Až se opět plně vrátíme k prezenční výuce, co se stane s naším online vzděláváním? Já vám to řeknu: zcela nebo z velké části zmizí. Jsem přesvědčen, že se to opravdu stane, pokud si sami nezodpovíme otázku proč má pro nás smysl online vzdělávání zachovat a zdali nám to vůbec něco přinese. A tím nám teď myslím především učitele a žáky.
A až se budeme následně zamýšlet nad smyslem jeho možného zachování, měli bychom též přemýšlet o tom, jak by naše případné online vzdělávání mohlo nadále vypadat.
Mohl bych vám tu nyní vyjmenovat obecné důvody, proč má smysl online vzdělávání zachovat. Na tuto otázku byste si však měli odpovědět vy. Zkuste se nejprve sami sebe ptát, zda a jaký smysl to má pro vás.
Já osobně mám tyto konkrétní důvody. Online vzdělávání mi umožní:
1. poskytnout personalizovaný přístup 24 x 7
2. lépe organizovat a realizovat projekty, jdoucí nad rámec mé výuky
3. nabídnout vzdělávání komukoliv, nejen těm, které učím
V jaké podobě zachovat online vzdělávání
V případě, že jste si našli své důvody pro zachování online výuky, nabízí se otázka, jaká její podoba by vám nejlépe vyhovovala, jinak řečeno, v jakém rozsahu byste ji rádi integrovali do vaší prezenční výuky. Odpověď na tuto otázku je opět značně individuální, nicméně výsledný rozsah a podoba by měla korespondovat s jednotnou strategií online vzdělávání vaší školy.
Jak zachovat online vzdělávání je tak otázkou nejen na vás, ale i na další učitele a také na vedení školy. Následujících 5 kroků může sloužit jako návod pro vás všechny.
Celý text naleznete zde
3 komentářů:
1. poskytnout personalizovaný přístup 24 x 7
Nevěřím, že pan autor je schopen poskytovat cokoli 24x7, a online vzdělávání už vůbec ne. Kdo učí distančně, pochopil, že je třeba pracovat s prioritami.
Bod 2 je věcí subjektivních schopností autora (a pro mne zcela nezajímavý).
Bod 3 je nesmysl. Některé výukové materiály jsou veřejně k dispozici (třeba na školním webu), nezávisle na tom, zda vzdělávání probíhá či neprobíhá online. Ale jenom blázen věnuje svůj čas osobám, které nejsou jeho žáky.
Pane Komárku, proč jste smazal můj komentář? Vy máte něco proti názoru, že dálkovou výuku by stálo za to zachovat kvůli žákům, kteří nemohou docházet do školy z důvodu nemoci?
To nebyl ten důvod, paní Adamová. Což Vy dobře víte...
Okomentovat