Premiér Andrej Babiš očekává, že by se školy otvíraly postupně, nejprve mateřské a první stupeň základních škol. Podle něj bude třeba zajistit metrový odstup žáků. Ministerstvo školství v první reakci uvedlo, že je připraveno konzultovat jednotlivé návrhy i jejich proveditelnost na školách. Ale až na popud resortu zdravotnictví. Informuje iDNES.
Andrej Babiš (facebook.com) |
„Rozhodnutí o zrušení mimořádného opatření ministerstva zdravotnictví je primárně epidemiologicko-zdravotnickým rozhodnutím resortu. Jakmile bude z jejich strany upřesněný nejpravděpodobnější scénář vývoje epidemie, jsme připraveni konzultovat jednotlivé návrhy i jejich proveditelnost na školách,“ řekla ke slovům premiéra Babiše mluvčí ministerstva školství Aneta Lednová.
Celý text naleznete zde
28 komentářů:
Otevřít školy? Chybí mi datum kdy. Podotýkám, že v květnu beze mě. Nikdo mě tam nedostane. Jsem v kategorii, která je sice nepostradatelná, ale z hlediska veku odpojitelná od přístrojů.
Bez respirátorů té nejvyšší třídy (nejlépe celá krabice na týden), potvrzením od rodičů, že jsou si vědomi, že učitel může nakazit jejich dítě, to samé musí garantovat učitelé od rodičů žáků. Pravidelné měření teploty při vstupu do školy, nejlépe termokamerou. Všichni žáci s funkční rouškou celý den. Zákaz pití a svačin. Odstupy mezi žáky nejméně 2 metry. Vyhlášení karantény v případě onemocnění koronavirem. Děti jsou opravdu super přenašeči.
Jana Maříková
Termín? To neví ani Bůh.
Nech nevymýšlejí fantasmagorie a nechají děcka doma až do září. Riskovat po dvou a půl měsících, kdy budou děcka doma, kvůli čtrnácti dnům výuky, že se epidemie znovu rozjede, není dobrý nápad. Těch čtrnáct dnů už nikoho nevytrhne a bylo by vhodné spíše využít dvou měsíců prázdnin k co největšímu utlumení epidemie. Považuji to za naprosto zbytečný risk, do kterého nás ale bude tlačit nesmyslné rozhodnutí o maturitách a přijímacích zkouškách.
Metrové rozestupy mezi školáky
Platí i pro školky?
Pan Mádr
Zákaz pití? Jako že třeba i hodinu bez PETky? Jako že by byla porušena takto drasticky jejich práva?
S EVROPOU JME SPOJENI, JDE O TO ODLOŽIT WALKMANY A SROVNAT KŘÍDLA
Letí netopýr nocí a najednou bum - narazí do stromu. Sebere se, srovná křídla a letí dál. A za chvíli zase - prásk do skály. Zatřese hlavou, sundá si z uší sluchátka a říká: "Sakra, já se s tím walkmanem snad jednou přizabiju."
Nevím, kde tento anekdotický příběh vznikl. Víme však, že po skončení evropsky orientované vlády Jiřího z Poděbrad na českém umu zejména v důsledku nejednoty a zaprodanosti části české šlechty profitovali například Habsburkové, po Bitvě na Bílé hoře např. Sasko a další země, do kterých byli nuceni se uchýlit čeští exulanti včetně J. A. Komenského. Víme, že ze zrad části české šlechty po Bílé hoře se Česko vzpamatovávalo téměř 300 let.
I dnes má na vzdělanosti založený um lidí v Česku světu mnoho co říci, i když jeho plnému využití, zdá se, novodobá, za elitu se prohlašující, šlechta ne vždy dost přeje. Nebo možná spíš fakticky nepřeje. Týká se to myslím vzdělávání v Česku celkově, technického vzdělávání a výzkumu i možností českých podniků. Je tu myslím určitá analogie s úvodní anekdotickou historkou o problémech s orientací.
Přeji nám všem a zejména vzdělávání v Česku co nejméně nárazů plynoucích z klapek na uších nebo očích, schopnost po nárazu srovnat křídla a sílu k sejmutí klapek na očích a uších.
http://www.ceskaskola.cz/2015/09/jiri-tyr-s-jsme-spojeni-jde-o-odlozit.html
Vážím si toho, že Česko má schopného premiéra a Parlament, který s vládou přes všechny nesnáze dokáže hájit zájmy Česka i při tomhle branném cvičení. Přál bych si, abychom všichni sundali z uší sluchátka, sejmuli klapky na očích a srovnali křídla i vzhledem k českému školství.
