Jako byste se vypořádali s tím, že vám teče do lodi, a rázem byste zahlédli, že se řítíte na útes. Ředitelé základních škol teď vydýchávají představu ministra školství Roberta Plagy (ANO), již před poslanci předestřel ve středu večer. Prohlásil, že v červnu budou moci do škol po menších skupinách i žáci z druhých stupňů. „Má-li se otevřít i druhý stupeň, a to ve stejném režimu jako ten první, a zároveň by zůstal zachován limit 15 dětí ve třídě, nedalo by se to v naprosté většině škol zrealizovat,“ řekl serveru Lidovky šéf Asociace ředitelů základních škol Michal Černý.
Ministerstvo školství uvedlo, že záměrem dobrovolného návratu druhostupňových školáků do škol je „realizace konzultací či občasných vzdělávacích aktivit v menších skupinách žáků na 2. stupních základních škol a školách středních, a to ve stěžejních předmětech a formou třídnických hodin“.
Celý text naleznete zde
13 komentářů:
ŘEDITELÉ MAJÍ SKVĚLOU PŘÍLEŽITOST SE KREATIVNĚ PROJEVIT A ROZVINOUT
Formou třídnických hodin a konzultací, bez vzdělávacího procesu........Nelze to nazvat jinak, než HLÍDÁNÍ PUBERTÁLNÍCH DĚTÍ. A SŠ v době maturit a přijímaček to už personálně nezvládnou vůbec.
Dokud nebudeme mít vakcínu či lék, bude prý život s koronavirem připomínat život s tygrem v kleci a tohoto tygra bude třeba udržet ve stavu spánku. (Jan Hamáček)
Zideologizovaný kočkopes byl a je už systém RVP/ŠVP, inkluze, Kariérní (ne)řád a příprava státní Strategie vzdělávání 2030+, resortní dotační systém včetně tzv. systémových vzdělávacích projektů, nefunkční Pedagogické fakulty, neexistence funkčního modelu distančního vzdělávání, znefunkčnění resortních organizací (NÚV a NIDV) a orientace MŠMT na aktivistické vzdělávací subjekty, podfinancování školství a malé platy učitelů atd.
Vzhledem k veškerému tomuto nepořádku je podle mne základní rámec toho, co MŠMT dělalo a dělá v případě epidemické krize, odhlédneme li od jednotlivých zásadních nesrovnalostí a chaotických kroků, celkem v pořádku. Chápu, že největší tíha ve školství je teď na ředitelích, učitelích a zřizovatelích škol. Co bude do prázdnin, je už vcelku dáno. Umožnění dobrovolné docházky u všech ročníků je v podstatě sociální opatření pro ty, kteří v režimu distančního vzdělávání příliš strádají.
Systematicky pracovat by se podle mne mělo především na tom, co bude po prázdninách, když je zřejmé, že i po prázdninách bude epidemický problém trvat. Mnohem větší slovo než dosud by přitom měli mít nejen školy, ale i zřizovatelé škol, zaměstnavatelské organizace, odbory atd.
J.Týř
"Systematicky pracovat by se podle mne mělo především na tom, co bude po prázdninách, když je zřejmé, že i po prázdninách bude epidemický problém trvat."
Souhlas. Jenže ono to dopadne tak, že teď se s hrůzou doklepe školní rok, pak se na dva měsíce na školy zapomene, protože to nebude ten nejožehavější problém, a v září budeme stát s otevřenou hubou před tím samým problémem.
Virus se množí a mutuje třikrát rychleji než jiné viry - Účinná vakcína proti CV SARS 2 je nepravděpodobná
Soňa Peková: Nový koronavirus považuju za uměle vytvořený
Host Radiožurnálu 22.4.2020
https://www.youtube.com/watch?v=3AfokVbej8I
Teď jsem zrovna dočetla článek, že ve Finsku připravují zákon, který školám umožní se po prázninách rozhodnout v závislosti na epidemiologické situaci, zda budou vyučovat prezenčně nebo distančně.
DEKAMERON 21. STOLETÍ?
