Vláda zveřejnila návrh uvolňování škol a školských zařízení. Podle návrhu by měly už 20. dubna začít v omezeném režimu učit vysoké školy, maturanti by se do škol mohli vrátit 11. května, 1. stupeň základních škol by v omezeném nepovinném režimu mohl začít fungovat 25. května, druhý stupeň v červnu. Plán počítá s maturitami i jednotnými přijímačkami.
pondělí 20. dubna
- Vysoké školy (vědecko-akademické instituce) - individuální aktivity pro studenty v posledním ročníku studia vždy do max. počtu 5 osob. Týká se např. individuálních konzultací či zkoušek, zejména státních závěrečných či rigorózních. Individuálně bude možné také navštívit knihovnu či studovnu, ale pouze za účelem příjmu či odevzdání studijní literatury
pondělí 11. května
- Studenti závěrečných ročníků středních škol, konzervatoří a vyšších odborných škol – výhradně pro účely přípravy na maturitní, závěrečné zkoušky a absolutoria
- Individuální výuka na základních uměleckých školách a jazykových školách s právem státní jazykové zkoušky
-Prezenční výuka ve školách při dětských domovech se školou, výchovných a diagnostických ústavech
pondělí 25. května
- Možnost osobní přítomnosti žáků 1. stupně základních škol a jejich organizované a zájmové aktivity nepovinného charakteru formou školních skupin – doporučeno 15 dětí ve skupině (jedno dítě v lavici), bez možnosti měnit složení skupin, roušky doporučeny (o nošení/nenošení rozhodne vyučující), povinně pak roušky ve společných prostorách školy.
- Výuka a vzdělávání na základních uměleckých školách, jazykových školách s právem státní jazykové zkoušky, výuka ve střediscích volného času a domech dětí a mládeže – max. 5 dětí.
nejdříve 1. června
- Možnost realizace maturitních a závěrečných zkoušek a absolutorií na konzervatořích a vyšších odborných školách Omezená možnost realizovat praktické vyučování (odborný výcvik) na středních a vyšších odborných školách – podmínky obdobné jako u školních skupin
červen
- Možnost realizace jednotných přijímacích a školních přijímacích zkoušek na středních školách
- Realizace konzultací či občasných vzdělávacích aktivit v menších skupinách žáků na 2. stupních základních škol a školách středních, a to formou třídnických hodin
Zdroj: Vláda ČR
Další informace naleznete zde
10 komentářů:
Dostaneme respirátory? Jaká budou další hygienická opatření?
O nošení či nenošení roušek rozhodně vyučující?!?!
A jaká jen ochrana učitelů nad šedesát let?
A v jídelně? (Počty, roušky)
Dovede si někdo představit, jak učitel pět hodin denně učí s rouškou na obličeji? Politik s rouškou má mikrofon a stejně sledujeme, jak je někdy pro něj obtížné to udýchat. A to nemusí sledovat, jak jej ostatní - zarouškovaní - sledují , jak pracují , jak mu rozumí.
A děti sedí v lavici stále? Co o přestávce? Jak se budou moci pohybovat?
Učit s rouškami je nereálné.
Vůbec bych se už nedivila, kdyby někdo vymyslel, že tedy budeme s dětmi bydlet ve škole, jak to praktikují v domovech seniorů.
Možnost je možnost. Povinnost je povinnost. Premiér to jasně řekl, že jde o možnost, kterou budou realizovat ředitelé škol, nikoli o povinnost. Při frontální výuce max. 15 žáků s dodrženými odstupy nemají být roušky povinné.
Která z ohrožených eko-vztaho-učitelek se na to necítí, řekne to řediteli školy a ten ve spolupráci se zřizovatelem školy zváží, co dál. Starostové a nezávislí už prohlásili, že jsou na to připraveni i v případě, že bude do školy chodit i druhý stupeň ZŠ. Kde je tu jaký problém?
http://www.ceskaskola.cz/2020/04/petice-rodicu-za-otevreni-skol-do-konce.html
Takže stát nebude muset zajistit pro učitele ani pro žáky roušky, když nebudou povinné...
Zní to jako konečné řešení učitelské otázky....
Podívejte se na Slovensko. Zdá se, že SK mají rozum...Česká blbost byla, je a bude NEKONEČNÁ!...
Roušky povinné nebudou a dobrovolně můžeme s dětmi zůstat ve školách jako u seniorů jejich pečovatelky. Naše rodina to bez nás přežije...jen aby se děti pokochaly sociálním kontaktem.
Odmítám frenetické výkřiky, že jsou děti traumatizované bez sociálního kontaktu s vrstevníky. Jsou s mámou a tátou...jak mohou trpět?
A copak kontakt na ict není sociální? To si to tam povídají s velbloudem?
A oni to umí!!..ne s tím velbloudem sami mezi sebou samozřejmě:-)
To možná my starší trpíme, ne ony mladé tygřice a junáci, kteří na té placce visí do rána do noci. Jen aby si tam povídali i o řešení těch zapeklitých matematických úloh, že ano.
Mě se jednoduše zdá, že řidiči školního systému v naší Čechii ztrácí kontrolu nad průběhem toho vzdělávání. Toto jim vadí nejvíc. Rodičům zase vadí, že nedostávají servisní služby "pěče o dítě = škoola, školní jídelna, družina", mají ty děti stále doma - jo je to někdy tvrdé poznání - těch svých dětí myslím.
My učitelé zase někdy sklouzáváme k pojetí školy: "Naučil ses? Umíš?
A to teď drhne, nevíme, kdo se učí a co se učí...a není to jedno? Vždyť pokud se někdo má něco naučit, tak se to NAUČÍ...je různé kdy a kde a od koho ale naučí!! ...i bez nás pánové a dámy!!A to je ten kámen úrazu zdá se mi.
Ale my to stále přiživujeme představu, že rozhodnutí "Jsi vzdělaný" visí na tom veleváženém učiteli s rákoskou (pardon s autoritou).
Buď se probudíme, proměníme formy vzdělávání teď nebo nikdy!!
Okomentovat