Máme rok 2020. Nevím, jestli tohle je začátek nebo konec téhle aprílové pohádky. Přál bych si, aby to byl pro české školství konec staré a začátek nové a veselejší pohádky.
http://www.ceskaskola.cz/2020/04/ministr-skolstvi-s-navratem-do-skol.html
http://www.ceskaskola.cz/2020/03/eva-motykova-zadam-msmt-ucitele-o-mir.html
http://www.ceskaskola.cz/2020/03/robert-plaga-zvladnout-to-muzeme-jen.html
Primum vivere deinde philosophari
BRANNÉ POVINNOSTI A BRANNÁ CVIČENÍ MAJÍ SVÁ PRAVIDLA. DOJDE-LI K ZANEDBÁNÍ, MÍVÁ TO TĚŽKÉ NÁSLEDKY.
Bill Gates v roce 2015 po zkušenostech s epidemie eboly v afrických zemích upozornil na to, že svět měl štěstí a měl by se připravit na horší časy. Podle jeho slov se do zbrojení a válčení investují nemalé peníze, ale na prevenci proti šíření vysoce infekčního viru vlády zapomínají. Nemáme se tak bát nukleární války, ale virů a biologických hrozeb, které mohou lidstvo ohrozit mnohem více než bomby. Doporučujeme se podívat na celé video, ve kterém Bill mluví o možné epidemii vysoce infekčního viru.
https://smartmania.cz/bill-gates-pred-virovou-epidemii-varoval-uz-pred-peti-lety-nikdo-jej-ale-nebral-vazne/
Já to vše beru jako vážnou záležitost, jako jakési branné cvičení, při kterém je nutné respektovat především životy lidí a osud státu a jeho ekonomiky. Nemůžeme si dovolit dlouhodobě zalézt domů a nechat padnout infrastrukturu státu, základní služby, vědu, techniku, ekonomiku, obranu státu proti rozmarům přírody, ekonomickým a společenským výkyvům, nekalým zájmům cizí moci a atd. atd. Školy jsou důležitou součástí této infrastruktury, nejsou to pouhé zaopatřovny pro žáky a učitele. To, co se s tzv. korónavirem děje bude mít vliv na nás všechny...
Viděli jsme to už ve středověku: Když se Evropa vylidňovala při pandemiích nebo hladomorech, či válkách, přicházela pak racionální opatření, vědeckotechnický, kulturní a společenský pokrok. V Praze byla například založena Univerzita Karlova a Karel IV mj. například nařídil zemědělcům chovat včely a v době osvícenectví byla zavedena povinná školní docházka a když lidé nechtěli při hladomorech pěstovat brambory (v zemi ukryté ďáblovy hlízy:), bylo jim to nařízeno.
I ty dnešní krize budou podle mne mít výsledek celkové zlepšení. Doufám že i české školství k tomu významně přispěje.
J.Týř
Školy jsou důležitou součástí této infrastruktury, nejsou to pouhé zaopatřovny pro žáky a učitele. To, co se s tzv. korónavirem děje, bude mít vliv na nás všechny...
"Otevřít školy? Chybí mi datum kdy. Podotýkám, že v květnu beze mě. Nikdo mě tam nedostane. Jsem v kategorii, která je sice nepostradatelná, ale z hlediska veku odpojitelná od přístrojů." Napsala Jana Maříková.
Tak takhle podle mne typicky vypadá tzv. "nakvašená úča"... Za mne: Račte, milostivá, možná že vás tam zastoupí třeba nějaký "nekvalifikovaný" dobrovolník a bude to dělat lépe než vy.
Plaga si umí představit, že ve školách bude po návratu žáků nutná zvýšená dezinfekce, důsledné dodržování hygienických návyků, kontrola zdravotního stavu žáků, možná nošení roušek a další opatření. Není ale podle něj možné zajistit, aby mezi žáky byly metrové rozestupy nebo rozfázovat vyučovací hodiny tak, aby se děti z různých tříd nepotkávaly. "Neumím si to organizačně představit na našich školách," řekl ministr.
Zatímco Babiš mluvil o tom, že školy by se měly po odeznění epidemie začít otevírat postupně, nejprve mateřské školy a první stupeň základních, Plaga by dával přednost tomu, aby školství začalo fungovat jako celek, všechny typy škol v jeden termín. Zdůraznil, že ohledně opatření po otevření škol počká na doporučení ministerstva zdravotnictví, a poté jeho úřad zhodnotí, zda se dají v českých podmínkách realizovat.
