických kroků, celkem v pořádku. Chápu, že největší tíha ve školství je teď na ředitelích, učitelích a zřizovatelích škol. Co bude do prázdnin, je už vcelku dáno. Umožnění dobrovolné docházky u všech ročníků je v podstatě sociální opatření pro ty, kteří v režimu distančního vzdělávání příliš strádají.

Systematicky pracovat by se podle mne mělo především na tom, co bude po prázdninách, když je zřejmé, že i po prázdninách bude epidemický problém trvat. Mnohem větší slovo než dosud by přitom měli mít nejen školy, ale i zřizovatelé škol, zaměstnavatelské organizace, odbory atd.

J.Týř

Eva Adamová said...
May 15, 2020 at 12:04 PM  

"Systematicky pracovat by se podle mne mělo především na tom, co bude po prázdninách, když je zřejmé, že i po prázdninách bude epidemický problém trvat."

Souhlas. Jenže ono to dopadne tak, že teď se s hrůzou doklepe školní rok, pak se na dva měsíce na školy zapomene, protože to nebude ten nejožehavější problém, a v září budeme stát s otevřenou hubou před tím samým problémem.

tyrjir said...
May 15, 2020 at 12:16 PM  

Virus se množí a mutuje třikrát rychleji než jiné viry - Účinná vakcína proti CV SARS 2 je nepravděpodobná

Soňa Peková: Nový koronavirus považuju za uměle vytvořený
Host Radiožurnálu 22.4.2020
https://www.youtube.com/watch?v=3AfokVbej8I



Eva Adamová said...
May 15, 2020 at 12:56 PM  

Teď jsem zrovna dočetla článek, že ve Finsku připravují zákon, který školám umožní se po prázninách rozhodnout v závislosti na epidemiologické situaci, zda budou vyučovat prezenčně nebo distančně.

tyrjir said...
May 15, 2020 at 1:12 PM  

DEKAMERON 21. STOLETÍ?

Celý svět je z z té epidemie zatím, zdá se, vcelku bezradný. Proto ten strach před tím, co bude. Proto ta spousta výkladů a scénářů. Proto ten zdánlivý chaos. Podle mne jsou tu asi jen dvě základní (vyhraněné) strategie, jejichž uplatnění a osud závisí na tom, zda bude nebo nebude během jednoho dvou let k dispozici účinná vakcína nebo zda ten virus sám nevymizí tím, že přestane být neživotaschopný (což je asi nejméně pravděpodobné z důvodu jeho rychlého šíření a mutování). Ty dvě základní strategie podle mne jsou:

1) Izolační strategie

Je založená na přísných opatřeních se sledováním a izolací ohnisek nákazy a nemocných. Tato strategie opřená o digitální technologie znamená omezení mnoha lidských práv a podstatné omezení a změnu dosavadních sociálních a ekonomických vazeb.

2) Promořovací strategie

Je založená na domněnce, že budoucí "společenská a ekonomická prosperita" je vyšší cíl, než životy významné části populace a že "promořením" může vzniknout imunita části populace, čímž se "vyselektuje" dost velká část populace schopná pokračovat bez "izolačních" omezení.

Zajímavé je že k tomuto "biologickému" problému se sociálními a ekonomickými důsledky došlo v období probíhající deglobalizace vyznačující se zadlužeností a stagnací Západu a emancipací nezadluženého Východu.

Podle mne dojde k mnoha pokusům účelně a s ohledem na sociálno i ekonomiku účinně kombinovat obě výše zmíněné strategie. Je to doufám to, o co se česká vláda a parlament především snaží.

J.Týř

tyrjir said...
May 15, 2020 at 1:19 PM  

nebo zda ten virus sám nevymizí tím, že přestane být životaschopný (což je asi nejméně pravděpodobné z důvodu jeho rychlého šíření a mutování)

Anonymous said...
May 15, 2020 at 2:22 PM  

Pane Týři, problém současnosti je, že o SARS-CoV-2 stále víme prd. Je to už skoro 5 měsíců a vědci stále tápou. Z toho plyne, že to asi bude tvrdší oříšek, něž to původně vypadalo. A protože nejsme profesionální epidemiologové, virologové,...tak to "prd" je n-tou.

tyrjir said...
May 15, 2020 at 4:18 PM  

o SARS-CoV-2 stále víme prd. Je to už skoro 5 měsíců a vědci stále tápou. Z toho plyne, že to asi bude tvrdší oříšek, něž to původně vypadalo. A protože nejsme profesionální epidemiologové, virologové,...tak to "prd" je n-tou.

Souhlasím. Víme jen to, co je z různých stran nám předkládáno a co si z toho můžeme logicky domyslet. Jednou z těch věcí, které si můžeme vcelku logicky domyslet, je to, že celá ta věc, se kterou jsme seznamování postupně "po lžičkách" má kromě hlediska zdravotního i nezanedbatelné ekonomické, společenské a bezpečnostní riziko. O to je to horší. Podle mě se víc dovíme na podzim.

tyrjir said...
May 15, 2020 at 4:23 PM  

Pane Komárku, ťuk, ťuk. Máte tu reklamní spam. Příště bude Milky Way? :)))

Michal Komárek said...
May 15, 2020 at 4:38 PM  

Děkuji, pane Týři.

tyrjir said...
May 17, 2020 at 3:18 AM  

Prognóza ČNB: euro za 32 Kč, na dovolenou v zahraničí zapomeňte
14. 05. 2020 15:33:57
Ještě na začátku roku panoval optimismus z vývoje kurzu koruny, která nebývale posilovala. Jakmile však propukla pandemie, zahájila strmý pád. Spolu s korunou tak padl mýtus o tom, že nás vlastní měna v krizi ochrání.
Když Česká národní banka (ČNB) v dubnu 2017 ukončila devizové intervence, které nás stály 2,012 bilionů korun, většina ekonomů očekávala rychlé posílení koruny až k 24 Kč za euro. Tyto prognózy se však oproti očekávání začaly pozvolna plnit až s dvouletým zpožděním. Přesto zavládl v ekonomických kruzích optimismus, že se v predikcích přeci jen zas tak moc nezmýlili. Doposud tak vše vypadalo, že odborní zastánci vlastní nezávislé měny mají podložené argumenty.

Zdroj: https://vecer.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=751423

Držte si klobouky, panstvo, zdá se, že jedeme z kopce. Slabá koruna znamená zdražování, inflaci a možná i další levný výprodej pracovních sil, podniků a zemědělské půdy do zahraničí. Kde jsou řeči o naśí silné ekonomice, o nezadluženostiadt.? Kde je tzv. finanční gramotnost našich politiků?

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.