Barbora Slámová z Ústí nad Labem učí český jazyk na základní škole děti ze 7. a 8. tříd. Aby její žáci nezapomněli, co ve škole probírají, rozhodla se před nedávnem založit profil cestina_na_pohodu, kde v současné době natáčí i výuková videa. „Chtěla jsem tím dětem v této nelehké situaci pomoct a zároveň uplatnit svoji tvůrčí touhu,“ řekla Slámová pro iROZHLAS.cz.
Slámová v rozhovoru také říká:
Inspirovali mě k tomu moji žáci, protože od té doby, co jsem začala učit, zjistili, že mám instagram, a začali mi hromadně posílat žádosti o sledování na můj soukromý profil. Já jsem jim to samozřejmě nechtěla přijmout, ale zároveň jsem v tu dobu věděla, že oni na tom instagramu tráví spoustu času a chtěla jsem to otočit ve výhodu, že když už tam ten čas tráví, tak aby se tam něco nového dozvěděli, aby se tam něco naučili, případně zopakovali to, co už znají.
Celý rozhovor naleznete zde
6 comments:
V čem spočívá rozdíl mezi videem a frontální výukou?
Pan Nicka Pytlík
V pojmenování. Video je uvědomělé. Frontální výuka uvědomělá není.
Za korony aj frontál dobrý, hej.
Ale nesmí se mu říkat "frontál"! Teď je to "výuka online" a "motivační videa".
Aha, takže když se zadá samostudium, je to také frontál?
Dřív bylo samostudium jednou z mála možností, jak se vymanit ze školního drilu a biflování nazpaměť.
V té dnešní překotně zavirované době je to jasný doklad učitelovy technologické neschopnosti!!!
Post a Comment