Plaga zopakoval, že s prodloužením letošního školního roku do letních prázdnin nepočítá, protože výuka dál pokračuje. Byť v naprosto nestandardních podmínkách a s většími či menšími obtížemi, dodal.
Babiš řekl, že konkrétní plán pro otevírání škol by vláda měla představit po Velikonocích. "Diskutujeme o tom, že bychom začali od nižších stupňů," uvedl. Podle něj je třeba přijmout řadu opatření k tomu, aby školy mohly opět začít fungovat. Vedle zajištění rozestupů mezi žáky zmínil rozfázování začátků vyučovacích hodin, zajištění dezinfekce a pravidelného mytí rukou nebo kontrolu symptomů nákazy koronavirem, včetně měření teploty.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/sef-skolske-asociace-si-neumi-predstavit-metrove-rozestupy-zaku/1875011
Zatím si nejen starostové obcí a ředitelé škol stěžují na materiální a organizační nedostatky v základních věcech (nejde jen o ochranné pomůcky, nedostatečné testování apod.). Ohroženy jsou základní existenční věci - existence podniků, živnostníků, služeb atd. Pokud s tím má vláda dál něco dobrého udělat, nespraví se to podle mne jen prodlužováním nouzového stavu ale především koordinovaným otevíráním podmínek a prostředků pro iniciativu lidí. Doufám, že se to vládě a parlamentu povede a pak by i to rozfázování výuky s metrovými rozestupy oproštěné od zbytných věcí mohlo být možné postupně uskutečnit. Neobejde se to bez jejich součinnosti z obcemi, podniky, odbornými a profesními útvary, zájmovými útvary atd. atd. K tomu ale budou muset i vláda a parlament především dobře koordinovat své vlastní úsilí a přitom i účelně a účinně sáhnout hlouběji do kapsy. Hlouběji než těmi uvažovanými 200 miliardami...
Pokud pro výše zmíněné postupné vycházení z nouzového stavu nemají ministr školství a předseda Asociace ředitelů dostatek představivosti, schopností a odborné erudice, je podle mne namístě, aby uvažovali o možnosti přenechat plnění těchto nelehkých úloh těm, kteří ty vlastnosti mají.
J.Týř
"Doufám, že se to vládě a parlamentu povede a pak by i to rozfázování výuky s metrovými rozestupy oproštěné od zbytných věcí mohlo být možné postupně uskutečnit. Neobejde se to bez jejich součinnosti z obcemi, podniky, odbornými a profesními útvary, zájmovými útvary atd. atd. K tomu ale budou muset i vláda a parlament především dobře koordinovat své vlastní úsilí a přitom i účelně a účinně sáhnout hlouběji do kapsy. Hlouběji než těmi uvažovanými 200 miliardami..."
A to vše kvůli čtrnácti dnům výuky, která už stejně bude stát za pendrek? Tak takoví blázni snad nejsme. Nejvíce mne pobavila ta součinnost s kdekým, kdo má jiných starostí pět prdelí.
"Pokud pro výše zmíněné postupné vycházení z nouzového stavu nemají ministr školství a předseda Asociace ředitelů dostatek představivosti, schopností a odborné erudice, je podle mne namístě, aby uvažovali o možnosti přenechat plnění těchto nelehkých úloh těm, kteří ty vlastnosti mají."
Mám pocit, že v tomto případě je to tak, že Černý s Plagou dostatek představivosti, schopností i odborné erudice mají. A vypadá to, že mají i špetku zdravého selského rozumu.
A ještě jedna poznámka. Seniory chráníme, nebo se o to alespoň jakž takž snažíme, ale nejmenší děti "pilotně" naženeme do škol? Tak takoví ubožáci snad nejsme.
A to vše kvůli čtrnácti dnům výuky, která už stejně bude stát za pendrek? Tak takoví blázni snad nejsme. Nejvíce mne pobavila ta součinnost s kdekým, kdo má jiných starostí pět prdelí. píše Lenka Pokorná.
Není to jen kvůli 14 dům výuky. Ta výuka nemusí stát "za pendrek". Ta "součinnost s kdekým" je jednou ze základních úloh "školy pro život". Jestli má Lenka "své starosti v prdeli", nechť to laskavě nepřisuzuje druhým. Když se mi jednou ve třídě vyskytla podobně vulgární žačka, řekl jsem jí, aby si šla k umývadlu vypláchnout pusu. Uznala to a udělala to bez odmluvy.