Celý svět je z z té epidemie zatím, zdá se, vcelku bezradný. Proto ten strach před tím, co bude. Proto ta spousta výkladů a scénářů. Proto ten zdánlivý chaos. Podle mne jsou tu asi jen dvě základní (vyhraněné) strategie, jejichž uplatnění a osud závisí na tom, zda bude nebo nebude během jednoho dvou let k dispozici účinná vakcína nebo zda ten virus sám nevymizí tím, že přestane být neživotaschopný (což je asi nejméně pravděpodobné z důvodu jeho rychlého šíření a mutování). Ty dvě základní strategie podle mne jsou:
1) Izolační strategie
Je založená na přísných opatřeních se sledováním a izolací ohnisek nákazy a nemocných. Tato strategie opřená o digitální technologie znamená omezení mnoha lidských práv a podstatné omezení a změnu dosavadních sociálních a ekonomických vazeb.
2) Promořovací strategie
Je založená na domněnce, že budoucí "společenská a ekonomická prosperita" je vyšší cíl, než životy významné části populace a že "promořením" může vzniknout imunita části populace, čímž se "vyselektuje" dost velká část populace schopná pokračovat bez "izolačních" omezení.
Zajímavé je že k tomuto "biologickému" problému se sociálními a ekonomickými důsledky došlo v období probíhající deglobalizace vyznačující se zadlužeností a stagnací Západu a emancipací nezadluženého Východu.
Podle mne dojde k mnoha pokusům účelně a s ohledem na sociálno i ekonomiku účinně kombinovat obě výše zmíněné strategie. Je to doufám to, o co se česká vláda a parlament především snaží.
J.Týř
nebo zda ten virus sám nevymizí tím, že přestane být životaschopný (což je asi nejméně pravděpodobné z důvodu jeho rychlého šíření a mutování)
Pane Týři, problém současnosti je, že o SARS-CoV-2 stále víme prd. Je to už skoro 5 měsíců a vědci stále tápou. Z toho plyne, že to asi bude tvrdší oříšek, něž to původně vypadalo. A protože nejsme profesionální epidemiologové, virologové,...tak to "prd" je n-tou.
o SARS-CoV-2 stále víme prd. Je to už skoro 5 měsíců a vědci stále tápou. Z toho plyne, že to asi bude tvrdší oříšek, něž to původně vypadalo. A protože nejsme profesionální epidemiologové, virologové,...tak to "prd" je n-tou.
Souhlasím. Víme jen to, co je z různých stran nám předkládáno a co si z toho můžeme logicky domyslet. Jednou z těch věcí, které si můžeme vcelku logicky domyslet, je to, že celá ta věc, se kterou jsme seznamování postupně "po lžičkách" má kromě hlediska zdravotního i nezanedbatelné ekonomické, společenské a bezpečnostní riziko. O to je to horší. Podle mě se víc dovíme na podzim.
Pane Komárku, ťuk, ťuk. Máte tu reklamní spam. Příště bude Milky Way? :)))
Děkuji, pane Týři.
Prognóza ČNB: euro za 32 Kč, na dovolenou v zahraničí zapomeňte
14. 05. 2020 15:33:57
Ještě na začátku roku panoval optimismus z vývoje kurzu koruny, která nebývale posilovala. Jakmile však propukla pandemie, zahájila strmý pád. Spolu s korunou tak padl mýtus o tom, že nás vlastní měna v krizi ochrání.
Když Česká národní banka (ČNB) v dubnu 2017 ukončila devizové intervence, které nás stály 2,012 bilionů korun, většina ekonomů očekávala rychlé posílení koruny až k 24 Kč za euro. Tyto prognózy se však oproti očekávání začaly pozvolna plnit až s dvouletým zpožděním. Přesto zavládl v ekonomických kruzích optimismus, že se v predikcích přeci jen zas tak moc nezmýlili. Doposud tak vše vypadalo, že odborní zastánci vlastní nezávislé měny mají podložené argumenty.
Zdroj: https://vecer.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=751423
Držte si klobouky, panstvo, zdá se, že jedeme z kopce. Slabá koruna znamená zdražování, inflaci a možná i další levný výprodej pracovních sil, podniků a zemědělské půdy do zahraničí. Kde jsou řeči o naśí silné ekonomice, o nezadluženostiadt.? Kde je tzv. finanční gramotnost našich politiků?
Okomentovat