Podle ředitele základní školy v Pelhřimově Martina Skořepy je dobrovolnost nástupu do školy „koncepčně impotentní“. Děti, které by se vzdělávaly ve škole, a děti, které by se dál učily jen doma, by podle něj v září nemusely být na stejné úrovni. A pokud budou učitelé vyučovat ve škole, a ještě na dálku, zdvojnásobí se jim nejen podle Skořepy práce. Tématu se věnují Lidové noviny.
Ministr Plaga vidí situaci ale jinak. „Důležitý je sociální aspekt. Tam, kde výuka z různých důvodů – a třeba i kvůli nedostatku výpočetní techniky – nemůže probíhat, mají rodiny možnost dát dítě, které chodí na první stupeň, do školy,“ uvedl k chystanému kroku na dotaz Lidových novin...
Plaga také vyzval ředitele škol a učitele, aby při hodnocení žáků zohlednili jejich specifické podmínky a využili spíše „zpětnou vazbu“ než známky. Podle Plagy také není nutné zvládnout veškeré učivo zahrnuté ve školních vzdělávacích programech. Učitelé by se měli soustředit na znalosti a dovednosti nezbytné pro další vzdělávání, především na profilové předměty, a ještě více než dosud pracovat se zpětnou vazbou od rodičů a komunikovat s rodinami nejen zadáváním úkolů.
„Nejde primárně o známky. Chceme umožnit ředitelům škol větší flexibilitu v hodnocení. Předpokládáme větší využití formativního hodnocení zpětnou vazbou. Nedává smysl, aby klasifikace, jak ji známe, ve všech případech byla podle známek, jaké žák nebo student dostal po dobu distanční výuky,“ dodal ministr.
Celý text naleznete v Lidových novinách
0 komentářů:
Okomentovat