Ale pane Týři, sám přece víte, že na konci dubna tady bude přinejmenším 15 000 nakažených. Bohužel, toto nelze popřít. Na konci května to vylítne ještě výš. Všimněte si "jedné banality". Zotavení trvá u většiny jedinců (bez ohledu na věk) zhruba jeden měsíc. Kdo do těch škol vůbec přijde?
Ale pane Týři, sám přece víte, že na konci dubna tady bude přinejmenším 15 000 nakažených. Bohužel, toto nelze popřít. Na konci května to vylítne ještě výš. Všimněte si "jedné banality". Zotavení trvá u většiny jedinců (bez ohledu na věk) zhruba jeden měsíc. Kdo do těch škol vůbec přijde?
Vím především to, že situaci řeší týmy specialistů nejen na vládní úrovni a že dílčí názory nikoho, ani premiéra, ani ministra školství, ani pana Mádra nebo kohokoli jiného, by neměly a doufám že nebudou mít podstatný vliv na výsledný pokud možno optimální postup. Premiér a odborné krizové týmy jsou natolik schopní lidé, že i oni to ví. A ví také, že účelná opatření mohou být účinná jen tehdy, když je dotyčné osoby přijmou a budou dodržovat. Doufám a věřím, že při tom komplexním rozhodování převáží ve vládě i parlamentu odborná hlediska a postupy zohledňující především životy a budoucnost občanů ČR.
Možná si pan premiér ty metrové odstupy realizované v našich podfinancovaných a podivně organizovaných školách přijde do nějaké školy osobně odzkoušet. Docela bych jemu i nám všem přál, aby si na tenhle problém mohl najít více času. Každý někdy plácneme něco, co vzbudí úsměvy nebo rozhořčení druhých... 🤣🤣🤣
Ženiální. Ty rozestupy zajistíme elektrickým ohradníkem, bleskovým pořízením větších učeben, šaten, jídelen, záchodků. Nekecáme, makáme, slované.
Taky učitelka
...a tohle všechno už není apríl, že ne? :)
MINISTR ŚKOLSTVÍ A NĚKTEŘÍ UČITELÉ NECHÁPOU, CO JE KORÓNAVIRUS, ANI NĚKTERÉ ZÁKLADNÍ VĚCI?
ZAVŘENÉ ŠKOLY NEDÁVAJÍ SMYSL.
- Opatření jsou nutná, musíme chránit rizikové skupiny, koronavirus ovšem populaci tak jako tak promoří, upozorňuje imunolog Karel Drbal.
- Poprvé ho vidíme od prvopočátku každý den a každou hodinu. A to je stresující. Podobných virů a podobných pacientů je ale každý rok řádově více, tvrdí imunolog.
- Covid-19 nás zabíjí nadměrnou reakcí našeho imunitního systému. Virus se šíří i močí a stolicí, dodává.
Tyhle tři věci jsou jen úvod k tomu, co nám dost opatrně a přesto zřetelně imunolog Drbal říká. I pravda totiž může být poplašnou zprávou, řekne-li se lidem hloupě a naráz. Někdy je zkrátka potřeba říkat ji po částech, aby nevznikla zbytečná panika. Poslechněte si ten rozhovor a dovíte se například i to, že:
1) Korónavirus CV19 je nový nebo přirozeně či v laboratoži zmutovaný korónavirus typu SARS, jakýsi SARS2, který se od původního SARS odlišuje zejména tím, že se mnohem snadněji, za příznivých podmínek dokonce lavinovitě, přenáší kapénkami, tělními tekutinami, močí i stolicí a přitom má menší ale i tak závažné následky než "původní" SARS. U SARS2 existují tzv. "superpřenašeči" (nové označení pro dávno známě "bacilonosiče"?:), kteří ho intenzívně šíří aniž by to sami věděli. Nejsou zatím dostatečně známá všechna fakta pro posouzení situace. Postupně zřejmě dojde k zasažení (promoření) celé populace. Je tu i nebezpečí opakování této nebo příchodu jiné a závažnější infekce. Jde o to, aby to nebylo lavinovité a zbytečně opakované. Ví se, že nemocí prošlí lidé získávají imunitu. Neví se zatím, zda je dočasná nebo trvalá. Celý svět, možná až na Čínu nebo třeba Jižní Koreu, zdá se, na počátku zanedbal potřebná zjištění skutečného stavu věci. V Česku i jinde se intenzivně se pracuje na zjišťování potřebných údajů pro model fungování viru a na racionálních postupech, jak se s pandemií vypořádat. Náš vládní postup vč. iniciativy s rouškami a dalšími opatřeními je vcelku úspěšný a uznávaný i ve světě.
