Učitelé teď pracují na víc než plný úvazek, v podstatě bez jakéhokoliv časového ohraničení. „Práce z domova je pro nás náročnější na čas. V podstatě jsem online od osmi ráno do osmi večer, někdy i déle. Pokud jsem ve třídě, vysvětlím zadání najednou celé skupině a pak se mohu po zbytek hodiny individuálně věnovat žákům. Nyní jim sice také zadám práci najednou, ale děti se mi postupně hlásí po celý den včetně víkendu, kdy hodně píší rodiče, kteří chodí do práce,“ řekla Lidovým novinám učitelka na Základní škole Velké Opatovice Markéta Illová.
Všichni pedagogové se shodují, že mnohem více času jim zabere příprava na vyučování… Více času učitelům zabere i kontrola a hodnocení prací žáků včetně individuálního vysvětlení probírané látky. V tomto ohledu si pedagogové velmi pochvalují možnost videohovorů. „Když máme v rámci výuky videokonferenci, využíváme toho, že jsou všichni žáci v jedné virtuální místnosti, a vždy jim na závěr dáme prostor, aby si spolu popovídali, pomohli si vzájemně s úkoly a podobně,“ říká ředitel buštěhradské základky Václav Barták. Stejně jako mnoho jiných škol využívají platformu Google Hangouts Meet.
„Chybí mi sociální kontakt, energie a optimismus dětí, komunikace s kolegy,“ svěřil se Barták. Po dříve samozřejmých školních kontaktech a prostředí se stýská také žákům základních i středních škol bez ohledu na věk. Mnozí svým učitelům říkají i píší, že se už těší zpátky do školy.
Celý text naleznete v Lidových novinách
1 komentářů:
Všichni pedagogové se shodují, že mnohem více času jim zabere příprava na vyučování …
Typická ukázka novinářského výroku.
Okomentovat