Žáci druhého stupně základních škol, středních škol, konzervatoří a vyšších odborných škol by se v omezené míře mohli do lavic vrátit 8. června. Ministr školství Robert Plaga (ANO) to dnes navrhne vládě. Školy by pro žáky mohly připravit aktivity podle svých možností. Nemusely by fungovat každý den jako první stupeň základních škol, ale spíše ve formě konzultací, podobně jako je tomu již nyní u žáků posledních ročníků základních či středních škol. ČTK to dnes řekla mluvčí ministerstva školství Aneta Lednová.
Celý text naleznete zde
Druhý stupeň ZŠ a SŠ by se mohly omezeně otevřít 8. června
pondělí 25. května 2020
·
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
15 komentářů:
Pomóóóóóc!
Jsem proto, aby se příchozí žáci ve škole učili se vším všudy aspoň základní předměty. Přijít si pokecat do školy (jako do hospody) není přínosné. Vtip je v tom, že za současných hygienických a epidemiologických opatřeních se do škol již nevlezou z prostorových a personálních důvodů. Vše je opět přehozeno na ředitele škol. Lítat po lese a brnkat na kytaru? Na to už žáci druhého stupně a středních škol nejsou stavěni. Zase se někdo střelil do nohy.
Jako nezávislý pozorovatel:
MÍSTO TOHO, ABY MŠMT ZAVEDLO CLOUDOVÉ ŘEŠENÍ ŠKOLÁM K UNFIKACI A URČENÍ PRAVIDEL DÁLKOVÉHO STUDIA PRO PŘÍPAD DALŠÍCH VLN EPIDEMIE NA PODZIM, NAŽENE! UČITELE A PERSONÁL DO ŠKOL K "PROMOŘENÍ"
K TOMU NENÍ CO VŮBEC DODAT!
Umí si ten "ministr" vůbec představit, co by obnovení výuky způsobilo na středních školách?
Už tak na některých školách zvládají situaci s vypětím sil a se skřípajícími zuby:
Pro většinu škol letos absolutně zbytečné a rizikové přijímačky (modleme se, aby uchazeči nebyli nakažení a neodstavili nám do karantény učitele z maturitních komisí)
+ vcelku důležité praktické maturity z odborných předmětů
+ sice redukované, ale přesto probíhající státní maturity
+ ústní maturity, které letos na mnohých školách probíhají o den i dva déle na třídu, protože nám svým "geniálním pokynem" letos pan ministr "zakázal" nepřipustit k maturitě ani propadlíky a naprosté lemply, takže maturovat půjdou všichni
+ dále zajišťovat distanční výuku
+ jako obvykle uzavřít klasifikaci všech ročníků.
To všechno nám nacpal do jednoho měsíce.
Za normálních okolností a bez rizika šíření virů posíláme během maturit nižší ročníky na odborné praxe, anebo jim dáváme ředitelské volno, abychom byli vůbec schopni maturity organizačně zvládnout.
Ten člověk …
Dokončit větu nemohu, protože slušné výrazy použít nelze. Nejsou dostatečně výstižné.
Zítra pošlu na MŠMT a Úřad vlády děkovný dopis... ;-)
Tak to už je moc, to je snad zlej sen... (Z písně skupiny Pražský výběr)
Tedy, nechci se nějak dotknout obyvatel Brna, ale když se podíváme, co dalo Brno českému školství za poslední roky (nejprve Valachová, po ní Plaga), tak se asi nelze divit, že tam mají orloj, co vypadá jako ... (no, všichni víme, jak vypadá) a koně, co zespoda vypadá jako megaorloj.
Zítra řediteli na poradě navrhnu, ať se pokusí zajistit co největší účast žáků, abychom mohli normálně učit dvě hodiny češtiny a dvě hodiny matiky denně, protože jsme to schopni zajistit prostorově a kupodivu i personálně. Jen v tomto případě to má pro nás a zejména pro žáky význam. Pokud se mu to nepodaří, ať to raději odpíská. Konzultovat něco s pěti žáky, kteří to nepotřebují, protože budou stopro z řad jedničkářů nejhůř dvojkařů, abychom to pak stejně v září z gruntu valili znovu, postrádá logiku.
Za mne by tedy už dávalo větší smysl otevřít základky normálně a střední školy odpískat.
Naivita ministra mne děsí.
Nechci se opakovat, už jsem to komentoval jinde. Máme tu podobného odborníka a odborníky na školství a u kormidla, jako byl svého času Pilip. To už je co říct. Jenže dnes už není co devastovat, dnes je to likvidace.
Ze strany ministerstva nezvládnutá koronavirová krize je korunována důkazem ignorace a nekomunikace.
V 'normálních' časech Plaga vypadal nadějně - nic nezkazil, neměl žádné šílené nápady a dokonce se zdálo, že některé úlety předcházejících ministrů vrátí zpátky na koleje.
V časech krize se bohužel ukázal jako totálně neschopný chaotik.
A celé ministerstvo s ním, protože ten maglajz mu musel někdo odkývat.
Eva Adamová
Jedná se pouze o konzultace formou třídnických hodin a na dobrovolné bázi(1x až 2x týdně po dobu zhruba 3 týdnů, tedy 3 až 6 střetnutí, nic víc, nic méně). A pro školu je to nezávazná věc. Nepožadují se žádné výstupy, učení, hodnocení. Jde o to -"pokecat si" v budově školy.
Ale já samozřejmě vím, že vize ministra je uskutečnění socializačních třídnických hodin. Jen jsem chtěla naznačit, že vize Plagy bude nám i dětem k ničemu. Ostatně je plně v kompetenci ředitelů, jak s tím naloží, takže se nechme překvapit, co se bude dít.
Eva Adamová
Všichni víme, že je to blbost na n-tou, která je naprosto bez efektu. Úplně se mně tady vypařila socializační funkce neziskovek a jisté obecně prospěšné společnosti, církve,..v tzv.první linii. Kde ti hoši a děvčata jsou?
od 1.6. všichni do škol a normálně odučit červen-červenec
laimes
Na něco jste zapomněl - srpen, od rána do večera a bez výjimky.
Okomentovat