Těžko se té myšlence dá vyhnout? Možnost, že se v budoucnu znovu zavřou školy, je bohužel reálná a je nutné s ní dopředu počítat. Otázkou nadále zůstává, jak se při přípravě a realizaci tohoto online vzdělávání poučit z chyb, které jsme doposud udělali, a co příště udělat jinak.
1. Budu ve své škole striktně prosazovat jednotnou strategii online vzdělávání dle zásad online pedagogiky.
Asi bych se zbytečně opakoval, kdybych zde opět zdůvodňoval, proč je zrovna tohle pro mne důležité. Detailně jsem o tom psal zde.
2. Začnu využívat pravidlo 20 procent.
Ve svých předmětech dám žákům 20 procent času, aby pracovali na čemkoliv, co si sami zvolí. Kdy tento čas využijí, zda pravidelně každý týden nebo jednorázově, bude na nich. V tomto programu z dílny Googlu ovšem nejde primárně o čas, jde o svobodu. Jde o to, dovolit lidem pracovat na věcech, na nichž pracovat nemají. Pomáhá realizovat pravidlo Steva Jobse, že „se musíme řídit nápady, ne hierarchií.“ A v kontextu vzdělávání je současně jakousi protiváhou k běžné výuce.
3. Společně se žáky připravíme a zrealizujeme online projekty napříč třídami, obory a tématy.
I tomuto přístupu jsem se věnoval v samostatném článku. Připravené projekty budou reflektovat zájmy žáků a v rámci nich jim nabízet možnosti vlastního uplatnění. Bez spolupráce a propojení dalších učitelů nebude však mít tento počin šanci na úspěch. Dokážou učitelé alespoň na 1 měsíc obětovat svou tradiční výuku tomuto projektovému přístupu? To je otázka.
4. Uspořádám více neformálních online setkání mezi žáky a učiteli...
5. Budu hledat nové vzdělávací příležitosti a výzvy pro žáky i pro sebe…
A co uděláte při příštím uzavření škol jinak Vy?
Celý text naleznete zde
1 komentářů:
Mě by jen zajímalo, co brání učiteli taková doporučení realizovat už teď.
A popsat reálnou zkušenost s výsledky.
Okomentovat