2) Zavřené školy, podniky, úřady atd. kvůli této epidemii nedávají smysl.
Pokud pro postupné vyrovnávání se s touto závažnou situací nemají ministr školství, někteří učitelé, některé neziskovky vč. např. Asociace ředitelů základních škol dostatek představivosti, schopností a odborné erudice, je podle mne namístě, aby uvažovali o možnosti přenechat plnění těchto nelehkých úloh těm, kteří ty vlastnosti mají.
Viz
Zavřené školy nedávají smysl. Koronavirus zvládneme, klíčový je vitamín D, říká imunolog Drbal
https://domaci.ihned.cz/c1-66745610-zavrene-skoly-nedavaji-smysl-koronavirus-zvladneme-klicovy-je-vitamin-d-rika-imunolog-drbal?
http://www.ceskaskola.cz/2020/04/eduin-desatero-reditele-skoly-v-dobe.html
http://www.ceskaskola.cz/2020/03/robert-plaga-zvladnout-to-muzeme-jen.html
http://www.ceskaskola.cz/2020/03/eva-motykova-zadam-msmt-ucitele-o-mir.html
J.Týř
SLOŽILI MINISTR ŠKOLSTVÍ A ČŠI MATURITU Z KRIZOVÉHO ŘÍZENÍ ŠKOLSTVÍ?
TELEFONICKÉ OTÁZKY, KTERÉ INSPEKCE POKLÁDÁ ŠKOLÁM
- Jak se daří komunikace s učiteli, žáky a jejich rodiči?
- Jaká je ve škole digitální podpora distanční výuky?
- Jak se inspirujete v metodách distančního vzdělávání?
- Jak spolupracují učitelé při distančním vzdělávání?
- Jak se daří zapojovat žáky do distančního vzdělávání?
- Jak využívají učitelé digitální techniku?
- Jaké formy podpory digitální techniky distančního vzdělávání využíváte?
- Jak se daří komunikace učitelů se žáky? (např. jaké aplikace/platformy většinou využívají apod.)
- Jak organizují učitelé obsah distančního vzdělávání? (např. jaké on-line zdroje většinou využívají apod.)
- Jak učitelé hodnotí výkony žáků při distančním vzdělávání?
Hned ve středu absolvoval takový telefonický rozhovor ředitel brněnské Základní školy Horní.
„Musím říct, že to bylo milé povídání. Inspektor se ptal věcně, zjišťoval, jak to u nás funguje. Určitě to bylo příjemnější než klasická kontrola přímo ve škole. Teď nešlo o žádné šťourání,“ popsal ředitel Martin Petržela...
Žádné pokyny jsme nedostali, stěžují si učitelé
Jenže ne všichni ředitelé mají o práci svých učitelských sborů takový přehled a od svých zaměstnanců chtějí zasílat podrobné reporty o jejich denní činnosti. Učitelé si pak stěžují, že dostávají úkoly navíc...
Někteří se také obávají, že budou popotahováni za to, jak výuku vedou.
„Místo toho, abychom už konečně dostali pokyn, jak učit, musíme pro ředitele vyplňovat dotazníky. Inspektoři budou teď šťourat, i přestože nikdo nedal přesné pokyny,“ stěžuje si další učitelka z Brna.
Inspekce se od stížností distancuje. „Víme o takových případech, kdy ředitelé zadávají svým učitelům, aby pro tento rozhovor něco připravili. Ale to už není věcí České školní inspekce, to už jsou pouze aktivity ředitelů škol. To, na co se my v rozhovorech ptáme, by měl každý ředitel školy vědět. Pokud ředitel svou školu skutečně řídí a má přehled o tom, co se mu ve škole děje, nepotřebuje pro tento rozhovor od učitelů téměř nic,“ uklidňuje Andrys.
Školští odboráři v dotazování inspektorů nevidí smysl.
„Výsledky budou značně zkreslené, protože ředitelé často podávají učesanou verzi toho, co se děje. Jsou na rozhovor s inspektorem předem připravení a odprezentují mu většinou jen úspěšný modelový příklad, protože pochopitelně nechtějí na svoji školu vrhat negativní světlo,“ soudí předseda odborářů pro základní školství Michal Kupka...
