Metrové rozestupy mezi žáky či rozfázování začátku vyučovacích hodin jsou na českých školách neproveditelné. V České televizi (ČT) to řekl ministr školství Robert Plaga (ANO). Taková opatření po znovuotevření škol zmínil premiér Andrej Babiš (ANO) v rozhovoru na serveru Blesk. Plaga věří, že žáci a studenti se budou moci do všech typů škol vrátit ve druhé polovině května, bude ale záležet na doporučení ministerstva zdravotnictví. Školy jsou zavřené od první poloviny března kvůli epidemii koronaviru. Informuje ČTK.
Celý text naleznete zde
Další informace naleznete zde
Pořad Události komentáře ČT naleznete zde
Metrové rozestupy a rozfázování výuky jsou podle Plagy nereálné
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
MINISTR ŚKOLSTVÍ A NĚKTEŘÍ UČITELÉ NECHÁPOU, CO JE KORÓNAVIRUS, ANI NĚKTERÉ ZÁKLADNÍ VĚCI?
ZAVŘENÉ ŠKOLY NEDÁVAJÍ SMYSL.
- Opatření jsou nutná, musíme chránit rizikové skupiny, koronavirus ovšem populaci tak jako tak promoří, upozorňuje imunolog Karel Drbal.
- Poprvé ho vidíme od prvopočátku každý den a každou hodinu. A to je stresující. Podobných virů a podobných pacientů je ale každý rok řádově více, tvrdí imunolog.
- Covid-19 nás zabíjí nadměrnou reakcí našeho imunitního systému. Virus se šíří i močí a stolicí, dodává.
Tyhle tři věci jsou jen úvod k tomu, co nám dost opatrně a přesto zřetelně imunolog Drbal říká. I pravda totiž může být poplašnou zprávou, řekne-li se lidem hloupě a naráz. Někdy je zkrátka potřeba říkat ji po částech, aby nevznikla zbytečná panika. Poslechněte si ten rozhovor a dovíte se například i to, že:
1) Korónavirus CV19 je nový nebo zmutovaný korónavirus typu SARS, jakýsi SARS2, který se od původního SARS odlišuje zejména tím, že se mnohem snadněji, za příznivých podmínek dokonce lavinovitě, přenáší kapénkami, tělními tekutinami, močí i stolicí a přitom má menší ale i tak závažné následky než "původní" SARS. U SARS2 existují tzv. "superpřenašeči" (nové označení pro dávno známě "bacilonosiče"?:), kteří ho intenzívně šíří aniž by to sami věděli. Nejsou zatím dostatečně známá všechna fakta pro posouzení situace. Postupně zřejmě dojde k zasažení (promoření) celé populace. Je tu i nebezpečí opakování této nebo příchodu jiné a závažnější infekce. Jde o to, aby to nebylo lavinovité a zbytečně opakované. Ví se, že nemocí prošlí lidé získávají imunitu. Neví se zatím, zda je dočasná nebo trvalá. Celý svět, možná až na Čínu nebo třeba Jižní Koreu, zdá se, na počátku zanedbal potřebná zjištění skutečného stavu věci. V Česku i jinde se intenzivně se pracuje na zjišťování potřebných údajů pro model fungování viru a na racionálních postupech, jak se s pandemií vypořádat. Náš vládní postup vč. iniciativy s rouškami a dalšími opatřeními je vcelku úspěšný a uznávaný i ve světě.
2) Zavřené školy, podniky, úřady atd. kvůli této epidemii nedávají smysl.
Pokud pro postupné vyrovnávání se s touto závažnou situací nemají ministr školství, někteří učitelé, některé neziskovky vč. např. Asociace ředitelů základních škol dostatek představivosti, schopností a odborné erudice, je podle mne namístě, aby uvažovali o možnosti přenechat plnění těchto nelehkých úloh těm, kteří ty vlastnosti mají.
Viz
Zavřené školy nedávají smysl. Koronavirus zvládneme, klíčový je vitamín D, říká imunolog Drbal
https://domaci.ihned.cz/c1-66745610-zavrene-skoly-nedavaji-smysl-koronavirus-zvladneme-klicovy-je-vitamin-d-rika-imunolog-drbal?
http://www.ceskaskola.cz/2020/04/eduin-desatero-reditele-skoly-v-dobe.html
J.Týř
Viz též
http://www.ceskaskola.cz/2020/04/metrove-rozestupy-mezi-skolaky-zda-je.html
http://www.ceskaskola.cz/2020/03/robert-plaga-zvladnout-to-muzeme-jen.html
http://www.ceskaskola.cz/2020/03/eva-motykova-zadam-msmt-ucitele-o-mir.html
Okomentovat