Česká škola oslovila ředitele škol, učitele i odborníky se dvěma jednoduchými otázkami: 1) Souhlasíte s plánem na znovuotevření škol v půli května? (Samozřejmě za příznivých epidemiologických podmínek, s nimiž počítá vláda…) 2) Co si myslíte o možnosti dodržet ve školách hygienická opatření, o nichž se diskutuje - roušky, odstupy… Odpovídá středoškolská učitelka a předsedkyně Učitelské platformy Petra Mazancová.
Petra Mazancová (facebook.com) |
Nejsem epidemiolog, takže nedokážu posoudit, co jsou příznivé podmínky. Za podmínek, které aktuálně diskutuje ministerstvo školství mi návrat do škol přijde velmi problematický. Chápu, že rodiče musí do práce a potřebují, aby děti šly do škol. V tom případě bych otevřela první stupeň (aby rodiče nemuseli být na OČR) a druhý stupeň a střední školy mohou dokončit tento školní rok distančně (tipuju, že to bude i mnohem efektivnější vzdělávání). Otevření prvního stupně si ale nedovedu představit s rouškami - a jako středoškolská učitelka jsem klidně připravená si svoji distanční výuku zorganizovat tak, abych mohla třeba jeden den v týdnu chodit do základních škol pomáhat (více učitelů na děti = menší skupiny).
Jinak viz naše dnešní tisková zpráva.
5 komentářů:
Velmi problematické je správný výraz. Nebo přímo neuskutečnitelné.
abych mohla třeba jeden den v týdnu chodit do základních škol pomáhat
Jeden den v týdnu?
A není to málo?
více učitelů na děti = menší skupiny
A místnosti?
A místnosti?
Normálně... ve třídě místo 24+1, popř.+1 asistent, bude 3*(8+1), popř.+3 asistenti.
Jo jako že se bude učit na směny?
Okomentovat