„Minulý týden jsme nad domácími úkoly trávili skoro šest hodin denně,“ říká pod podmínkou anonymity matka jednoho z šesťáků pražské Základní školy Františky Plamínkové. Zadání ze španělštiny přepisovali do internetového překladače a chlapcovy odpovědi posílali známému ke kontrole. „Synovi občas padá hlava únavou a skučí, že už nemůže,“ říká žena, jejíž zkušenosti sdílejí i další rodiče, a to nejen z „prestižních“ státních či soukromých škol. Děti dostávají úkoly nejen z profilových předmětů, ale i z výtvarné či hudební výchovy, nebo dokonce z kroužků. Reportáž přináší týdeník Respekt.
„Na prvním stupni je potřeba pořád dokola opakovat základní věci: psaní, čtení, počty. Pokud přece jen musí dojít na nové učivo, dětem stačí během dvaceti minut vysvětlit, jak se – například – sčítá a odčítá pod sebou, a pak to s nimi tři dny ve dvacetiminutových blocích procvičovat,“ domnívá se šéf poradny, která v mnoha případech slouží jako korektiv spolupráce mezi rodiči a školou. „Když si představím, že by moje malé dítě mělo sedět čtyři hodiny u obrazovky, nejpozději po dvou hodinách ho odtamtud vyženu. Principem kvalitního vyučování je zpětná vazba – učitel na dálku nepozná, jestli ho dítě vnímá a látce rozumí,“ uzavírá Piňos.
Celý text naleznete v týdeníku Respekt
0 komentářů:
Okomentovat