Jako pomoc ekonomice vnímá rozhodnutí kabinetu o otevírání škol ředitelka ZŠ Husova Blanka Lukeš Reindlová. S pomocí vychovatelek se její škola zvládne o děti ve skupinách postarat. „Neříkala bych ale tomu vrácení do školy a neříkala bych tomu vzdělávání,“ dodává.Schéma otevírání škol považuje za nesmyslné náměstek libereckého primátora Ivan Langr (Starostové pro Liberecký kraj). Obává se, že pro základní školy v Liberci bude problém splnit všechny pokyny. Reportáž přinesla Česká televize.
Výuku si nedokáže představit ředitelka 2. Základní školy Rokycanova v Sokolově Petra Šišková. Vládní krok považuje za nekoncepční: „Je to tak, aby se vyhovělo všem, i těm, co podepisují petici. Ale je to takové šití horkou jehlou,“ soudí a doplňuje, že riziku nákazy nechce vystavit učitele a personál ve vyšším věku.
Dobrovolný nástup do školy, který plánuje ministerstvo, vnese do výuky zmatky a učitelům přibude práce, protože budou muset dále učit i distančně, upozorňují někteří další ředitelé. „Je to zmatečné. Měl být stanoven jasný termín, kdy děti nastoupí do školy a kdy začnou školy fungovat za normálního režimu,“ míní ředitel ZŠ Bezručova v Hradci králové František Obr.
Celý text naleznete zde
3 komentářů:
ČESKO NA KŘIŽOVATCE
aneb
Žalozpěv jedné operkyně, včerejší Události a komentáře ČT24 a Školský robot na konci tunelu
Řekni mi, Amosi Komenský,
jak děti vzdělávat máme.
Pro mně to úkol je nadlidský,
nervy na pochodu máme.
Rovnice řešit u vaření,
to je teď mé umění...
Miroslava Časarová - Koronárie aneb Žalozpěv jedné operkyně
https://www.youtube.com/watch?v=1LOMlQUdbCA
Česko na křižovatce - Události a komentáře ČT24 15.4.2020 - tříhodinový speciál
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1096898594-udalosti-komentare
DISTANČNĚ VZDĚLÁVACÍ ROBOT NA KONCI ŠKOLSKÉHO TUNELU
aneb
SMÍ MŠMT ČR NAHRADIT ŠKOLNÍ VÝUKU ZALOŽENOU NA POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZCE TZV. DISTANČNÍM VZDĚLÁVÁNÍM?
Na základě jakého právního předpisu POŽADUJE (!) MŠMT ČR na školách, žácích a rodičích, aby se v době zákazu školní docházky podrobovali tzv. distančnímu vzdělávání? ...
MŠMT ČR "SPÁCHALO" ROZCESTNÍK KE SVÉMU POŽADAVKU UPLATNIT V MAXIMÁLNÍ MÍŘE DISTANČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ. Viděli jste to? :)))...
JAKÉ JSOU VÝSLEDKY PLAGOVA AKTIVISMU?
V Česku je tuším cca 7000 škol s cca 140 tis. učiteli. Ministerské stránky stojí podle mne "za starou bačkoru". Facebook mají téměř všichni, a přesto tam ty podle mne alibistické "grantožroutsko aktivistické kompetenčně konstruktivistické bláboly" o státní Strategii vzdělávání 2030+ sledují jen necelé dva tisíce lidí. I Pepek Vyskoč, kdyby si udělal stránku, by možná měl větší sledovanost...
http://www.ceskaskola.cz/2020/03/robert-plaga-zvladnout-to-muzeme-jen.html
Požadavek MŠMT ČR na souběh dobrovolné školní docházky v náročných podmínkách s distančním vzděláváním považuji za zmatečný a značné míry i za protiprávně obtěžující rodiče, žáky, učitele, ředitele a zřizovatele škol.
O tomto protiprávním jednání MŠMT ČR nerozhodli epidemiologové, jak tvrdil ministr školství i předseda vlády ve včerejších Událostech a komentářích. Rozhodlo o tom MŠMT ČR s posvěcením premiéra a vlády ČR. Za tuto nezodpovědnost se podle mne budou MŠMT i vláda zodpovídat nejen před školskou veřejností, ale i před sociálními partnery škol, před Parlamentem ČR a případně i před dalšími odpovědnými osobami.
J.Týř
Pane Týři, nemyslím si, že by se tady někdo někdy z něčeho odpovídal. To tu už není zvykem, jestli to kdy bylo
Odpovídají jen učitelé a téměř za všechno. I za to, že žáka špatně a málo motivovali, že žák nepracuje,že….
Právní ODPOVĚDNOST je souhrn (množina) povinností písemně určená právními předpisy nějaké fyzické nebo právnické osobě.
ZODPOVĚDNOST je osobní vlastnost - je to míra, s jakou nějaká osoba plní své povinnosti, míra, s uskutečňuje svou odpovědnost.
Odpovědná osoba jedná buď zodpovědně, plní-li své povinnosti, nebo nezodpovědně, neplní-li je.
Parlament, vláda a další složky státní moci ČR mají odpovědnost za řádný chod státu určenou zákony ČR. Podle mne není přípustné, aby například MŠMT ČR nezodpovědně plnilo svou právní odpovědnost tím, že POŽADUJE na žácích, rodičích, školách a zřizovatelích škol, aby se v době zákazu školní docházky podrobovali POŽADAVKU čili nařízení vzdělávat (se) na dálku pomocí počítačů, když to není výslovně uvedeno ve vyhlášení nouzového stavu. Vymlouvat se na to, že je to důsledek "nařízení epidemiologů" je podle mne právní exces, za který se má a bude MŠMT a vláda zodpovídat například i živnostníkům, podnikatelům, zaměstnancům a zaměstnavatelům, kterým tím protiprávně způsobila nesnáze či škody.
To, že ministr školství a předseda vlády poděkovali ve včerejších Událostech a komentářích učitelům, rodičům a žákům za jejich úsilí při NEDOBROVOLNÉM A VE VYHLÁŠENÍ NOUZOVÉHO STAVU NEUVEDENÉM digitálním vzdělávání na dálku podle mne nic nemění na tom, že tuto zátěž nařídilo MŠMT ČR ředitelům a učitelům škol protiprávně, což se v mnoha ohledech negativně projevilo a dosud projevuje. Viz i obsah článku, ke kterému je tato diskuse.
Okomentovat