GEGfest 2020. Online, 11.–16. 5.

Wednesday, May 6, 2020 ·

„Jak se letos sluší a patří, bude celý GEGfest online v prostředí Google Meet. V GEGfest týdnu nás každý večer čekají dva super workshopy. Na pondělní a sobotní podvečer není potřeba registrace, vše můžete sledovat přímo na youtube kanále GUG.cz. Program na další dny si můžete vybrat z naší nabídky. Nezapomeňte se včas registrovat. Těšíme se na online setkání :-),“ zvou pořadatelé GEGfestu.




Pondělí 11. 5., 17:30–19:30 h – Streamovaný program GEGfest 

- úvodní slovo (Lenka Urbanová)
- představení programu celého týdne
- představení tradiční GEGfestí hry (Štěpánka Baierlová, Roman Podlena)
- Novinky v G Suite (Radovan Jansa, Dan Thaisz, Pavel Hodál) Od loňského GEGfestu uplynul rok a nás čeká podívat se na novinky, které pro nás učitele Google připravil. A podívám se také, na co se můžeme těšit v blízké době :)

Úterý 12. 5., 17:30–18:30 h – Vlastní e-booky s Book Creatorem 

Iva Loužecká – lektorka na volné noze, od roku 2009 podporuje školy v efektivním využívání technologií ve výce napříč všemi předměty 

Book Creator je skvělá aplikace pro tvorbu elektronických knih vlastních, nebo celé třídy žáků (i na dálku). Pomáhá rozvíjet kreativitu, je intuitivní a díky práci se zvukem i videem s ní mohou pracovat dokonce předškoláci. V rámci setkání si sami vyzkoušíte, jak se knihy tvoří a jak žákům umožnit spolupráci na e-booku.

Úterý 12. 5., 19–20 h – Digitální občanství v mezinárodní spolupráci 

Petra Boháčková – zástupce ředitele na ZŠ Dr. E. Beneše v Praze 9 Čakovicích 
Martina Kupilíková – ředitelka Centra robotiky v Plzni. Společně se potkávají v DZS, kde obě působí jako ambasadorky mezinárodní spolupráce eTwinning. 

"Šest aspektů digitálního občanství..." to je eTwinningový projekt DiCe, na kterém spolupracovaly dvě italské školy a jedna česká. Během webináře se společně podíváme na to, jak lze vzdělávat mezinárodně, na dálku, prostřednictvím technologií a bezpečně.

Středa 13. 5. 2020, 17:30–18:30 h – Socrative a Kahoot v době online i offline výuky 

Lucie Fojtíková – učitelka 1. stupně ZŠ a MŠ Ludgeřovice, koordinátorka Klubu nadaných žáků Karel Moric – ředitel ZŠ a MŠ Ludgeřovice, zakladatel GEG My jsme Ludgeřovice 

Dvě TOP aplikace pro rychlou a jednoduchou zpětnou vazbu od žáků. Ukážeme si jak na to v jednoduché a přehledné aplikaci Socrative a nebezpečně návykové aplikaci Kahoot.

Středa 13. 5. 2020, 19–20 h – Co nám daly koronaniny ? :) 

Zdeněk Heteš, Václav Fišer – Hnací motory vzdělávací firmy edutime.cz, neúnavní průzkumníci slepých uliček českého technického vzdělávání. Ve zkratce Pat a Mat českého školství. 

Workshop je pojat jako společná práce na nevážně vážném výstupu. Slovutná firma Edutime provedla průzkum o různém online přístupu škol, ředitelů, učitelů a žáků. Skutečné příběhy, které se stávají učitelům, ale i dětem v online výuce. Najdete se? Přidáte svoje zkušenosti?

Čtvrtek 14. 5. 2020, 17:30–18:30 h – 4+1 online mapová prezentace ... pokaždé trochu jinak 

Karel Malík – zeměpisář na ZŠ Dambořice, člen GEG Brno 

Ukáži vám čtyři online mapové prezentace z dílny Google a společnosti ESRI. Podíváme se na jejich klady, zápory a především možnosti do výuky vzdálené i klasické.

Čtvrtek 14. 5. 2020, 19:00–20:30 h – Formativní hodnocení aneb dáme to na jedničku? 

Pavlína Loňková – učí na 1. stupni ZŠ Labyrinth Brno, kde se věnuje i metodické podpoře kolegů. Je autorkou webu www.pancelcino.cz. 

Formativní hodnocení nejsou známky. Formativní hodnocení není slovní hodnocení. Formativní hodnocení vlastně není hodnocení. Tak co to tedy je? V roli žáka projdeme praktickým úkolem, který pak v roli učitelů propojíme s teorií. A snad najdeme i odpověď...

Pátek 15. 5. 2020, 17:30–18:30 h – Aplikace pro zábavné a efektivní (nejen) on-line učení

Natálie Nevřelová – učitelka 1. stupně na ZŠ a MŠ Ludgeřovice 
Miroslava Bartusková – učitelka 2. stupně na ZŠ a MŠ Ludgeřovice, vedoucí školního parlamentu. Obě pravidelně využívájí technologie ve svých hodinách. 

Jak kombinovat aplikace Classkick, Padlet, Jamboard a PicCollage a zároveň pomocí nich hodnotit výstupy žáků (nejen) v on-line výuce? Ukážeme si, jak připravit vyučovací hodinu efektivně a za krátkou časovou dobu.

Pátek 15. 5. 2020, 19–20 h – Khan Academy a výuka online 

Alena Vlachová – učitelka na rodičovské, která pracuje v Khanově škole. Zaměřuji se na smysluplné využití technologií ve výuce a její individualizaci. 

Co zažila Khanova škola a Khan Academy během koronakrize? Ukážu, jak použít Khan Academy pro formativní hodnocení na dálku i na blízko. Těžiště obsahu je hlavně v matematice a programování, ale představím i nový kurz od studia Pixar – Jak se tvoří příběhy, který se hodí i k rozvoji vyjadřování i do mediální výchovy. A co navíc umí Khan Academy v appce?

Sobota 16. 5. 2020, 17:30–19:30 – Streamovaný program GEGfestu 

- Ohlédnutí za letošním GEGfestem
- Vyhlášení výsledků hry a ukázky řešení
- Co s těmi classroom dál? Jak využít získané nástroje a dovednosti v další výuce?
- Závěrečný přípitek :-)


Zdroj: Učíme online

0 comments:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.