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/inspekce-skoly-brno-odborari-telefonaty-uceni-na-dalku.A200402_152924_brno-zpravy_vh
MOHL BY MINISTR ŠKOLSTVÍ OBČANŮM ČESKÉ REPUBLIKY VYSVĚTLIT, JAKÝ SMYSL MÁ TAKOVÉHLE TELEFONICKÉ POČÍNÁNÍ ČŠI?
- Jde o plošné šetření ČŠI nebo jen o jakousi "anketu na vybraném vzorku škol"?
- Jaký je praktický význam a výsledek takovéhoto "telefonického dotazování" ČŠI?
- Šlo o nahrávané a objektivně vyhodnotitelné telefonické šetření, anebo jen o neprůkazné povídání, ze kterého si ČŠI a MŠMT mohou vyvodit téměř libovolné závěry?
Doufám, že na to bude ministr školství důrazně dotázán příslušnými odpovědnými osobami.
J.Týř
K tomu viz např.
http://www.ceskaskola.cz/2020/04/inspektori-zacali-zkoumat-vyuku-na.html
http://www.ceskaskola.cz/2020/03/eva-motykova-zadam-msmt-ucitele-o-mir.html
http://www.ceskaskola.cz/2020/03/robert-plaga-zvladnout-to-muzeme-jen.html
http://www.ceskaskola.cz/2020/04/metrove-rozestupy-mezi-skolaky-zda-je.html
Babiš: K normálu se můžeme začít vracet už před Velikonocemi
Možná už v pondělí na vládě přijdeme s uvolněním určitých obchodů jako elektra, papírnictví či obuvi. Přemýšlíme o tom, že bychom uvolnili venkovní sportoviště určená pro cyklistiku, běh, in-line brusle, skateboarding, tenis, sportovní střelbu, letectví, kanoistiku a další.
Naopak jsme odmítli nápad zavřít v neděli obchody, protože řetězce nabraly tisíce nových lidí, motivují zaměstnance bonusy a o práci v neděli je velký zájem. Nemáme patent na rozum, vnímáme, co nám lidé i firmy říkají, a opatření podle toho upravujeme...
Takže jsme na dobré cestě, ale může se to zvrtnout. Nesmí se zopakovat to, co se stalo v domovech seniorů a sociální péče, nechceme se dostat do situace v Itálii nebo Španělsku. Děkuji všem, kdo vládní nařízení dodržují. Inspirujeme se v zemích, které nákazu dostaly pod kontrolu, jako je Jižní Korea či Hongkong. Máme připraveny různé scénáře, ale musíme se dostat do pozice, že křivka nakažených se bude zplošťovat...
Proto když otevřeme obchody, některé služby a umožníme rekreační sportování, tak to musí být podle jistých pravidel a omezení. Když to půjde, tak další na řadu přijdou školy, restaurace, kulturní aktivity.
Určitě bychom neotevřeli mateřské a základní školy naráz, nejdřív bychom to vyzkoušeli na pilotních projektech, v úvahu připadají zpočátku třeba i některé dny v týdnu. Nevím, proč by metrové odstupy ve školách nemohly fungovat, když například to jde v Japonsku nebo na Tchaj-wanu. Klíčové jsou i rozestupy při jídle, kontrola zdraví dětí atd.
Naše děti jsou rozumné, situaci určitě vnímají. A když jim to rodiče a učitelé vysvětlí, tak snad pochopí, že i ony mají svůj díl odpovědnosti vůči rodičům a prarodičům.
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/babis-k-normalu-se-muzeme-vracet-uz-pred-velikonocemi-40319339
Souhlasím s premiérem. Ze zpravodajství, rozhovotů a komentářů ČT je podle mne docela zřejmé, že je asi "přiživována" určitá rivalita nejen mezi ministrem vnitra ale také mezi ministrem školství a premiérem. K tomu si dovoluji připomenout bonmot "Když se utká ješitný s hlupákem, vítězí ten, který je funkčně výš" s poznámkou, že premiéra nepovažuji za hlupáka, který by nevěděl, co dělá a říká.
J.Týř
MŠMT ČR "SPÁCHALO ROZCESTNÍK NA DÁLKU"
Podívejme se na "relikt internetové doby kamenné" šmrncnutý podle mého názoru současným ideologickým aktivismem a korónavirem. A na to kam, komu, jak, za co a s jakým výsledkem se v českém školství dávaly nebo nedávaly miliardy z veřejných nebo soukromých vzdělávacích dotací:
NaDálku - MŠMT
Zásady
Komunikace
Zdroje
Pedagogové
Komunita
Rodič
JPZ
VŠ
#UciTelka
----
Vzdělávání #NaDálku
Rozcestník Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy s nástroji pro online vzdělávání. Nabízíme inspiraci, aktuální informace a zkušenosti ke vzdělávání na dálku. Pomáháme učitelům učit. Propojujeme žáky a studenty se školou. Snažíme se poradit všem včetně rodičů. Web je průběžně aktualizován.
Nejčastější dotazy k aktuálním opatřením ke koronaviru naleznete na webu MŠMT.
Co na webu najdete
Nevíte, jak začít? Přečtěte si 15 zásad on-line pedagogiky nebo se podívejte na přehlednou infografiku, jak na úkoly a hodnocení online.
Hledáte vhodný nástroj pro komunikaci mezi učiteli, žáky a rodiči?
Víte, co chcete učit, ale chybí Vám učební materiály? Nabízíme přehled podle předmětů.
Chcete se v učení online zlepšovat? Projděte si kurzy, zdroje a nástroje na podporu práce pedagogů.
Nejste na to sami, spojte se s ostatními. Najdete zde komunikační kanály na školy, kolegy a kolegyně, odborné poradce, zdroje příkladů dobré praxe, tipy a triky, jak vše zvládnout.
Jste rodič a hledáte pomoc a podporu v současné situaci? Máme pro Vás tipy a nápady, jak na to.
Podívejte se na informace k přípravě na jednotnou přijímací zkoušku na maturitní obory.
Hledáte doporučení pro online výuku na vysokých školách?
Přechod k online výuce nemusí být náročným procesem
Existujících materiálů je mnoho, jsou často roztříštěné a jejich kvalita může být různá, stejně tak existuje i mnoho způsobů, jak spolu můžeme v digitálním prostoru komunikovat. Tento web si klade za úkol poskytnout základní orientaci v dostupných nástrojích a zdrojích informací, jejichž využití napomáhá vzdělávat se s pomocí digitálních technologií. Na tomto webu naleznete nástroje pro komunikaci, které můžete využít k zadávání úkolů, distribuci a opravě testů nebo domácích úkolů, ale i ke sdílení dobré praxe. Zároveň zde naleznete i online vzdělávací zdroje, které mohou žáci využívat k vlastnímu vzdělávání. K dispozici jsou též odkazy na weby, kde je možné si procvičovat učivo v rozličných oblastech. V neposlední řadě zde naleznete odkazy na metodické weby a portály s výukovými materiály. Výběr konkrétních komunikačních nástrojů a zdrojů online výuky je na rozhodnutí jednotlivých škol.
Od 17. 3. 2020 je realizována série navazujících webinářů věnovaných problematice distančního vzdělávání. Webináře se věnují praktickým a využitelným postupům a návodům, jak mohou školy online výuku v průběhu karantény realizovat, jak složité a časově náročné to je, jaké konkrétní technologie mohou k online výuce využít. V rámci této série webinářů, kdy jeden webinář bude trvat přibližně půl hodiny, jsou zváni různí hosté, kteří Vám ukáží příklady dobré praxe. Webináře budou přenášeny živě na YouTube projektu SYPO, záznamy budou umístěny i na webu.
https://nadalku.msmt.cz/cs
http://www.ceskaskola.cz/2020/04/msmt-toto-nejsou-prazdniny-doporucene.html
KORÓNAVIROVÉ BLUES - JE TO TADY!!!
Jana Rychterová zpívá a píše:
"Pro potěšení všech v této zvláštní době, hlavně pak jako soucitný pozdrav všem rodičům, kteří mají doma svoje milované dět... furt.
Děkuju za inspiraci všem svým facebookovým přítelkyním! Děkuji za krásný hudební doprovod Radim Linhart, Martinu Linhartovi za zpracování zvuku. Děkuji rodičům, že mi půjčili prázdnou láhev od vína :-D ..."
https://www.facebook.com/jana.rychterova/videos/10215517382199122/
:)))
VÍTE JAKÝ JE ROZDÍL MEZI NEMOŽNÝM A MÁLO PRAVDĚPODOBNÝM JEVEM?
a) Posadíme opičáka k psacímu stroji nebo počítači a budeme očekávat, že náhodnými údery na klávesnici napíše Tři mušketýry. Je možné ale velmi málo pravděpodobné, že se to stane.
b) Nařídíme a dáme podmínky včetně peněz a lidí všem školám k tomu, aby v korónavirové krizi postupovaly singapurským způsobem. Je možné ale velmi málo pravděpodobné, že se to stane.
:)))
LUP KOZU DO VAZU
aneb
MŠMT ČR a SEDM ZÁKONITOSTÍ LIDSKÉ CIVILIZACE
Historik, archeolog a egyptolog Miroslav Bárta, autor knihy Krize a regenerace, prorektor Univerzity Karlovy říká:
Zažíváme zásadní proměnu společnosti, restart lidství, ale i úplné selhání EU...
Není to nic nového nebo zvláštního. Obnažují se nedostatky starého a vznikají začátky nového systému - Mění se náhled lidí na základní hodnoty jednotlivce, komunit, států, lidstva. Jiné bude školství, výroba a obchod, služby, kultura atd. ... Není vše jen o počítačích a něčím nacpaném břichu...
Když Boris Johnson mluvil v této krizi k lidem, mluvil srozumitelnou a čistou angličtinou (mateřštinou!) a kolem něj stáli nejvýznačnější vědci, Je to tak i u nás? Teď není čas na hádky. Jde o to, aby z krize vzešlé nové elity nezrazovaly lid. - Ve strategických orgánech mají být odborně zdatní lidé. - Má-li EU dobře fungovat, musí se to změnit i v ní...
Je dokončován český film CIVILIZACE, ve kterém je uvedeno
SEDM ZÁKONITOSTÍ VÝVOJE LIDSKÉ SPOLEČNOSTI
1. Nic netrvá věčně
Jednotlivé civilizace jsou časově ohraničené. Začínají zpravidla pokrokem, končí konfliktem a proměnou.
2. Když je něčeho moc, je toho příliš
Věci, které zpočátku umožnily rozvoj určité civilizace, ji postupně začnou přivádět ke konfliktům, krizi nebo úpadku, pokud překročí určitou rozumnou míru.
3. Lup kozu do vazu
Změna nastává náhle, často na základě "náhodného spouštěče".
4. Technologie a energie
Vývoj civilizace je předurčen stavem technologií a dostupností energie.
5. Srozumitelnost
Nerozumějí-li lidé elitám, civilizace nefunguje.
6. Spolupráce s většinou lidí
Základem porozumění jsou společné hodnoty, spravedlnost a vize.
7. Přizpůsobivost
Základem pro přežití civilizace je schopnost přizpůsobit se změnám v přírodě.
https://www.youtube.com/watch?v=ToJwrZ_cVhE
Tak už ne jen devastace českého školství stupidně kompetenční státní Strategií vzdělávání 20301, přejmenováním učitelů na pedagogy, vzdělávání na pedagogiku, zrušení povinných státních maturit z matematiky a další ignorování jsoucího školského zákona? Ministr školství na kvalitní vzdělávání kašle? Teď se zruší i známkování a společnost, učitelé žáci a rodiče budou objekty dalších Plagových "inovací"?
K tomu viz např.
SLOŽILI MINISTR ŠKOLSTVÍ A ČŠI MATURITU Z KRIZOVÉHO ŘÍZENÍ ŠKOLSTVÍ?
http://www.ceskaskola.cz/2020/04/ministr-skolstvi-s-navratem-do-skol.html
http://www.ceskaskola.cz/2020/04/inspektori-zacali-zkoumat-vyuku-na.html
http://www.ceskaskola.cz/2020/03/eva-motykova-zadam-msmt-ucitele-o-mir.html
http://www.ceskaskola.cz/2020/03/robert-plaga-zvladnout-to-muzeme-jen.html
http://www.ceskaskola.cz/2020/04/metrove-rozestupy-mezi-skolaky-zda-je.html
http://www.ceskaskola.cz/2020/04/ministr-plaga-vyda-vyhlasku-ktera-omezi.html
J.Týř
Pane Týři, přestaňte už s tím "tapetováním", prosím. Kdo chce číst Vaše příspěvky, jistě si je vyhledá, i když tu nebudou třikrát...
Pane Komárku, nahrazuji tím některé smazané komentáře. :)))
Pane Týři, zanechte, prosím toho tapetování. Určitě stačí publikovat sem příspěvek jednou. Děkuji!
Pane Týři, nechte už toho "tapetování" i globální politiky a zkuste, prosím diskutovat věcně. Děkuji!
Okomentovat