„Naše pomoc a podpora směřuje primárně do menších škol, tak zvaných malotřídek v menších obcích či vesnicích. Předností těchto škol vždy byl a stále je osobní přístup a velmi blízký kontakt se žáky, tak i rodiči. Učení na těchto školách šlo vždy tak nějak samo a nebylo nutné něco zásadního měnit. Současné moderní digitální technologie, on-line výukové a komunikační aplikace se v těchto školách používaly spíše ojediněle. Uzavření škol ve většině případech pomalu vede i tyto školy ke změně stylu výuky i komunikace. Pro některé školy je tato situace přinejmenším jiná, řekněme nezvyklá a chtě nechtě se s ní musejí nějakým způsobem vypořádat. Poklona všem těmto školám, vedou si výborně,“ píše na blogu SYPO Tomáš Hamberger, učitel a zakladatel projektu Digitální pohotovost 4.0.
Další problém nastává v situaci, kdy potřebnou elektroniku doma nemají ani žáci. A vůbec nemusí jít o rodiny, které jsou v tíživější finanční situaci. Jakmile se totiž u komunikačních nástrojů potřebují vystřídat děti i rodiče, kteří třeba soustavně pracují z domova, stává se z toho mnohdy neřešitelná záležitost. I na podobné problémy chce Digitální pohotovost 4.0 upozorňovat. V plánu je také do detailu zmapovat reálné možnosti a potřeby základních a středních škol, na které by se v klasickém modelu prezenční výuky ani nepřišlo. S tím úzce souvisí skutečná úroveň digitální infrastruktury škol, včetně zabezpečení, ale také možnosti připojení k internetu v místech, kde se školy nachází.
Jak bylo psáno výše, většina členů Digitální pohotovosti 4.0 vyučuje informatiku na základní nebo střední škole nebo jsou jiným způsobem spojeni s digitálními technologiemi a v této oblasti se všichni velice dobře orientují. Naše zkušenosti tak můžeme poskytovat všem školám, učitelům, ale i rodičům, kteří projeví zájem. Podporujeme nejen on-line vzdělávání a komunikaci, ale i off-line prostředí. Ke každé škole máme osobní a individuální přístup. Náš úspěch pravděpodobně spočívá v tom, že jsme převážně učitelé a mluvíme tak zvaně stejnou řečí a dokonale známe školní prostředí a možnosti. Nic nenabízíme, nic neprodáváme, jsme učitelé sobě. V současnosti poskytujeme stálou podporu více než padesáti základním školám a podílíme se na realizaci pravidelných videokonferencí pro ředitele a zástupce škol. Provozujeme 2 stále videokonferenční místnosti, kde je zajištěna denně od 8.00 do 16.00 online vzdálená podpora.
Smyslem celého projektu Digitální pohotovost 4.0 je tedy hlavně v udržení komunikace mezi učiteli, mezi učiteli a jejich žáky a rodiči v době přerušení prezenčního vzdělávání. Přidanou hodnotu celého projektu nacházíme pak také vznikem nových přátelství a partnerství s jednotlivými školami, kterým jsme pomohli. V neposlední řadě jsou velmi cenná veškerá data a informace, která v rámci projektu sbíráme a vyhodnocujeme. Máme tak velice podrobný přehled o situaci, aktuálním stavu a reálných potřebách českých škol.
Většina našich členů se doufejme brzy vrátí společně se svými žáky a studenty zpět do škol. Projekt Digitální pohotovost 4.0 bychom ale rádi udrželi v provozu i v budoucnu v rámci standardní školní docházky.
Další informace naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat